Wat waren mijn vorige auto's???
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat waren mijn vorige auto's???
Allemaal leuke verhalen hier! Ik moet eerst nog even wat foto's opsnorren voordat ik verder kan, maar dat gaat goed komen.
Over die rode draad bij Walter... eh vooral dat je meer Franse dan Duitse meuk hebt gehad?!
Over die rode draad bij Walter... eh vooral dat je meer Franse dan Duitse meuk hebt gehad?!
Regards/groeten, Jeroen
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2386
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: Wat waren mijn vorige auto's???
En toch is dat een tie-break.... 9 x Frans (Horizon, 305, 205, Xantia, 407, C5, 508, 305 en 306) en 9 x Duits (Sierra, Mondeo, Passat VR5, Passat 1.4 en 5 x BMW). Met 2 Jappen maakt dat m'n totaal van 20 auto's so far.
Heb ik alleen die goudkleurige Volvo V40 niet in het overzicht meegenomen... ook een jaartje in bezit geweest voordat 'ie naar Ite ging.
Greetz,
Walter.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat waren mijn vorige auto's???
paar fransozen van de bazin erbij? heb d'r gister nog om haar handtekening gevraagd maar mooi dat ik die niet kreeg van Ms Sterallures
Regards/groeten, Jeroen
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2386
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: Wat waren mijn vorige auto's???
Woehaha! Je bent niet de enige.... die krijg ik zelfs niet!
Maarre... de bazin heeft tijdens ons samen zijn gereden, achtereenvolgens:
- Volkswagen Golf IV 1.4 Trendline
- Ford Fiesta voorloopauto
- Peugeot 208
- Fiat Punto 1.3 Mjet
- Mini One
1 x Frans dus, 2,5 x Duits, 1 x Italiaans en 0,5 x Brits....
Greetz,
Walter.
Maarre... de bazin heeft tijdens ons samen zijn gereden, achtereenvolgens:
- Volkswagen Golf IV 1.4 Trendline
- Ford Fiesta voorloopauto
- Peugeot 208
- Fiat Punto 1.3 Mjet
- Mini One
1 x Frans dus, 2,5 x Duits, 1 x Italiaans en 0,5 x Brits....
Greetz,
Walter.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Wat waren mijn vorige auto's???
Ja, mooie verhalen, Walter! De meeste ken ik, maar die 306 cabrio is echt nieuw voor mij.. Eens met je dat Battista zijn werk goed gedaan heeft! Blijft een mooie cabrio, de opvolgers zijn veel lomper, pompeuzer met dat klapdakding.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat waren mijn vorige auto's???
Dat zijn leuke wagens mannen!
Ik ben in 1998 begonnen meteen Peugeot 205 1,8 Turbo Diesel 1993 in antraciet metallic. GTI kit binnen en buiten en achter nog een DIMMA spoiler.
Best een pittig dingen lekker zuinig. Anderzijds was het een blik op wielen. aan 160km/h was het een rammel herrie. Dat is bij de e21 323i wel anders, 180km/h met 1 hand aan stuur bij wijze van spreken.
Na 4j en goed gespaard te hebben met vakantiewerk was het tijd voor een BMW inhet jaar 2002. Een BMW e36 compact 318ti zwart met M pakket en LPG. Daar heb ik weer 4j mee gekart.
Toen was het weer tijd voor de volgende en gelijk de fijnst rijdende die ik heb gehad. Ik praat dan over rijgevoel en niet over geluidsdemping etc... Een FORD FOCUS 1 FL 1,8TDCI 115pk van 2002. Wat een fantastisch weggedrag. En best snel dankzij 280Nm en 115pk icm 1280kg. En zeer zuinig.
van 17000km tot 180000km probleemloos mee gereden.
Dan kwam er een FORD FOCUS 2 FL 1,8TDCI 115pk GHIA Zelfde motor met iets meer koppel maar ook weer een kleine 200kg zwaarder.
Goede wegligging maar een stuk minder communicatief. Op een paar PDC´s na nooit niks aan gekomen tot op heden. Is nu sinds 3j de auto van mijn vrouw.
Daarna kwam er een 8j oude BMW 318d e91 LCI met vitamienenkuur. Doet zijn werk stil en zuinig. maar weegt ook weer 1580kg. Dus de 190pk en 410Nm zijn welkom.
Scherper sturen als de focus doet hij niet. Het gaat wel allemaal een stuk stiller en sneller. EN het belangrijkste. Deze word ik niet moe. Het is mijn merk. Gekocht bij 160000km. Nu heeft ie 225000km en hoop er nog een ton bij te rijden komende 4j.
De oudjes kennen jullie als.
In 2006 een BMW e21 320/6 gekocht. Echt topstaat en koste toen een habekrats.
In 2008 kwam er een BMW e21323i bij.
In 2010 kwam er een BMW e12 M535i bij en moest de e21 320/6 wijken om vrede in huis te bewaren.
In 2016 kreeg ik het in het hoofd dat ik een regenhok wou vandaar de BMW e21 315 die volledig origineel ging blijven.
Ik ben in 1998 begonnen meteen Peugeot 205 1,8 Turbo Diesel 1993 in antraciet metallic. GTI kit binnen en buiten en achter nog een DIMMA spoiler.
Best een pittig dingen lekker zuinig. Anderzijds was het een blik op wielen. aan 160km/h was het een rammel herrie. Dat is bij de e21 323i wel anders, 180km/h met 1 hand aan stuur bij wijze van spreken.
Na 4j en goed gespaard te hebben met vakantiewerk was het tijd voor een BMW inhet jaar 2002. Een BMW e36 compact 318ti zwart met M pakket en LPG. Daar heb ik weer 4j mee gekart.
Toen was het weer tijd voor de volgende en gelijk de fijnst rijdende die ik heb gehad. Ik praat dan over rijgevoel en niet over geluidsdemping etc... Een FORD FOCUS 1 FL 1,8TDCI 115pk van 2002. Wat een fantastisch weggedrag. En best snel dankzij 280Nm en 115pk icm 1280kg. En zeer zuinig.
van 17000km tot 180000km probleemloos mee gereden.
Dan kwam er een FORD FOCUS 2 FL 1,8TDCI 115pk GHIA Zelfde motor met iets meer koppel maar ook weer een kleine 200kg zwaarder.
Goede wegligging maar een stuk minder communicatief. Op een paar PDC´s na nooit niks aan gekomen tot op heden. Is nu sinds 3j de auto van mijn vrouw.
Daarna kwam er een 8j oude BMW 318d e91 LCI met vitamienenkuur. Doet zijn werk stil en zuinig. maar weegt ook weer 1580kg. Dus de 190pk en 410Nm zijn welkom.
Scherper sturen als de focus doet hij niet. Het gaat wel allemaal een stuk stiller en sneller. EN het belangrijkste. Deze word ik niet moe. Het is mijn merk. Gekocht bij 160000km. Nu heeft ie 225000km en hoop er nog een ton bij te rijden komende 4j.
De oudjes kennen jullie als.
In 2006 een BMW e21 320/6 gekocht. Echt topstaat en koste toen een habekrats.
In 2008 kwam er een BMW e21323i bij.
In 2010 kwam er een BMW e12 M535i bij en moest de e21 320/6 wijken om vrede in huis te bewaren.
In 2016 kreeg ik het in het hoofd dat ik een regenhok wou vandaar de BMW e21 315 die volledig origineel ging blijven.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: Wat waren mijn vorige auto's???
Leuk die verhalen allemaal!
Ik denk dat ik wel een beetje ga smokkelen, want anders is mijn rijtje auto's wel erg kort in vergelijking met anderen
Toen ik mijn rijbewijs haalde heb ik de eerste jaren rondgereden in de auto's van mijn ouders; dat was lekker goedkoop en ik kon op deze manier ervaring op doen.
Mijn moeder had destijds een Fiat Panda 750L uit 1987 (nieuw gekocht), in de sprankelende kleur wit.
Compleet met hangmatstoelen, idem hangmatachterbank en met de over-de-volle-breedte-van-het-dashboard-verstelbare asbak! Het reservewiel vond men naast het 750cc Fire-motortje en alle techniek was heerlijk simpel.
Het wagentje werd ook wel liefkozend "de Pinda" genoemd en is zo'n 13 jaar in ons bezit geweest en in die jaren is er zo'n 65.000km op de teller gezet. Het 750cc motortje (<35pk?) pruttelde er vrolijk op los, maar bij 120kmh (berg af én met wind in de rug) was het wel op...
En niet te vergeten de 4-bak die zo lekker op z'n Italiaans haakte... Daarnaast moest je ook niet al te grote schoenen aan doen, want dan had je alle drie de pedalen in één keer te pakken...
Desondanks heb ik goede herinneringen aan de Pinda en mag ik toch graag een vertederende blik werpen, als ik er nog één in het wild tegenkom.
In 2000 kwam er in plaats van de Pinda, een zwarte Seat Ibiza 1.4 se uit 1999.
Ik kan er op dit moment geen foto van vinden, maar mijn moeder heeft deze auto -20 jaar later- nog steeds.
Mijn vader had destijds een E36 318i sedan uit 1995 in de kleur Montreal Blauw, met dikke Heckspoiler met ingebouwd derde remlicht en styling 10 velgen.
Wat was ik trots als ik met deze auto op stap mocht.
In 2006 hebben we deze, met +250.000km op de teller, ingeruild op een zwarte E46 316i sedan uit 2002, met beige leder interieur.
Ook van deze auto kan ik even geen foto van vinden.
Maar toen was het eind 2006... en toen begon het toch wel te kriebelen... na een tip van een vriend was ik gaan kijken en begin 2007 was ik verkocht... mijn eerste auto! Een 316 uit 1982 in de kleur Kashmir Metallic... Mijn E21
13 jaar later nog steeds in mijn bezit
Maar in 2007 was het nog niet over met het virus en later dat jaar volgde een E30: een 316i Edition uit 1990 in de kleur Sterling Silber.
13 jaar later nog steeds in mijn bezig (wel geschorst momenteel)
De E21 was door de komst van de E30, gepromoveerd tot hobby auto en de E30 werd als dagelijkse auto ingezet.
Alleen begon het in 2010 toch wéér te kriebelen voor iets anders en toen kwam in eerste instantie een andere E30:
Een 325e 4-deurs uit 1986 in de kleur Bronzit. (paste prima in het rijtje... Kashmir (goud), Sterling Silber (zilver) en Bronzit (brons))
Maar deze auto heb ik niet lang gehad, want er zat veel meer werk aan dan ik had verwacht en was daardoor niet inzetbaar als dagelijkse auto.
In het najaar van 2010 zag ik bij 'onze' vaste garage echter de volgende BMW staan:
Een E36 coupé 328i Executive uit 1997, Cosmos Schwarz Metallic met veel opties en dikke 17" BBS (welke nu onder mijn E46 zitten)
Ik had na de proefrit pijn in mijn kaken van het glimlachen... wat een verschil... van 105pk M40, naar 192pk M50!
Heerlijke auto om mee te rijden, fantastische motor. Ik mis die wagen nog wel eens...
Maar... in 2013 begon het weer te kriebelen... inmiddels had de 328i er de nodige km's probleemloos bij gekregen (ik reed wekelijks zo'n 700km) en zag ik op een gegeven moment bij "onze" garage de volgende auto staan:
BMW E46 320ci uit 2003 in de kleur Oriental Blue Metallic.
En 7 jaar later (en 150.000km verder) is deze nog steeds mijn huidige auto!
De wagen bevalt nog steeds goed en op het gebruikelijke onderhoud na, geen rare dingen.
In 2015 komt er nog een 2002L uit 1975 bij. Deze is met name van mijn vader, maar eigenlijk is het een vader/zoon project.
Hier was de auto net gespoten. Ondertussen ligt er een laagje stof op, maar wordt er wel weer aan gewerkt
Maarrrr... één van de kenmerken van het BMW-virus, is dat er af en toe iets gekocht moet worden *ahum* en dat was vorig jaar mei het geval:
Een E36 318ti Compact uit 1995 in de kleur Nepalbraun had dit keer mijn aandacht getrokken.
Eigenlijk alleen voor de motor (M42) die een nieuw plekje in mijn E30 gaat krijgen, maar ondertussen (en vooral door tijdsgebrek) wordt deze semi-dagelijks ingezet. Het rijdt gewoon grappig, zelfs met automaat.
Nu hoor ik jullie al denken... heb ik dan écht alleen maar BMW's gekocht/gereden? (de Fiat en Seat buiten beschouwing gelaten)
Nou ik zal jullie niet teleur stellen ... in 2014 heb ik een Volvo 544 (Katterug) uit 1966 gekocht van een vriend van me, die toen ging verhuizen.
Het is de linker op de foto. De rechter is de Katterug van mijn vader. (#mompelt iets van de appel valt niet ver van de boom... )
Beiden zijn projecten, maar ik hoop met de mijne ooit een mooie Scandinavische tocht te gaan maken.
groeten, Roel
Ik denk dat ik wel een beetje ga smokkelen, want anders is mijn rijtje auto's wel erg kort in vergelijking met anderen
Toen ik mijn rijbewijs haalde heb ik de eerste jaren rondgereden in de auto's van mijn ouders; dat was lekker goedkoop en ik kon op deze manier ervaring op doen.
Mijn moeder had destijds een Fiat Panda 750L uit 1987 (nieuw gekocht), in de sprankelende kleur wit.
Compleet met hangmatstoelen, idem hangmatachterbank en met de over-de-volle-breedte-van-het-dashboard-verstelbare asbak! Het reservewiel vond men naast het 750cc Fire-motortje en alle techniek was heerlijk simpel.
Het wagentje werd ook wel liefkozend "de Pinda" genoemd en is zo'n 13 jaar in ons bezit geweest en in die jaren is er zo'n 65.000km op de teller gezet. Het 750cc motortje (<35pk?) pruttelde er vrolijk op los, maar bij 120kmh (berg af én met wind in de rug) was het wel op...
En niet te vergeten de 4-bak die zo lekker op z'n Italiaans haakte... Daarnaast moest je ook niet al te grote schoenen aan doen, want dan had je alle drie de pedalen in één keer te pakken...
Desondanks heb ik goede herinneringen aan de Pinda en mag ik toch graag een vertederende blik werpen, als ik er nog één in het wild tegenkom.
In 2000 kwam er in plaats van de Pinda, een zwarte Seat Ibiza 1.4 se uit 1999.
Ik kan er op dit moment geen foto van vinden, maar mijn moeder heeft deze auto -20 jaar later- nog steeds.
Mijn vader had destijds een E36 318i sedan uit 1995 in de kleur Montreal Blauw, met dikke Heckspoiler met ingebouwd derde remlicht en styling 10 velgen.
Wat was ik trots als ik met deze auto op stap mocht.
In 2006 hebben we deze, met +250.000km op de teller, ingeruild op een zwarte E46 316i sedan uit 2002, met beige leder interieur.
Ook van deze auto kan ik even geen foto van vinden.
Maar toen was het eind 2006... en toen begon het toch wel te kriebelen... na een tip van een vriend was ik gaan kijken en begin 2007 was ik verkocht... mijn eerste auto! Een 316 uit 1982 in de kleur Kashmir Metallic... Mijn E21
13 jaar later nog steeds in mijn bezit
Maar in 2007 was het nog niet over met het virus en later dat jaar volgde een E30: een 316i Edition uit 1990 in de kleur Sterling Silber.
13 jaar later nog steeds in mijn bezig (wel geschorst momenteel)
De E21 was door de komst van de E30, gepromoveerd tot hobby auto en de E30 werd als dagelijkse auto ingezet.
Alleen begon het in 2010 toch wéér te kriebelen voor iets anders en toen kwam in eerste instantie een andere E30:
Een 325e 4-deurs uit 1986 in de kleur Bronzit. (paste prima in het rijtje... Kashmir (goud), Sterling Silber (zilver) en Bronzit (brons))
Maar deze auto heb ik niet lang gehad, want er zat veel meer werk aan dan ik had verwacht en was daardoor niet inzetbaar als dagelijkse auto.
In het najaar van 2010 zag ik bij 'onze' vaste garage echter de volgende BMW staan:
Een E36 coupé 328i Executive uit 1997, Cosmos Schwarz Metallic met veel opties en dikke 17" BBS (welke nu onder mijn E46 zitten)
Ik had na de proefrit pijn in mijn kaken van het glimlachen... wat een verschil... van 105pk M40, naar 192pk M50!
Heerlijke auto om mee te rijden, fantastische motor. Ik mis die wagen nog wel eens...
Maar... in 2013 begon het weer te kriebelen... inmiddels had de 328i er de nodige km's probleemloos bij gekregen (ik reed wekelijks zo'n 700km) en zag ik op een gegeven moment bij "onze" garage de volgende auto staan:
BMW E46 320ci uit 2003 in de kleur Oriental Blue Metallic.
En 7 jaar later (en 150.000km verder) is deze nog steeds mijn huidige auto!
De wagen bevalt nog steeds goed en op het gebruikelijke onderhoud na, geen rare dingen.
In 2015 komt er nog een 2002L uit 1975 bij. Deze is met name van mijn vader, maar eigenlijk is het een vader/zoon project.
Hier was de auto net gespoten. Ondertussen ligt er een laagje stof op, maar wordt er wel weer aan gewerkt
Maarrrr... één van de kenmerken van het BMW-virus, is dat er af en toe iets gekocht moet worden *ahum* en dat was vorig jaar mei het geval:
Een E36 318ti Compact uit 1995 in de kleur Nepalbraun had dit keer mijn aandacht getrokken.
Eigenlijk alleen voor de motor (M42) die een nieuw plekje in mijn E30 gaat krijgen, maar ondertussen (en vooral door tijdsgebrek) wordt deze semi-dagelijks ingezet. Het rijdt gewoon grappig, zelfs met automaat.
Nu hoor ik jullie al denken... heb ik dan écht alleen maar BMW's gekocht/gereden? (de Fiat en Seat buiten beschouwing gelaten)
Nou ik zal jullie niet teleur stellen ... in 2014 heb ik een Volvo 544 (Katterug) uit 1966 gekocht van een vriend van me, die toen ging verhuizen.
Het is de linker op de foto. De rechter is de Katterug van mijn vader. (#mompelt iets van de appel valt niet ver van de boom... )
Beiden zijn projecten, maar ik hoop met de mijne ooit een mooie Scandinavische tocht te gaan maken.
groeten, Roel
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat waren mijn vorige auto's???
Ook weer een leuke verzameling zo.
Auto's van mijn ouders ga ik er maar niet bij zetten, ik heb er zelf genoeg gehad. Auto's en de liefhebberij is altijd wel bij ons in de familie geweest. Vooral de drie mannen in de familie dan. Voor mijn zussen moest het rijden en that's it.
Auto's van mijn ouders ga ik er maar niet bij zetten, ik heb er zelf genoeg gehad. Auto's en de liefhebberij is altijd wel bij ons in de familie geweest. Vooral de drie mannen in de familie dan. Voor mijn zussen moest het rijden en that's it.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: Wat waren mijn vorige auto's???
Nee dat snap ik, daarom heb ik mij beperkt tot de auto's van mijn ouders waar ik ook daadwerkelijk mee gereden heb.
En als ik écht de titel van het topic moet volgen, dan kan ik maar twee foto's plaatsen haha de rest heb ik niet weggedaan
En als ik écht de titel van het topic moet volgen, dan kan ik maar twee foto's plaatsen haha de rest heb ik niet weggedaan
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Wat waren mijn vorige auto's???
Mooi, Roel! Een e30 316i edition, van 1990. Om precies te zijn de YX-49-GY, waar ik op 24 oktober 1990 zelf het kleedje vanaf mocht trekken bij de BMW dealer, Klaas Visser, die toen nog in Friesland zat. Daarin heb ik mezelf leren autorijden, de eerste meters, toen mijn ouders van huis waren..... Ik was 12 of 13
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2386
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: Wat waren mijn vorige auto's???
Dat je met Battista (ook) PininFarina bedoelde, moest ik ff opzoeken..., . Maar met je eens, zo'n 306 Cabrio is echt een tijdloze schoonheid.
Greetz,
Walter.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat waren mijn vorige auto's???
Eens, prachtig ontwerp, altijd erg mooi gevonden. Jammer van de matige rij-eigenschappen en de stijfheid en soliditeit van een kartonnen doos.
Regards/groeten, Jeroen
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2386
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: Wat waren mijn vorige auto's???
Eens qua stijfheid, maar bekijk dat ook in de tijdgeest. De eerste 306 Cabrio kwam volgens mij ook al weer 26 jaar geleden op de markt. In de basis stond de 306 wel bekend als een goed en fijn sturende auto (met als ik het me goed herinner ook 1 of ander trucje in de achteras die het stuurgedrag "hielp"). Natuurlijk is het niet met een BMW te vergelijken, maar "mijn" Cabriolet is me wel bijgebleven als een prettig en uitnodigend sturende auto.
Maar het "totaalpakketje" sprak me vooral aan: de mijne had af-fabriek airco, een Iwerkende!) electrisch bedienbare kap, af-fabriek audio-installatie met bediening achter het stuur (hendeltje voor volume, zender etc). Het te weinig gebruik was echt de enige reden voor verkoop destijds, ik kon echt niks negatiefs verder over die auto bedenken.
Greetz,
Walter.
Maar het "totaalpakketje" sprak me vooral aan: de mijne had af-fabriek airco, een Iwerkende!) electrisch bedienbare kap, af-fabriek audio-installatie met bediening achter het stuur (hendeltje voor volume, zender etc). Het te weinig gebruik was echt de enige reden voor verkoop destijds, ik kon echt niks negatiefs verder over die auto bedenken.
Greetz,
Walter.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat waren mijn vorige auto's???
Dan doel je specifiek denk ik op de cabrio, want een dicht 306 stuurt echt heel fijn!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2386
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands