uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Ondertussen was ik toch onder de auto bezig, ik kwam wat plekjes tegen en een bosje hitteschilden…
Hitteschilden was me een roest- en vuilbende.
Plekjes onder de auto. Lekker dat je koper zo makkelijk uit model buigt… Dit is na borstelen en Rustico gel.
Hitteschilden was me een roest- en vuilbende.
Plekjes onder de auto. Lekker dat je koper zo makkelijk uit model buigt… Dit is na borstelen en Rustico gel.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Daarna kon ik de cardanas ophalen. Het werk was wat meer dan gehoopt. Niet alleen een nieuw tussensteunlager, maar ook 3 nieuwe kruiskoppelingen. Uiteraard ook balanceren en een likje verse verf. Het ziet er in ieder geval fris uit.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Daarna spullen ophalen bij de verzinker.
Het typeplaatje van het differentieel
En de hitteschilden
De kleinste van de drie heb ik 5 jaar geleden al eens laten verzinken, maar geel. En ze moeten blauw. De middelste zit boven de einddemper en krijgt alle modder en troep van de achterwielen over zich heen. Dus die heeft de meeste pitting. De grote makker is als nieuw. Maar het leuke, alle roest en alle vuil is eraf en eruit en overal zit zinkbescherming. Kan weer jaren vooruit.
Inmiddels zijn de plekken op de bodem na de rustico gel opnieuw geborsteld, in de Brunox gezet, vervolgens epoxy, afgekit en in de bodyschutz gespoten. Foto’s van het eindresultaat volgen. Het differentieel verwacht ik komende week terug, dan kan dat onder de auto, de uitlaat eronder en dan resteren nog twee klusjes, 1: vullen van de stuurbekrachtiging met verse ATF, 2: koplampwisserarmpjes netjes maken en spuiten. Het voorjaar komt inzicht, de cabrio is er bijna klaar voor!
Het typeplaatje van het differentieel
En de hitteschilden
De kleinste van de drie heb ik 5 jaar geleden al eens laten verzinken, maar geel. En ze moeten blauw. De middelste zit boven de einddemper en krijgt alle modder en troep van de achterwielen over zich heen. Dus die heeft de meeste pitting. De grote makker is als nieuw. Maar het leuke, alle roest en alle vuil is eraf en eruit en overal zit zinkbescherming. Kan weer jaren vooruit.
Inmiddels zijn de plekken op de bodem na de rustico gel opnieuw geborsteld, in de Brunox gezet, vervolgens epoxy, afgekit en in de bodyschutz gespoten. Foto’s van het eindresultaat volgen. Het differentieel verwacht ik komende week terug, dan kan dat onder de auto, de uitlaat eronder en dan resteren nog twee klusjes, 1: vullen van de stuurbekrachtiging met verse ATF, 2: koplampwisserarmpjes netjes maken en spuiten. Het voorjaar komt inzicht, de cabrio is er bijna klaar voor!
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Ik snap nou hoe jij aan zoveel posts komt.....Had makkelijk in 1 gekund
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
So many cars, so little time
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Ja, eens, Michel, maar dan scroll je je kapot op 1 pagina, want hij gaat echt pas na 15 posts naar de volgende pagina. Dus nu is het leesbaar. En volgens mij heb jij een gewoon abonnement, je betaalt niet per pagina, toch?
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11766
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 435
- Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
- My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983 - Location: Kasterlee , Antwerpen, België
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Dat is een hele update!
Groeten, Bram
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau