Webhosting, foto's delen etc etc topicje

Voor alles niet E21 gerelateerd
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1756
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: Webhosting, foto's delen etc etc topicje

Post by Nick1984 »

Ik gebruik nu al een tijdje Imgur, eigenlijk best tevreden van...

https://imgur.com/


[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Webhosting, foto's delen etc etc topicje

Post by BertjeConti »

Het is nog te overzien, op flickr heb ik er nu zo'n 1900 staan, de meeste om te delen op fora, of om gewoon te bewaren.
Sinds ruim een jaar drop ik mijn foto's voor dit doel echter op mijn eigen domein, daar staan er nu zo'n 500 op, bijna allemaal verkleind, prima voor dit doel, en dat neemt inmiddels 250mb ruimte in beslag.
Op mijn eigen domein bevalt mij veruit het best, uploaden en delen vanaf smartphone of pc gaat super easy.

Ik zal dus een deel van mijn foto's op flickr moeten gaan verwijderen. Betalen voor zowel flickr en mijn domein ruimte is een beetje dubbelop, dat breidt ik liever de ruimte op mijn domein uit.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18638
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Webhosting, foto's delen etc etc topicje

Post by uwbuurman »

De kaffers van Photobucket liggen inmiddels al een week plat. Sinds vorig jaar betaal ik voor het "forever"plan, waarbij ik als een van de weinigen een onbeperkte space heb, en dat voor een vaste prijs voor altijd. Maar eens kijken wat er van waar blijkt, maar als de hele zooi plat ligt, dan werkt het zeker niet.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1917
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Webhosting, foto's delen etc etc topicje

Post by Wilmo »

Ik heb het wel eens laten vallen, maar stel je wilt iets anders en stel, hypothetisch en puur ter info, je haalt het in je hoofd om al je postings ooit door te gaan om linkjes aan te passen, meld dat dan even. Ik kan veel meer in de database dan op 'edit' in een posting drukken.

En dat geldt voor iedereen natuurlijk.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18638
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Webhosting, foto's delen etc etc topicje

Post by uwbuurman »

Photobucket is weer up. Kan ik eindelijk plaatjes gaan posten.

Jan Willem, goed om inderdaad nog eens te melden. Ik blijf nog even bij photobucket, maar als dit nog vaak gebeurt, dan is het klaar.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Webhosting, foto's delen etc etc topicje

Post by BertjeConti »

BertjeConti wrote: Tue Nov 13, 2018 9:00 pm Het is nog te overzien, op flickr heb ik er nu zo'n 1900 staan, de meeste om te delen op fora, of om gewoon te bewaren.
Sinds ruim een jaar drop ik mijn foto's voor dit doel echter op mijn eigen domein, daar staan er nu zo'n 500 op, bijna allemaal verkleind, prima voor dit doel, en dat neemt inmiddels 250mb ruimte in beslag.
Op mijn eigen domein bevalt mij veruit het best, uploaden en delen vanaf smartphone of pc gaat super easy.

Ik zal dus een deel van mijn foto's op flickr moeten gaan verwijderen. Betalen voor zowel flickr en mijn domein ruimte is een beetje dubbelop, dat breidt ik liever de ruimte op mijn domein uit.
Mijn domein provider heeft een absurt hoge prijsstijging aangekondigd, van 65,- p/j naar enkele honderden p/j. Een beetje te gortig voor een 17 jaar oude site en inmiddels een een slordige 1600 foto's.
Dus mijn domein maar ondergebracht bij een andere provider. overzetten ging op zich soepeltjes, behalve dat er beveiligings issues om de hoek kwamen kijken en wat oude php scripts niet meer werken.
Gelukkig krijg ik wel één certificaat op het hoofddomein erbij, zodat m'n site nu eindelijk https draait. op de subdomeinen kan ik alleen een certificaat erbij kopen, en dan wordt het meteen alweer dubbel zo duur.
Dus voorlopig zijn veel foto's van mij 'even' ofline totdat ik alle urls heb aangepast.
Het houdt je van de straat zullen we maar zeggen.

Wel voor 36 eur p/j klaar.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
Post Reply