Eifeltrip 2018 verslagen, reacties, foto's etc.

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Eifeltrip 2018 verslagen, reacties, foto's etc.

Post by Jeroen »

Vandaag terug gekomen van de traditionele jaarlijkse Eifeltour. Een heel kort verslagje en wat eerste foto's.

Donderdag richting de Eifel gereden samen met équipes Koos en Peter. In Adenau afvullen met Aral 102 octaan en even kort turen aan de Ring samen met Jan, Remy en Koos, en alle bijrijders natuurlijk. Koos, Koos had als verrassing de 323i mee voor een meer dan verdiende en slechts last minute mogelijk gemaakte vuurdoop na zijn restauratie, supergaaf dat die auto er nu bij kon zijn! Op de Ring was het niet heel spannend, alleen maar bloedheet want dat was het al de hele dag, gauw naar het hotel voor terras en vooral: bier! Langzaam maar zeker kwamen de anderen ook binnen druppelen en werd het toch nog gezellig.

Vrijdag eerste toerdag, met een mooie route! De weersverwachting was in de aanloop naar de trip best beroerd maar op een buitje net voor en tijdens de lunch na was het gewoon droog, we hebben gewoon de hele morgen met de kap open gereden! Heerlijk gestuurd en kleine groepjes, tijdens stops lekker bijkletsen met iedereen, en einde middag weer naar het hotel om te borrelen en te eten.

Zaterdag was de meute echt compleet en hebben we een nóg mooiere route gereden, en hoewel het frisjes was, was het droog dus helemaal prima. De lunch werd verzorgd door Odo en Geert en omdat dit op een parkeerplaats was langs dfe doorgaande weg hadden we volop aandacht. Veel getoeter en duimpjes, maar ook diverse mensen die stopten voor een praatje en wat bewonderende blikken. Einde dag was het wederom borrelen en vreten, en weer borrelen tot in de kleine uurtjes.

Zondag was conform verwachting een druilerige dag. De Ring maar overgeslagen en naar het oldtimermuseum Zylinderhaus in Bernkastel geweest, waarna we toch helaas wel richting huis moesten. Terugkijkend was het weer dikke prima, hebben we geen extreme verkeerssituaties hoeven meemaken, was het hotel/restaurant prima, weinig te zeuren volgens mij!

Nogmaals veel dank aan Odo voor de vele uren die gestoken waren in de perfecte routes, en uiteraard ook dank aan de anderen die een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan het slagen van het uitje. Iedereen natuurlijk, maar even met name Geert, Koos en Ite.

Vraag aan de deelnemers, reactie mag hieronder of per PB/mail: graag jullie evaluatiepunten. Wat ging er goed, wat kon er beter, misschien nog andere suggesties? Kom maar op!

Bij deze alvast wat eerste indrukken...

We waren nog niet in Duitsland of we waren al gespot en gingen al Facebook over...

Image

Image

Image

Briefing

Image

En starten maarrrrrrr

Image

Image

Lunch vrijdag

Image

Image

Image

Lunch zaterdag

Image

Actieplaatjes

Image

Image

Taxi M5 touring. Let wel, dit was voordat Odo en Geert ook nog even instapten voor een liftje. Hilarisch!

Image

Zylinderhaus

Image

Image

Image



Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11990
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Eifeltrip 2018 verslagen, reacties, foto's etc.

Post by Peter V. »

Is weer een goed weekend geweest dus.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Eifeltrip 2018 verslagen, reacties, foto's etc.

Post by 323baur »

Het was top!
Dank aan allen.

Hele setting is nu prima.

Als werkpunten voor volgend jaar;
Betere bar voorziening in het hoofd hotel.
Daar is het echt gezelliger.
Kunnen we ook zelf regelen.

Bernard en de bediening moeten veel minder zuigen over geld en bonnetjes.
Niemand van deze club is uit op 20cent voordeel.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Eifeltrip 2018 verslagen, reacties, foto's etc.

Post by gerrit323 »

Zalig weekend .. top routes .. de beste die we al gehad hebben.

Veel overzicht en veelal ook onbekende stukken.

Gezellig kunnen bijkletsen met de meeste van de deelnemers en vooral nog eens onversneden rijplezier zonder drempels en 70km/h zones.

Gisteren was het zeer leuk en uitdagend sturen in de regen .. kwam op sommige momenten echt met bakken omlaag.

Op de e40 autosnelweg van Luik tot bij mij thuis waren er 4 auto's in de zijberm gegleden of op de middenberm geschoven. Eentje net gebeurd en dat is wel schrikken als er plots een auto met zijn lichten jouw kant uitschijnt op hetzelfde baanvak ..

Terwijl iedereen achter mekaar voort hobbelde aan 70kmh heb ik me lekker links gezet uit de spray en ben met 120kmh probleemloos thuis gekomen.

Dank aan iedereen voor het super weekend!!
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
kielr
Upcoming E21 fanatic
Posts: 56
Joined: Sat Sep 21, 2013 11:45 am

Re: Eifeltrip 2018 verslagen, reacties, foto's etc.

Post by kielr »

Mooie route's, veel gezelligheid en veel rijplezier gehad.
Het is jammer dat het pas weer over een jaar is.

Dank aan Odo, Geert, Ite en Jeroen voor de organisatie en alle inspanningen.
Super !!

(Ik had dezelfde ervaring als die Gerrit beschrijft. Ook totaal 4 auto's in de vangrail zien staan tijdens die mega-buien op de terugweg)
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1924
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Eifeltrip 2018 verslagen, reacties, foto's etc.

Post by Wilmo »

Ook ik heb het fantastisch gehad! Dit jaar als enige viercilinder heb ik de zesjes uit mogen dagen en het is me bijgebleven als een van de mooiste tours die ik heb gereden. Het was wat later in september, misschien dat het daarom rustiger was. Ik heb op veel stukken gedacht: 'Zullen we nu weer terugrijden om het daarna weer te rijden?'

Allen bedankt voor alle moeite om dit tot zo'n succes te brengen.

Drie positieve punten:
- Laat in september, dus rustig
- BMW E21
- Locatie (Beide Eifel en verblijf)

Een puntje voor de verbetering: Sneller weg uit het restaurant en naar het hotel toe.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Eifeltrip 2018 verslagen, reacties, foto's etc.

Post by 323baur »

Volgend jaar wil ik hoe dan ook weer vrijdag mee, wat had ik daar de pest over in zeg.

@ Wilmo: eerlijk is eerlijk, dat autootje van jou kan nu echt goed meekomen.
Ik heb echt respect voor je engineering hierin!

@ allen;
Help me herinneren, maar de volgende keer nemen we gewoon 2 (camping)koelkasten mee naar het slaaphotel.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1756
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: Eifeltrip 2018 verslagen, reacties, foto's etc.

Post by Nick1984 »

Mooie foto's, zag er een leuk tripje uit, maar ik ben zeker dat er nog meer foto's zijn :D
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Eifeltrip 2018 verslagen, reacties, foto's etc.

Post by bmw e12 e21 »

Mooi zeg! Dat is wel zaaligrijden daar!
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1352
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Eifeltrip 2018 verslagen, reacties, foto's etc.

Post by raymondw »

Ik zal proberen om de Eiffel holistisch samen te vatten vanuit zoals ik de (1) Doelen, (2) Inspanningen en (3) Middelen zie en van daar uit de analyse vanuit (4) Evenwichtig, (5) Functioneel (6) Samenhangend en (7) Heterogeen

Met name die eerste drie kun je vanuit verschillende perspectieven bekijken; om het eenvoudig te houden kijk ik naar mijn eigen doelen, maar ik besef me terdege dat iedereen zijn eigen doelen heeft en dat maakt e.e.a. tot een ongelooflijk complex geheel. Dat een evenement als dit dan zo soepel verloopt waarbij iedereen elkaar zo mooi aanvult en aanvoelt toont het heterogene en samenhangende karakter van de Eiffel wel aan. Als PgM probeer ik dat krachtenspel altijd te begrijpen; tot op heden is dat nog niet helemaal gelukt, anders dan dat het evenwichtige aspect na 2016 weer helemaal terug is en dan kom je alsnog op de doelen uit. Voor mij persoonlijk zijn deze:

1. Een weekendje weg in een andere omgeving en in een leuke setting.
2. Tijd doorbrengen met goede vrienden die ik al lang ken, maar door alle dagelijkse beslommeringen niet vaak zie.
3. Het in standhouden van een oude passie, te weten het rijden van toertochten.
4. Het in standhouden van mijn autohobby en het rechtvaardigen van het aanhouden van mijn auto’s.
5. Synergiën met andere hobby’s/interesses zoeken.
6. Nieuwe kennis opdoen.
7. Het maken van herinneringen.

De inspanningen die daarvoor geleverd moet worden zijn de voorbereidingen die jezelf moet treffen, te weten het in goede technische staat brengen van het materiaal en het vrijmaken van een aantal dagen. Dat laatste is gevoelsmatig niet altijd gemakkelijk omdat ik toch een aantal dagen weg van mijn gezin ben. Verder zijn de inspanningen het rijden en communiceren zelf, waarbij i.t.t. de Alpentoertochten met de E34S community tussen 2002-2008 ik minder synergiën met een andere interesse ervaar omdat destijds mijn vader als bestuurder het rijtempo nog goed kon volgen en ik het stuur aan hem kon overlaten. Tegenwoordig ligt dat wat lastiger, dan wordt het eerder de vierde groep en dat biedt mij te weinig dynamiek. Als passagier heeft hij minder moeite met de dynamiek van de tweede groep; een controle vraag mijnerzijds tegen de middag van de eerste toer dag bevestigde dat.

De middelen zijn slechts een beetje financiën, de voorbereidingen aan de auto en natuurlijk de auto zelf. Dan kom je tegelijkertijd bij het aspect risico. Gezien de discussies in het weekend zelf zijn de risicofactoren voor eenieder verschillend, maar de cohesie in de groep is zodanig dat er van peer-pressure geen sprake is. Dan kom je automatisch op mijn eind oordeel:

1. De doelen zijn wat mij betreft grotendeels gehaald, enkel synergiën met mijn andere hobby’s niet, maar de rationale daarvoor is dat mijn vader mee kan en dan is dat een compromis die ik graag maak.
2. De inspanningen zijn acceptabel en staan prima in verhouding tot de inzet van de middelen (al ziet het thuisfront dat wel eens anders).

V.w.b. mijn tip/top voor 2018 en aanbeveling voor de toekomst my two cents, but YMMV)

Top 2018:
• Voor het eerst sinds lange tijd weer een overwegend nieuwe route
• Door het tijdstip later in September is er minder verkeer wat het rijplezier ten goede kwam.
• Barbecue op de tweede dag (mooier dan de lunch op de eerste dag).
• Afsluitende activiteit op zondag; was eens weer wat anders dan de Nürburgring.
• Koffie moment op de tweede dag.

Tip 2018:
• Lunch locatie op de eerste dag – was niet echt een aansprekende gelegenheid (of word ik te veeleisend?).
• Eetzaal in het restaurant was enorm gehorig, daardoor vermoeiend. Kwaliteit van het eten (met name de eerste dag) was een dikke prima, maar toch heb ik liever a-la carte i.p.v. een menu.
• V.w.b. de locatie zelf – ik denk dat B. en zijn medewerkers t.o.v. vorig jaar verbetering hebben laten zien t.a.v. het proces zelf, echter in de uitvoering moeten ze nog wat groeien.

Tip toekomst:
• Andere omgeving – Zuidelijke Vogezen, Schwarzwald of Alpen.
• Rustiger eetgelegenheid ic.m. mogelijkheid a-la carte (mag gerust wat meer kosten)
• Betere locatie v.w.b. lunch gelegenheid (mag wat mij betreft gerust wat meer kosten)

V.w.b. mijn foto’s => work in progress.
Carpe Diem, Raymond
Post Reply