Ite & Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Ite & Jeroen
Prachtig .. ik zou die velgen ook gewoon laten zitten!!
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Ite & Jeroen
Heerlijk, wat een gave wagen is dat zeg, dat geeft zeker voldoening om die tot in de puntjes als nieuw te krijgen.
Deze 540i staat ook mooi verlaagd, precies goed.
Zo heb ik vandaag uit verveling maar het standstof van de E12 gewassen en daarna een rondje goed warm rijden.
Deze 540i staat ook mooi verlaagd, precies goed.
Zo heb ik vandaag uit verveling maar het standstof van de E12 gewassen en daarna een rondje goed warm rijden.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Ite & Jeroen
Thanks guys! Voor nu nog even twee plaatjes en dan gaan we eerst eens een inhaalslag onderhoud doen. Klepdekselpakkingen, carterpan lichten voor een check van de bouten van de oliepomp omdat die bij veel V8's loslopen, nieuwe schijven en blokken rondom, effe lekker miereneuken om de auto helemaal op punt te zetten.
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Ite & Jeroen
Ook even 6 nieuwe M8 boutjes op de toplagers, dan ziet het er nog frisser uit in de paardenstal.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: Ite & Jeroen
Zeer mooie aanwinst! Je moet ze maar weten te vinden, telkens in nieuwstaat!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Ite & Jeroen
Goede tip, het zijn volgens mij geelverzinkte moertjes maar je hebt wel kans dat ik er wat frissers opschroef als ik van de week met de motorruimte aan de slag ga. Dan in elk geval even verse klepdekselpakkingen en bougies. Bobines zijn uit het bouwjaar maar gezien de km stand en de zijdezachte start denk ik dat ik die nog lekker even laat zitten. Verder eigenlijk niet zo heel veel van plan voor de motorruimte, alles staat nog wel in de fabriekscoating maar wellicht dat ik dat lekker zo laat. Wat minder glim maar wel zo authentiek.BertjeConti wrote: ↑Wed Dec 23, 2020 11:21 pmOok even 6 nieuwe M8 boutjes op de toplagers, dan ziet het er nog frisser uit in de paardenstal.
Netwerk en mazzel tezamen denk ik, en het feit dat we niets per sé willen. We hebben auto's zat dus wil er wat bij komen moet conditie en/of prijs wel écht goed zijn. Gezien de reactie van de taxateur de afgelopen week zit het met de conditie wel goed.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Ite & Jeroen
Nu iedereen toch druk is met sleutelverslagen doe ik ook maar een duit in het zakje, eerste werkzaamheden aan de 540i... V8 en olielekkages gaan hand in hand en dat is hier ook het geval, natuurlijk geholpen door de kwaliteit van het gebruikte pakkingmateriaal zoals Michel recent ook al heeft ondervonden met de M54 motor. Idem dus voor de M60. Als je de zwarte kappen van de klepdeksels verwijdert kun je al eea zien, en met de bobines eraf wordt het nog duidelijker
in elk geval één bougie die extra smering krijgt
kleppendeksel verwijderen is redelijk rechttoe-rechtaan en wat je daaronder aantreft na 26 jaar is altijd een verrassing, maar viel alleen maar mee, wonderschoon daar!
kleppendeksel zelf ook erg netjes
Dat scheelt al een stuk vettigheid denk ik! Next up is het verwijderen van de carterpan. Deze zweet ook wat en willen we er toch af hebben voor inspectie van de bouten van de oliepomp. Eerst even wat andere klussen maar hopelijk kan de 540 in de loop van de maand de brug op voor een vervolg. Dan krijgt de auto ook gelijk nieuwe schijven en blokken rondom.
in elk geval één bougie die extra smering krijgt
kleppendeksel verwijderen is redelijk rechttoe-rechtaan en wat je daaronder aantreft na 26 jaar is altijd een verrassing, maar viel alleen maar mee, wonderschoon daar!
kleppendeksel zelf ook erg netjes
Dat scheelt al een stuk vettigheid denk ik! Next up is het verwijderen van de carterpan. Deze zweet ook wat en willen we er toch af hebben voor inspectie van de bouten van de oliepomp. Eerst even wat andere klussen maar hopelijk kan de 540 in de loop van de maand de brug op voor een vervolg. Dan krijgt de auto ook gelijk nieuwe schijven en blokken rondom.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Ite & Jeroen
Lekker bezig! Veel stilstaan zal ook niet gunstig zijn, debk ik, voor afdichtende werking van pakkingen en seals.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Ite & Jeroen
Gelukkig gaat het met de meeste seals en pakkingen prima, maar het zijn de usual suspects die problemen geven. Wordt aan gewerkt!
Met zo'n mooi speeltje mogen er ook nog wel wat plaatjes bij, we zitten hier toch in het off topic gedeelte, niet? En altijd beter dan foto's van een Vauxhall uit het jaar kruik ofzo
Met zo'n mooi speeltje mogen er ook nog wel wat plaatjes bij, we zitten hier toch in het off topic gedeelte, niet? En altijd beter dan foto's van een Vauxhall uit het jaar kruik ofzo
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Ite & Jeroen
Lekker aan het poetsen geweest, in die motorruimte!! Blijft een mooi model, die e34. Velgen kan ik maar niet aan wennen.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Ite & Jeroen
Is echt een hele mooie E34. Als die milieuregels niet zo moeilijk zouden doen dan......
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Ite & Jeroen
Zoveel is er ook niet gepoetst hoor, ik geloof alleen de rembekrachtiger die nog in de originele coating zat en die daarmee wat shabby geworden was, en verder eigenlijk alleen de oliesporen weggewerkt. Velgen... binnenkort zetten we 'm eens op zijn oorspronkelijke kruisspaakjes en dan maken we uiteraard ook weer wat foto's.
Dat is toch alleen maar in die lesbische zones in België? In D krijgt vrijwel elke auto met kat, inclusief deze, gewoon een groen vignet en over 3 jaar is 'ie daar zelfs vrijgesteld want oldtimer. In NL hebben ze het voor benziners alleen over zero emission zones in oude stadscentra, en da's volgens mij op z'n vroegst in 2030. Ofwel: we bezorgen ook thuis hoor!
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Ite & Jeroen
Ik doel eigenlijk meer naar een 525tds dan. Ik rijd echt teveel kilometers voor een V8Jeroen wrote: ↑Thu Jan 14, 2021 8:14 pm
Dat is toch alleen maar in die lesbische zones in België? In D krijgt vrijwel elke auto met kat, inclusief deze, gewoon een groen vignet en over 3 jaar is 'ie daar zelfs vrijgesteld want oldtimer. In NL hebben ze het voor benziners alleen over zero emission zones in oude stadscentra, en da's volgens mij op z'n vroegst in 2030. Ofwel: we bezorgen ook thuis hoor!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite & Jeroen
Gaskookstel zit er zo in hoor
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.