Het groot niet te vermijden off-topic topic

Voor alles niet E21 gerelateerd
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by bmw e12 e21 »

Ministers zijn de grootste criminelen die er zijn...


grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1917
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Wilmo »

Kom op jongens. Dit zat er toch gewoon aan te komen? Over tien jaar kunnen we de benzine gewoon bij de apotheek halen in glazen flesjes van 200ml. Het kan echt niet meer zoals we bezig zijn en ik besef dondersgoed dat ik daar hypocriet in ben. Van de markt en de consument gaat het milieu het niet hebben en dus zullen regeringen stappen moeten nemen. Op EU niveau gaat de uitzondering voor het vliegverkeer aangepast worden bijvoorbeeld. Op fora die over vliegen gaan, zal er wel op een soortgelijke manier gereageerd worden. Maar we kunnen er niet om heen. Collectief zijn we de planeet naar de knoppen aan het helpen en willen we dat soort van overleven, dan moeten we onze levens aanpassen.

In de 19e eeuw werd de Arend op precies dezelfde manier verwelkomd. Doorzie dat en accepteer dat onze levens gaan veranderen.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by uwbuurman »

Mag ik nog steeds idioten vinden. Beetje gemiddelde oorlog of acceptabel hoekje Actionproductie in China levert meer uitstoot dan een gemiddeld wagenpark in een land in hetzelfde jaar.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1917
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Wilmo »

Dat kan zo zijn, maar daarom nog geen reden om er niet iets aan te doen. Het is een som der delen en zolang de delen naar elkaar blijven wijzen, schieten we er niets mee op. Het zelfgeïmporteerde chinahoekje krijgt een klap omdat gratis verzenden straks niet meer mag. En het is wachten op een handtekeningenactie van jou of een documentaire waardoor de Action straks misschien ook wel wordt aangepakt. Iemand of een gebied moet de eerste zijn. En lof voor Wallonië dat ze dit aandurven. Kijk, er is toch geen economie daar die erdoor wordt aangetast (prikprik) maar ze durven het wel aan. Amsterdam is met soortgelijke plannen bezig. En op steeds meer plekken zijn er sowieso geen auto’s meer welkom. Times they are a changing.
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1350
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by raymondw »

Jan Willem,

In Wallonië hebben ze toch niet veel te verliezen. Ben overigens benieuwd hoe ze de economie daar zodanig kunnen gaan aanjagen, dat de mensen met die groene waan mee kunnen gaan, immers die centen moeten wel eerst verdiend worden .... en daar blinkt Wallonië niet echt in uit, of gaan ze weer Leentje buur bij de Vlamingen spelen , het Vlaams Belang ziet ze al aankomen.

Overigens, ik ben het helemaal met je eens dat we de wereld met elkaar aan de knoppen aan het helpen zijn en dat we daar wat mee moeten, maar ik zie niet in wat het individuele gebruik in de niche en marge daar wat mee te maken heeft. Die paar grammetjes CO/CO2 die wij dan uitstoten ....................

Grote steden hebben i.d.d. hun eigen problematiek t.a.v. verkeersstromen en vervuiling t.g. daarvan. Daar moeten ze de ruimte krijgen om een eigen beleid te realiseren, maar dan moeten ze ook niet mauwen dat dit economische consequenties heeft. Aanvullend en dat vindt ik kwalijker, grote steden zoals bijv. bij ons Amsterdam , Utrecht en Arnhem zijn broeinesten van groene dromers die puur gedreven worden door korte termijn opportunisme ten koste van stabiliteit. Dat heeft niets meer met MVO en milieu te maken en menig bedrijf gaat daar kapot aan.

Het probleem is echter dat deze top van de brahamen het landelijk beleid willen beïnvloeden voor alleen het eigen financiële gewin. Dat is schijnheilig en gaat ten koste van onze belastingcenten. Dus ja, de grote steden hebben m.i. goede argumenten om automobiliteit te weren, maar laten ze dat dan binnen de stadsmuren houden. Zij hebben het recht niet om hun lokale beleid buiten hun eigen jurisdictie te projecteren.

We moeten m.i. zuinig zijn op onze maakindustrie. Steven Coffey heeft daar wat over geschreven, iets met de kip die eieren legt, en als je hem goed verzorgt legt die goede eieren, misschien wel gouden eieren. Verzorg je hem niet goed, legt deze als je geluk hebt windeieren. Waarom willen de overheden dan de kip met de gouden eieren slachten? Ik pleit er daarom ook veel meer voor om de industrie de tijd te geven om zich aan te passen.

Laten we eerlijk zijn. Wij hebben in Europa onze kroonjuwelen verwaarloosd ten koste van het goede doel, maar we zijn de realiteit uit de ogen verloren. Natuurlijk moet de automobiel, luchtvaart en scheepsindustrie veranderen, maar daar moet je wel met ze over in gesprek en goede realistische afspraken maken en deze ook faciliteren. Dat kost veel geld, geld dat de politiek niet heeft (zeker niet met Corona), dus moet deze uit de financiële sector komen, en bij het zien van de kosten, gaan ze deze downplayen. Naar de experts wordt niet meer geluisterd, immers die snappen er volgens de doctrine van de markt/business toch niets van. Dan wordt het erdoor gedrukt, en worden de experts er toch mee geconfronteerd. Ik ben er van overtuigd dat dieselgate zo is ontstaan. Echter ik ga verder, de verantwoordelijkheid daarvoor ligt m.i. niet bij de fabrikanten, maar bij de politiek die te snel onrealistische eisen stelt. Jullie generatie is nog enigszins flexibel, maar als je wat ouder bent en je hebt verantwoordelijkheden en jouw bestaan wordt geraakt door de drang van een paar brahamen om de wereld te verbeteren, dan piep je wel anders. Zelf heb ik daar de nodige ellende gezien en ook aan den lijve ondervonden.

Neemt niet weg dat ik zelf heleemaal achter de energietransitie sta, maar om heel andere redenen. Helaas zie ik teveel belangenverstrengelingen op corporate niveau om erin te geloven dat de doelen voor 2030/2050 gehaald gaan worden. Daarvoor is veel meer gecentraliseerde regievoering en risicovolle innovatie nodig.

Moraal van het verhaal, we kunnen niet leven van individualisme en idealisme alleen. Om de doelen te realiseren is veel meer samenhang en evenwichtigheid in het landelijk beleid nodig. Dat vergt meer tolerantie dan o.a. D66/GL met hun boodschap uitstralen.
Carpe Diem, Raymond
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1350
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by raymondw »

Waarom heeft de overheid begin September al niet ingegrepen?

https://www.ad.nl/binnenland/forse-stij ... ~aff22898/

Echt te bizar voor woorden dit?
Last edited by raymondw on Mon Oct 05, 2020 6:23 pm, edited 1 time in total.
Carpe Diem, Raymond
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Jeroen »

Zachte heelmeesters...
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1350
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by raymondw »

..... Laten stinkende wonden na!

Op naar de volgende Lockdown, maar de fout is begin juli al gemaakt natuurlijk. Teveel vrijheid in een keer terug.
Carpe Diem, Raymond
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by uwbuurman »

raymondw wrote: Mon Oct 05, 2020 6:22 pm Waarom heeft de overheid begin September al niet ingegrepen?

https://www.ad.nl/binnenland/forse-stij ... ~aff22898/

Echt te bizar voor woorden dit?

Eens, is bizar. Van de andere kant, er zijn veel idioten met Viruswaanzin, godsdienstwaanzin, illegale feestwaanzin etc. Die mensen verspreiden meer dan waar we ons tegen kunnen wapenen. Hoor van dichtbij verhalen van mensen die koorts hebben en toch komen werken. Wat voor debiel ben je dan?

Ik zit inmiddels niet veel minder thuis, dan in de lockdownperiode van mei. Als iedereen zich wat verstandig en normaal op blijft of gaat stellen, dan drukken we die piek zo de kop in.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1350
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by raymondw »

Eens Koos, zelf ben ik nog wat harder naar die groeperingen - we stoppen ze met z’n allen in een Getho en vragen de reïncarnatie van Jürgen Stroop de bende op te lossen. :wtf

Oh nee, is niet nodig, we ontzeggen ze gewoon de zorg :sealed
Carpe Diem, Raymond
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Jeroen »

Het is in mijn ogen allemaal te wijten aan het Nederlandse gepolder. Nooit eens neemt onze regering de leiding, nee altijd is er weer ruimte voor geneuzel want ie-de-reen moet inspraak. Geen duidelijke lijn laat ruimte voor allemaal zijweggetjes totdat er zowat geen sprake meer is van enige lijn en het geeft iedereen de indruk dat iedereen individueel inspraak heeft en dat iedereen mag afwijken van welke regel dan ook, of deze op z'n minst bij elke gelegenheid al per definitie moet betwisten. Die ruimte laat onze regering en onze manier van benaderen van problemen. Hopeloos, je kunt het nu eenmaal niet de hele wereld naar de zin maken en dat moet je ook niet willen nastreven. Sterker nog, daar moet je boven staan omdat 80% van de bevolking niet in staat is om de consequenties van dergelijke keuzes te overzien.

Of het nu gaat om mondkapjes of zwarte piet. Nog triester voorbeeld: een actiegroepje van maar liefst 12 mensen heeft ervoor gezorgd dat alles wat overheid, semi-overheid en gerelateerd is, nu aan de genderneutrale uitingen gaat, genderneutrale toiletten gaat aanleggen en ga zo maar door. Tientallen miljoenen, terwijl die twaalf waarschijnlijk al miljoenen gekost hebben aan uitkeringen, arbeidsbemiddeling en geestelijke gezondheidszorg.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1144
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Smartie »

Ja, ongelofelijk. Woon gelukkig in een regio waar een en ander nog met boerenverstand gebeurd.

Was een poosje rustig in deze topic.
Maar het verhaal Shell is toch net zo. Verkopen nu 1 schaliegas veld aan de concurrent en Shell voldoet aan de eis. Schaliegas wordt door de concurrentie misschien nog wel milieuvervuilender gewonnen, wereld wordt er per saldo slechter op maar Shell voldoet aan de gestelde eis.
Poppenkast.

Ben wel benieuwd wat er uit het verhaal van de hoogovens gaat komen. Tata steel
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Jeroen »

Lekker kortzichtig allemaal idd!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Jeroen »

De overname acties in de automobielbranche door partijen als Stern, Van Mossel en Broekhuis gaan niet onopgemerkt, maar heel sneaky schuift ook PGA (Emil Frey) richting de top als het gaat om de grootste conglomeraten van dealerbedrijven in NL. Verwierven zij op BMW gebied eerder al Ekris, hebben ze nu ook Keram ingelijfd. De van oorsprong Zwitserse firma is ook flink aan het expanderen, en het eind is vast nog niet in zicht, er zijn nog wel wat kleinere dealerbedrijven in den lande die in de etalage staan tenslotte.

Wordt de consument daar wijzer van? Durf het te betwijfelen, maar we zullen zien. Wel grappig, mijn Baur was voordat ik 'm verwierf de nodige jaren onderdeel van de privé collectie van de familie Frey.
Regards/groeten, Jeroen
bremboap
E21 Mad
Posts: 2267
Joined: Sun Jul 03, 2011 8:43 pm
Location: Amersfoort

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by bremboap »

De charme van een showroom bezoeken en je wens en keuze in een opdracht omzetten gaat verdwijnen. Internet aankopen gaan verder dan enkel spullen bestellen via Bol, Amazone etc. Koud aankopen verrichten. Mmmmmm helemaal zal de showroom niet verdwijnen. Maar keuze tussen dealer A of B is er straks niet meer bij. Keukens…. Wat is nu geen een onderdeel van DMG. Ook Mossel part of DMG. Shoppen met een offerte verstopt in je binnenzak is voor de verkoper een uitgemaakte zaak bij invoer van je naam in een systeem. Charmant allemaal nee zeker niet. Anderzijds geef het de consument uiteindelijk wel een stuk transparantie. Erg lastig voor een big boy om dan dat stukje onderscheid te vinden en Maximaal te benutten. Aftersales en customer care is added value. shoppen vanuit je luie stoel. Dat is dan toch ook wel lekker.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Post Reply