Remschijven E21 3231

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
User avatar
Rockyrockx
Newbee
Posts: 15
Joined: Wed Jan 07, 2009 9:21 am
Location: Noord-Brabant

Remschijven E21 3231

Post by Rockyrockx »

Goedemiddag Allemaal,

Binnenkort moet ik m'n remschijven en remblokken van m'n 323i gaan vervangen. Ik zie in m'n zoektocht nogal wat verschillende merken en types voorbij komen, wie heeft er goede tips voor welk merken goed zijn qua prijs/kwaliteit verhouding, passing etc?

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Groeten Stan


BMW 323i '80
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Remschijven E21 3231

Post by Jeroen »

Qua schijven:
Vóór is de keuze in goed spul dat nog een beetje betaalbaar is best dun aan het worden maar Zimmermann is met 40 euro nog okee.

Achter hebben natuurlijk niet het zwaarste werk te doen, voor een tientje of 2 per stuk kun je al prima Ferodo Premier of Febi-Bilstein schijven kopen. Zimmermann en Brembo zitten daar ietsjes boven, allemaal prima spul.

Blokken:
Ferodo Premier blokken doen het naar mijn ervaring prima, zowel voor de voor- als achterkant verkrijgbaar voor nog geen 2 tientjes de set (bijv Autodoc). Vergeet niet ook gelijk de slijtage-indicatoren te vervangen (LV en RA).
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Rockyrockx
Newbee
Posts: 15
Joined: Wed Jan 07, 2009 9:21 am
Location: Noord-Brabant

Re: Remschijven E21 3231

Post by Rockyrockx »

Hallo Jeroen,

Bedankt voor de informatie, zal er 's mee aan de slag gaan!

Groeten Stan
BMW 323i '80
User avatar
Rockyrockx
Newbee
Posts: 15
Joined: Wed Jan 07, 2009 9:21 am
Location: Noord-Brabant

Re: Remschijven E21 3231

Post by Rockyrockx »

Hallo Jeroen,

Waar zou ik geventileerde Brembo remschijven voorzijde kunnen kopen voor mijn 3231? Of andere goede remschijven? Ik krijg ze niet echt gevonden.

Schijven achter, remblokken, remslangen en indicatoren heb ik inmiddels, mis alleen nog de voorste remschijven.

Zojuist de Zimmerman schijven gevonden, geventileerd en ook nog geperforeerd, die werken goed?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groeten Stan
BMW 323i '80
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Remschijven E21 3231

Post by Jeroen »

Ik bestel dat soort spul doorgaans bij Autodoc, maar mogelijk dat de Brembo's wat moeilijk leverbaar zijn op het moment? Zimmermann is op zich een goed alternatief hoor.
Regards/groeten, Jeroen
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1917
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Remschijven E21 3231

Post by Wilmo »

Geperforeerd zou ik vandaan blijven. Er ontstaan scheurtjes rond de gaten en dat is APK-afkeur. Dus gegarandeerd altijd discussie.
Post Reply