Wat waren mijn vorige auto's???

Voor alles niet E21 gerelateerd
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Wat waren mijn vorige auto's???

Post by Peter V. »

Aangezien we allemaal een flinke historie hebben met de auto's die we hebben gereden lijkt het me weleens leuk om te zien wat een ieder heeft gereden. Ik doel dan uiteraard niet op de auto's die allemaal in eigendom zijn geweest voor de handel want dan raakt het forum overbelast denk ik :mrgreen:

Ik zal wel beginnen.

Opel kadett 1979.
Image

BMW 315 1983.
Image

BMW 316i 1987.
Image

Toyota Carina II 1.6 Xli 1991.
Foto volgt.

Toyota Camry 2.5 GXi 1993 en hierna Toyota Corolla 1.6 Gxi 1993.
Image

Toyota Carina 1.6 Xli LPG 1992. (achterop de trailer onze eerste oldtimer Fiat 126P)
Image

Rover 620i 1994 LPG.
Image

BMW E34 520i touring 1992
Image

BMW E34 520i sedan 1994.
Image

Nissan Primera 2.0 1997 LPG. (Hierachter de Suzuki Swift 1.6 GLxi van Paulien)
Image

Nissan Maxima 2.0 SLX 1995.
Foto volgt.

Ford Mondeo 2.0 Tddi 2001
Image

Ford Focus 1.6 Tdci 2007
Image

Ford Grand C-max 1.6 Tdci 2012
Image

BMW E60 525d 2006
Image


Aangezien Paulien haar auto's ook op mijn naam staan........

Rover 111 en haar Mazda 323 estate 1993.
Image

Suzuki Samurai 1992
Image

BMW 316 1980
Image

BMW 318i cabrio 1993
Image

BMW 318i touring 1997
Image

BMW 320i touring 2002
Image

BMW 130i 2006
Image

En natuurlijk de oldtimers.

Fiat 126 P is al bekend.

BMW 320/6 1981
Image

BMW 518 1982
Image

BMW 323i baur 1981
Image

BMW 320/6 1982....de huidige.
Image

Ik ben reuze benieuwd waar jullie mee komen.


Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Bram_Baur
E21 Fanatic
Posts: 434
Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983
Location: Kasterlee , Antwerpen, België

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by Bram_Baur »

Wow wat een lijstje!! Mijn favoriet? E34 Break 👍🏻
Groeten, Bram

e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by Jeroen »

Pardon, Break? Ga je mond spoelen Bram, of ga terug naar je Peugeot forum ofzo :lol:

Maareh, leuk initiatief Peter, en een leuk relaas, er zijn door de jaren nogal wat auto's gepasseerd, ook genoeg waar ik nooit weet van heb gehad haha!

Ik ga dit in etappes doen, laat ik een beginnetje maken. In mijn studietijd begon het voor mij allemaal met autootjes, vers rijbewijs en geen cent op zak, dus er waren de nodige kortstondige relaties, en niet alleen met auto's hahaha. De volgorde heb ik echt niet meer helder, maar wat ik wel weet, is wat mijn allereerste autootje was. Een Honda Civic Hondamatic in een soort van resedagroen, de HD-87-VS. Voor 500 gulden overgenomen van de opa van een vriend van mij, maar toen er na een half jaar wat vochtprobleempjes waren bleek de beste man goed opgelicht bij zijn lokale garage die roestgaten in de bodem had opgelost met het plakken van plaatjes bitumen hahaha. Op naar de sloop en toen begon het circus van autootjes, in willekeurige volgorde:

GZ-17-JT D-Kadett 1.2N voorzien van 1.6SH blok van een Ascona na verkoop nog eens gebruikt als vluchtauto na een inbraak whahahaaha
PK-36-BL Fiat Uno SX (leuk om vandaag dan weer eens in het Unootje van Ite te rijden haha)
FH-55-ZV C-Kadett 1.2 in rood gerollerd en gekocht voor 1 gulden, brak in tweeën tijdens een rit afgeladen met betonbandjes
Foto's? Gelukkig niet :wha nee om één of andere reden ook nooit in mij opgekomen.

Toen was ik het zat en verdiende ik inmiddels ook wat geld als fotograaf, en kocht ik eindelijk mijn eerste E21. Mijn ouders hadden destijds beiden een E21 dus vandaar dat er in krappere tijden nog niet zo'n behoefte was om er ééntje zelf te kopen.

Anyway, van een autospuiter kocht ik een opgeleukte 316, de GT-86-ZS. Geheel overgespoten, donkere achterlichten, uitlaat eronder á la 323i, die auto kocht ik echt in supernette staat. Enige wat ik uiterlijk gedaan had was het origineel 13" lichtmetaal vervangen door een zgan set 15" OZ (zie onder). Technisch kreeg een trappend broekie wel genoeg voor z'n kiezen, best eea lopen klooien met ontsteking, koeling en uitlaat en alle gerommel (en koud getrap) leidde uiteraard tot een lekke koppakking, maar gelukkig was alleen pakkingen wisselen afdoende. Later kwam ik bij Arese Tuning en die zijn op de rollenbank aan het spelen gegaan. Gewoon met de 2B4 maar met grotere sproeiers. Koudstart en verbruik werden daar niet beter van, maar het ding liep wel de teller uit dus prima haha! Jaren gehad en een buurtgenoot kocht 'm dus ik heb de auto ook daarna nog jaren gezien, en gekoesterd zien worden. Reuze saai begin met maar 1 foto, later wordt dat beter!

Image
Regards/groeten, Jeroen
Bram_Baur
E21 Fanatic
Posts: 434
Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983
Location: Kasterlee , Antwerpen, België

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by Bram_Baur »

Jeroen wrote: Wed Jul 01, 2020 12:25 am Pardon, Break? Ga je mond spoelen Bram, of ga terug naar je Peugeot forum ofzo :lol:
Touring Touring Touring 😂😂
Groeten, Bram

e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by Jeroen »

:P
Regards/groeten, Jeroen
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1916
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by Wilmo »

Jeroen wrote: Wed Jul 01, 2020 12:25 am Later kwam ik bij Arese Tuning en die zijn op de rollenbank aan het spelen gegaan. Gewoon met de 2B4 maar met grotere sproeiers. Koudstart en verbruik werden daar niet beter van, maar het ding liep wel de teller uit dus prima haha!
Wut! Reed je 220 met dat ding? Of ‘220’? :p
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by Jeroen »

Op de teller wel maar toen had ik ook nog geen flauw benul van de correctiefactoren in die dingen dus geen idee wat voor teller erin zat!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by uwbuurman »

Ik ben begonnen aan mijn autocarriere door mijn vaders e36 op een boom te prakken, tussen mijn eerste en mijn tweede rijexamenpoging. Dat was een zilvergrijze e36 316i HB-PV-47.

Vlot daarna toch mijn rijbewijs gehaald en eerste twee jaar reed ik uitsluitend in de auto’s van mijn ouders, BMW E36’s en Ford Fiesta’s. Zelf was ik een motorrijder met mijn Suzuki 500E (geen mercedes…), kenteken MV-45-PZ. Paar jaar daarna kocht ik mijn Suzuki 600 GSX en kreeg daarop kenteken MZ-45-PV. Zie kenteken vorige motor…

Mijn zus haar Peugeotje 205 1.8 GLD FF-XN-56 stond niks te doen door omstandigheden. Dus daar heb ik heerlijk een hele zomer in gereden. De Peug ging terug naar mijn zus en er bleef bij mijn ex-zwager een Uno 1.0 45ie over, toen hij een leaseauto kreeg. Ik heb de Uno een winter gereden.
Inmiddels was autorijden me een stuk droger in de regen dan op de motor rijden, dus ik heb naast de motor mijn eerste eigen auto gekocht.

1999-2003: 1991 Fiesta 1.1i Cheers, 5 deurs. Mijn fijne bakkie, middenconsole in gesleuteld, elektrische ontgrendeling op de achterklep gezet, centrale vergrendeling rondom en uiteraard een “dikke” Pioneer met Mosfetversterkers en een MDF hoedenplank met zware speakers…

Image

2002-2005: 1999 Ford Focus 1.8 TDdi. De Fiesta werd tweede auto en de Focus kwam er bij voor de kilometers. Fijne auto en in die klassen en ook wel een klasse erboven was dit model Focus zondermeer dè standaard qua wegligging en handeling. Wat een fijne auto was dit!

Image

2003-2006: 2001 Fiesta 1,25i (het superfijne Yamahamotortje) ter vervanging van de vorige Fiesta. Echt fijne auto en fel blokje. Een forse stap voorwaarts en 10 jaar nieuwer.

Image

2005-2008: 2003 Ford Focus TDci, ter vervanging van de vorige Focus. Deze had cruise control, climatronic en als eerste auto in mijn bezit een affabriek navigatiesysteem.

Image

2006-2010: 2005 Ford Fiesta 1.6i, wederom ter vervanging van de vorige Fiesta. Dit was een fel beestje, de 1.6 met meer dan 100pk joeg hem boven de 200 km/h en sterk gestoeld op het focus onderstel, was deze erg scherp te rijden. Gaaf!

Image

2008-2013: 2008 BMW e81 118d. Mijn eerste BMW, de Focus ging eruit. Helemaal zelf uitgezocht en samengesteld, wat een sublieme klaverbladkoning. Ik was echt zo verliefd op die auto en nog steeds, als in een LeMans blauwe e81 zie rijden kijkt ik om…

Image

2010-heden: 2006 BMW e91 320D Touring. De derde Fiesta ging eruit, er kwam een kleine dus ik heb een grotere maar vooral zwaardere en stevigere auto gekocht. De auto is een prima kindertransporter gebleken, inmiddels cosmetisch ernstig gehavend, maar nog steeds een superfijne auto. Al vaker getwijfeld om er wat nieuwers voor terug te halen, maar wat en hoe? En goedkoper kan ik niet rijden. Dus we tokkelen nog mooi even door met deze BMW.

Image

2010-heden: 1978 BMW e21 323i. Dat verhaal mag hier toch wel bekend zijn.

Image

2011-heden: 1987 BMW e30 325iA cabriolet. Ik had altijd al zijn in zo’n mooie cabrio en deze kwam op mijn pad. Ook dat verhaal is bekend hier. Op deze foto met een uitgestorven ras. Een KLM 747-800. Die is helaas niet meer.

Image

2013-2015: 2010 Audi A4 B8 Avant 2.0Tdi S-Line. Schitterende auto, gevallen voor de uitstraling, de 18inch en de uitrusting. Maar een typisch gevalletje ondersturende voorwielaandrijver. 90k km in 2 jaar en door naar:

Image

2013-2014: 1986 BMW e28 525eA. Soepel hoor, zo’n langeslagblok met automaat. Veel plezier van gehad en lekker mee gereden tot het bittere einde.

Image
2015-2019: 2015 BMW f30 320dA. Wederom zelf samengesteld en uitgezocht. Heerlijke reisauto, veel kilometers gemaakt en nooit 1 centje pijn in 200k km.

Image

2015-heden: 1980 BMW e12 528i. Het huidige restauratieproject. Zit nog geen schot in de zaak, maar ergens dit decennium zal hij wel eens klaar zijn. Toch??

Image

2019-heden: 2015 BMW f31 320dA ter vervanging van de f30. Halfjaartje nieuwer, maar wel veel dikker in de spullen en zeer veel minder kilometers. Nu door de corona staat hij al 3 maanden helemaal stil en pakt de e91 de kilometers.

Image
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11757
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by 323baur »

Poeh... Ik vrees dat ik voorlopig aan kop ga met zoveel autos dat ik sowieso er een paar vergeet.
Fotos wordt helemaal een uitdaging met dat kutterige photobucket, maar iig ga ik maar eens beginnen:

Bij het verkrijgen van een rijbewijs reed pa in een Omega 2.6 v6 en moeders in een Polo.
Die laatste heeft het bij mij in de eerste jaren heel zwaar gehad..

Maar eigen blik:

De allereerste:
Een heuse BMW E3 3.0S ik meen 17-BK-46. Gekregen van meneer GroenEwold uit de kerk. Mocht niet meer rijden. APK was verlopen en ik was de koning te rijk. Wat een kanon van een auto. Wegenbelasting betaalde ik gewoon niet, want in Tenboer had je geen politie, noch dat er gecontroleerd werd.
Het duurde precies 4 weken, vriendje reed de auto in de plomp (echt dood zonde) en de politie kwam navraag doen. Het doet nog pijn.

Nummer 2 werd legaal, dus keurig in de wegenbelasting en verzekering.
PR28TF een heuse 316 (e21, daar begon het dus) uit 81 (importje) opal grun. Fijn ding, met 4 bak en echt frisse staat. 20dkm mee weggetikt, maar het werd wel een beetje te duur allemaal.

Ingeruild op een heuse Ford sierra 2.0 op LPG. Dat reed echt kut in de wind, en remmen was ook niet alles. Maar ja, wel goedkoop. De mrb daarentegen was best hoog. Dus ook maar eens een kwartaal niet betaald, dat kon toen nog. Totat je gepakt werd en als nog een naheffing kreg.

Nummer 2b is te leuk om te vergeten.
BIj mijn vaste garage stond een heuse Fiat Ritmo 130TC. Ingeruild en afgeschreven. ECHT SNOTROT. maar snel.. heel bar.
Wij (de vriendjes in noord gron) dat ding mee. Wat een lol mee gehad. Een weekje later met iets te veel overmoed vol in een blubbernat weiland geparkeerd. Zeker 20m uit de kant, ter hoogte van Uiterhuizermeeden, en dan links af.. Stromende regen en echt helemaal niemand in de buurt. GSMtjes waren er nog niet voor gewone jongetjes. Op die ene slimme stugge boer na: "he boer trek ons er even uit wil je" 2honderdguldn" mompelde hij. Wij verstonden dat niet, dus nog een keer gevraagd. Het zelfde antwoord volgde. De boer won.

Ik ging trouwen met M. Dus alles moest weg.
De sierra ingeruild op een BX 1.9GT (zonder i) ik heb het boekje nog steeds. ND-19-ZH. Wat een zeldzame kut auto is dat zeg. Verkocht zonder enige wroeging aan een boom knuffelaar die hem helemaal mega vond. Goeie handel, dat wel. De koppeling was een stuk minder. Precies 500km verder werd ik gebeld..

Ik had toen alles verkocht, en had niks meer staan. Bij mijn vaste garage stond nummer 5;
Een ingeruilde wederom snotrotte e21: PP-38-TZ (weer import) een heuse 320/6. Wat er met dat blokje was weet ik niet, maar bloedje snel was dat wel. Erg rot ook.

Ingeruild om M te te plezieren voor nummer 7: een heuse R5 1.0 op LPG..en grijs kenteken BP-54-JL. Dat kostte echt helemaal niks zon ding, maar het was ook niet vooruit te branden.
Jaartje mee gestuurd en heel dik kunnen verkopen voor weer een Renault:

Nummer 8: LP-20-FB een R11 diesel. Niet veel lol van gehad, want de kop was al snel kaduuk.
Via via ingeruild voor nummer 9;

Een R11 GTX, jaja, de TF-55-VN. Fijn ding! snel, zuinig en luxe. Electrische zooi was wel een dingetje in de jaren 90.

Tussendoor nog even een Golfje met tieten teller en automaat gehad: DF-50-BN geloof ik. Erg grappig.

Maar ja, inmiddels reden we teveel en was ik die oude rommel beu. De R11 ingeruild voor iets echt goeds:
nummer 10: een Peugeot 205 TD, VT-12-KK wederom op grijs kenteken. Deze was toen 3 jaar oud en echt nieuw. Fijn super snel en super zuinig autootje. Met veel plezier denk ik daar aan terug.

Maar ja: kindertjes op komst:
Nummer 11: 205 ingeruild op een 306 diesel. Saai maar degelijk. Ik meen Jf-RJ-09
Al snel zat;

Nummer 12:
Lancia Delta 1.9diesel: sv-vs-35. 3 jaar oud, echt super goedkoop gekocht. 2 jaar mee gereden en dan nog met dikke winst verkocht.
Dikke recaros, airco (dat was toen heel bijzonder!) en behoorlijk rap.

nummer 12b, de 2e auto deed zijn intrede:
Een heuse en echt nette Ford Fiesta uit 78 gevonden voor een appel en een ei. 18-UX-35. Laatst nog voorbij zien komen op MP.
Fijn autootje! Lang gehad,

12c
Verkocht aan een liefhebber die een echt smetteloze R9TC had: HS-08-HL. Ontzettend stom ding, maar deze was echt nieuw..
Door verkocht.
Nummer 13:
Lancia Dedra 1.9diesel XB-JP-18, ook weer 3 jaar oud, en dito verhaal. Deze was echt schitterend zoals italianen dat rond 2000 uitleverden: super de luxe met veel hout, alcantara enzovoort.

En toen.. toen werd het saai, want autos van de zaak:
Seat Toledo: Overgenomen van een collega voor een half jaar.
1.6 kaaaaaaal. Wel fijn rijdend maar echt saai ding. Iets van GR-BP-55 ofzo.

Mijn echte eerste zelf uitgekozen:
Met een minimaal budget en veel te wensen:
Skoda octavia tdi (rode I) 110 pk.
Meer dan 300dkm mee gereden, dat ding at meer remschijven dan diesel maar wel erg betrouwbaar aparaat.
53-LR-TS

Om de bijtelling te voorkomen moest er weer wat bijkomen:
Volvo 940, BMW 728, BMW 318i touring, bmw e12 520/4, echt te veel om op te noemen.
In die tijd heb ik zeker 20 BMW e23 en e28 gehad. Soms maar een paar uur..

nummer zoveel:
Fiat Croma 1.9JTd; de 53-ZD-TZ. tot 160dkm mee gereden, toen volgde een andere baan.
ERg fijne en zwaar miskende auto. Reed echt top, en super de luxe.

Na een Ford Mondeo TDCI (23RLH2) nu al jaren een Volvo v60 d4.
Deze laatste moet eigenlijk weg, maar mijn lieve werkgever wil me in een eco ding duwen, en dat gaat ietje niet doen.nl

Om de bijtelling te omzeilen
Werd het nu echt serieuzer aangepakt.
De BMW's werden groter en bleven ook langer.
De 735iaEXE is onlangs pas verkocht, 95-KXN-3. 10 jaar gehad, echt veel mee beleefd
De Arktis blauwe Baur.. is er nog steeds, net als vele andere.
e39s ook in overvloed:
Een TDS touring, DFKR 68 is na de 14GXSZ ook jaren lang hier trouwe metgezel geweest.

Ik durf echt geen uittreksel bij het RDW aan te vragen. Ik denk dat ik makkelijk over de 300 kentekens heen ga..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by Peter V. »

Wordt steeds leuker zo.

Ik kwam erachter dat ik zelfs nog eentje vergeten ben. Ergens zit er nog een Opel vectra 1.8 16v tussen. Iedere keer hoop ik toch dat ik wat langer met een auto ga doen. De E60 is de auto die ik tot nu toe het langst gereden heb, bijna 4 jaar. (even de huidige 320/6 niet meegeteld). Kortste is de Toyota Camry. Reed echt goed maar trok echt in een snel tempo mijn bankrekening leeg, 3 maanden gehad. Ik heb zelfs alle vrijwaringsbewijzen nog :screwy

De E21 315 ben ik jaren geleden nog tegen gekomen op internet, deze is als donorauto gebruikt.
Image

Image

Image
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by BertjeConti »

Ondanks dat ik hier zelf bij de oudjes hoor (bouwjaar 1966), volgens mij is bijna iedereen (veel) jonger dan mij, kan ik mijn zelf aangeschafte auto's op één hand tellen. Over lease/zakelijk wil ik het hier niet hebben, is niet leuk, hoort er niet bij.

Wel leuk om nog eens door mijn foto historie te struinen om er wat leuke plaatjes van te zoeken.

Nou hier komt mijn opsomming dan:

No1 Een snotrotte peugeot 304 GL bouwjaar '77 54-RK-87 gekocht in '87, sinaasappel kistje, deze hebben we het kortst gehad van alle auto's, ruim een half jaar slechts. Met dit wrak zijn we één keer naar Oostenrijk op vakantie geweest, daarna bleek de kofferbak los aan de cas te hangen, en moest ie snel weg.

Image

No2 Tsja en dan blijkt dat die peugeotjes wel erg lekker rijden, vergeleken met ander materiaal in dezelfde klasse uit die tijd.
Dus kwam er opnieuw een 304, nu een '78 SLS uitvoering met schuifdak 20-US-32 , ook gekocht in 1987. Deze groene 304 werd al heel snel tot een blauw kleurtje omgezet. Er had LPG in gezeten met als gevolg dat hij een verbrand klepje had, waardoor ik 'm erg goedkoop kon aanschaffen, en fixen met onderdelen van het sinaalappelkistje. dik 200k had die al gelopen toe we hem kochten, en daar hebben we gedurende de volgende 7 jaren nog dik een ton bij gezet. Eerst een jaar lang elke 2/3 weken naar de oostduitse grens alwaar ik mijn dienstplicht heb uitgediend.

Image

Daarna met deze 304 vele vakanties tent kamperen door half europa, zoals Joegoslavie, Oostenrijk, Frankrijk, Spanje en Portugal.
De trip naar Portugal was zijn laatste grote trip, fantastische herinneringen aan over gehouden.
Een heerlijk betrouwbaar wagentje was het. In 1994 hebben we deze 304 aan de kant gezet met restauratie plannen in mijn achterhoofd.

Image

Image

No3 Na eerst een paar E12's bekeken te hebben toch gekozen voor een Volvo (ik durfde toen gewoon geen BMW te kopen). Een 164E automaat '74 33-BE-75 gekocht in 1994, uiteraard ook weer met schuifdak. Zulke oude Volvo's hebben een wegligging vergelijkbaar met een boot, niks aan. Deze toen 20 jaar oude Volvo was er erg slecht aan toe, al snel overal roest en gaten.
Slechts 4 jaar met deze onbetrouwbare enorme benzine slurper rond gereden, daarna gesloopt en verkocht in onderdelen.

Image

No4 Inmiddels was er een gezinnetje ontstaan en moest er iets moderners en betrouwbaarders komen, Het werd een BX 1.6RE '88 TT-47-FG, gekocht in 1998. Spotgoedkoop zo'n ding en superlicht. Solo best snel door het lage gewicht, maar als caravan trekker echt waardeloos. Hij had de grootste moeite met het 700kg zware knausje van mijn ouders.
Tsja met een jong gezin en verhuisd naar een grotere hut met veel werk heb je nu eenmaal weinig aandacht voor het wagenpark.
De inmiddels in gang gezette restauratie van de 304 werd stop gezet en samen met inmiddels een garage vol verzamelde onderdelen verkocht.
De BX is gebleven tot 2002, daarna zei APK dat de achterwiel ophanging echt niet meer OK was. Ook weer 4 jaar dus. Letterlijk verkocht voor een kratje bier.

Image

No5 Ja, en het oldtimer virus was toch niet uit te bannen, dus toch weer op zoek naar iets klassieks. Ja die E12's waar ik jaren geleden al eens naar gekeken had, dat moest het worden, en zo kwam in 2002 de welbekende Pastellblauer in ons bezit. Gekocht van een een handelaar die 'm uit duitsland geimporteerd had. Inmiddels rijden we dus al 18 jaar met deze wagen rond en er is nooit geen andere meer bij gekomen.
Vergeleken met de volvo en peugeot's is de kwaliteit van BMW echt van een heel ander niveau.

ooh wat zag hij er in 2002 toch nog goed uit zeg:

Image

Image


Buiten dit wagenpark nog een tweetal motoren gehad, maar die tellen natuurlijk niet mee.
Eerst een Suzuki GS550, welke gewoon niet goed wilde lopen (achteraf bleek er één nokkenas niet op tijd te staan)
Daarna een verrotte Suzuki GS750 '76, opnieuw opgebouwd met veel onderdelen van de 550. Een heerlijk snel machientje was dat zeg. zeker met de electronische ontsteking overgezet uit de 550 trok die heerlijk (te) ver door in de toeren.

de slechtlopende GS550:
Image

en de GS750, waarmee ik 4 jaar woonwerk verkeer mee heb afgeraffeld:
Image
Last edited by BertjeConti on Tue Nov 22, 2022 9:18 pm, edited 5 times in total.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by uwbuurman »

Haha, mooi, Rob!! Heerlijke foto's ook.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by Manitoba »

uwbuurman wrote: Thu Jul 02, 2020 12:05 am Haha, mooi, Rob!! Heerlijke foto's ook.
Daar sluit ik me helemaal bij aan! Ik ben met mijn "verhaaltje" bezig, mooi om te zien hoe de Peugeot 304 ook in mijn leven een (grote) rol heeft gespeeld. Mijn vader is ooit begonnen met een Kever, maar kort daarna 2 x een Peugeot 204, daarna 2 x een 304, een uitstapje naar Mazda met een 616, terug naar Peugeot, 504 en 305. Toen begon z'n "auto van de zaak"-rijtje: Honda Accord, Mazda 626 2.0D, Volvo 340 1,7D (brrr), Ford Scorpio 2.0CL, Ford Scorpio 2.0GL, Mazda 626 2.2i, 2 x Daewoo Espero (the horror...), 2 x Renault Laguna RT/Dynamique om uiteindelijk bij z'n laatste autoliefde Citroën uit te komen, met nog 2 x een lease C5. Daarna, na z'n pensionering nog zelf een C5 en tot slot z'n laatste auto; een C4 Picasso.

My story is about to follow :wink:

Greetz,
Walter.
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by Manitoba »

Manitoba wrote: Fri Jul 03, 2020 10:24 am
Daar sluit ik me helemaal bij aan! Ik ben met mijn "verhaaltje" bezig, mooi om te zien hoe de Peugeot 304 ook in mijn leven een (grote) rol heeft gespeeld. Mijn vader is ooit begonnen met een Kever, maar kort daarna 2 x een Peugeot 204, daarna 2 x een 304, een uitstapje naar Mazda met een 616, terug naar Peugeot, 504 en 305. Toen begon z'n "auto van de zaak"-rijtje: Honda Accord, Mazda 626 2.0D, Volvo 340 1,7D (brrr), Ford Scorpio 2.0CL, Ford Scorpio 2.0GL, Mazda 626 2.2i, 2 x Daewoo Espero (the horror...), 2 x Renault Laguna RT/Dynamique om uiteindelijk bij z'n laatste autoliefde Citroën uit te komen, met nog 2 x een lease C5. Daarna, na z'n pensionering nog zelf een C5 en tot slot z'n laatste auto; een C4 Picasso.

My story is about to follow :wink:

Greetz,
Walter.
Mazda 323 - 1983; JD-28-LZ
Image
Dit zou mijn eerste auto moeten worden; een "overblijvertje van een oom en tante. M'n ouders waren kort daarvoor gescheiden, moeder zonder rijbewijs en broer Ronald (zoals bekend) in de rolstoel, dus had de familie besloten dat een auto dan wel handig zou zijn. Helaas, na 2 weken, moest hun zoon (mijn neef, dus) zijn auto van de zaak inleveren en had hij de auto van zijn ouders nodig. Na 3 of 4 weken was het dus weer "exit, Mazda 323".

Talbot Horizon 1.5 GLS Special - 1982; HN-18-PK
Niet getreurd: vanuit dezelfde kant van de familie bleek er nog een auto over te zijn. Een witte Talbot Horizon met 1.5 liter dubbele-carburateur. De opa waarvan deze was geweest mocht niet meer autorijden, dus was de Horizon een soort van "over". Het zal 1989 of 1990 zijn geweest. Wat wel bijzonder was, was dat deze Horizon ooit als dealer-demo was besteld door Peugeot-Talbot dealer Van Hees in Vleuten (daar woonde mijn familie). Met electrisch bedienbare ramen en centrale deurvergrendeling. Ding reed best goed (wist ik toen veel...) en ik heb er "handbrake-parallel-parking" mee geleerd :bag ,op een afgeladen vol parkeerterrein... :hammer Jong, snel en wild, was toen ook de slogan van Veronica.... Na een jaar lag de koppakking er helaas tussenuit en dankzij de fors aanwezige roestschade op deze witte schicht was het beter om 'm naar de sloop te brengen. Heb er helaas nergens foto's van, was er toen echt heel trots op :wink:

Peugeot 305 GTX - 1987; RK-15-HN
Image
Intussen was ik naast m'n school ook parttime taxichauffeur, en dat verdiende best aardig :wink: en met een klein beetje geleend geld kocht ik in Meerkerk mijn eerste, (grotendeels) zelf betaalde auto: een Rouge Plaisir Peugeot 305 GTX. Ja, die met de 1,9 liter (zonder injectie) met 105PK. Auto kwam uit de lease en was net 4 jaar oud. Volgens mij heb ik er fl.6.500 voor betaald en man, wat was ik trots. Alles er op en er aan, van electrische ramen tot (werkende!) CV met afstandsbediening. Met anthraciet velours beklede stoelen uit de 505 en een electrisch bediend schuifdak. Weet niet wat 'ie woog, maar gang zat er meer dan genoeg in. Zoals ik elders al schreef heb ik hier meerdere berijders van XR3i's, GSi'tjes e.d. het schaamrood op de kaken gereden. Want die donkerrood-metallic ouwe-lullen-bak ging echt rap van z'n plek. Waanzinnig veel plezier van deze auto gehad. Totdat helaas de hoeveelheid water na elke regenbui in met name het dashboardkastje en de voetenruimte rechtsvoor steeds ernstiger werd. Na onderzoek bleek het schutbord meer van beschuit dan van staal weg te hebben en ook de bodemplaat had dergelijke symptomen. Dat was niet heel lang verantwoord meer dus moest ik op zoek naar iets anders. Dat had de Peugeot-dealer in Uden wel voor me:

Peugeot 205 1.1i Jubilée - 1990; YV-01-LF
Image
Net 4 jaar oud, ingeruild op een nieuwe. Die kon de dealer wel voor een mooi prijsje aan mij aanbieden. Ik viel voor het uiterlijk, met het GTi-spoilertje en de lichtmetalen velgjes. Ik had er langer over na moeten denken, want uiterlijk zegt niet alles. Het was een kale XL, in actiemodel Jubilée-uitvoering (striping, spoiler, velgen, achterruitenwisser). Na die luxe en snelle 305 GTX was dit niet-vooruit-te-fikken 1.1i'tje (60 hele pony's, jawel) op z'n zachtst gezegd "ff wennen".... Dat ik wel 's geprobeerd heb de auto op een gelijkwaardige, onoverzichtelijke kruising, komend van rechts een stukje korter te krijgen, zegt denk ik genoeg. Ook toen iets van "jong, snel en wild" (en wat minder verstand, ja ja, I know).

Maar ik ging stage lopen voor m'n HEAO in Amsterdam, had een relatie met een meisje uit mijn toenmalige woon- (en geboorteplaats) Oss, en wilde dus zoveel mogelijk heen-en-weer reizen. En verwende Walter, die al z'n hele studententijd zijn OV-jaarkaart nauwelijks gebruikte, wilde ook dat natuurlijk met de auto blijven doen... Dus:

Ford Sierra 2.3D Special - 1989; XT-81-YZ
Bij een handelaar kon ik uiteindelijk, met bijbetaling van zijn kant, de 205 inruilen op een bordeaux-rode Sierra 2.3D hatchback. Bij het taxibedrijf waar ik werkte, reed ik veel met Scorpio's, dus gek genoeg sprak die Sierra me wel aan. Ding was, ondanks z'n kilometerstand van net bij of net over de 3 ton (!) echt nog netjes en reed echt oké. En komende vanuit de 1.1-205 kon ik wel wennen aan de acceleratie van de 2,3 liter diesel die je beter met een kalender dan een stopwatch kon meten... Ik heb de Sierra een jaar of 2 gehad en er echt probleemloos een ton aan km's mee gereden. Schaam me er niet voor dat ik dat echt een fijne auto vond. Ik verkocht 'm aan een bevriende autohandelaar van vriend Jan, in Groessen. Die verkocht 'm aan een boerenzoon en een week later lag de Sierra op z'n dak in een weiland. RIP, Sierra.

Citroën Xantia 2.0i-16v SX - 1993; GR-HL-68
Auto van een toenmalige goede vriend van me. Ik vond 'm echt mooi en toen hij besloot de Xantia weg te doen omdat hij liever Golf III Variant op grijs kenteken wilde rijden, hoefde ik niet lang na te denken. Ding reed op LPG; intussen woonde ik met mijn vriendin in Amsterdam maar met van beide kanten veel familie in het Brabantse, was zo'n auto op gas best fijn. Ik heb de Xantia slechts iets meer dan een jaar gehad, want bij mijn 2e echte baan, hoorde een lease-auto:

Ford Mondeo Wagon 1.8 TDDi - 1997; TP-NP-62
Foto moet nog een keer komen, maar kan 'm vooralsnog nergens meer vinden. Een brandweerrode Mondeo Wagon, stond al bij mijn werkgever. Anderhalf jaar gewerkt en met deze Mondeo gereden en ook dit vond ik serieus een hele fijne auto. Voor het eerst mee naar Italië op vakantie geweest en 1.300 km aan 1 stuk ging met dat ding uitstekend, zelfs zonder te tanken (!). Niet overdreven snel maar betrouwbaar.

VW Passat VR5 Variant automaat - 1999; XX-FB-59
Overstap naar een andere werkgever betekende een andere lease-auto. Ik kwam er als Accountmanager maar "mocht" met de overgebleven auto van de vorige Sales Director rijden: een zwarte Passat Variant met VR5 motor en Tiptronic-automaat. Wat een kanon was dat, zeg. Als 'ie het deed.... Tot 3 keer toe viel dat hok op de snelweg volledig uit, waarvan 1 keer terwijl ik op een 3-baans snelweg 140 reed op de meest linkerbaan. Niet fijn, ineens alles uit en dan maar zien hoe je in druk verkeer veilig de vluchtstrook bereikt. Maar goed, hele dikke auto, zeker voor een gastje van achter in de 20.

Mazda6 Sedan 1.8i Touring - 2002; 72-LF-FN
Na een jaartje mocht ik mijn eerste lease-auto uitzoeken. Lang getwijfeld over de toen net verse Mondeo 2 en de Seat Toledo. Maar toen kwam Mazda met de eerste 6 en dat vond ik echt een prachtige auto. Besteld in donkerblauw, met 1 maatje groter lichtmetaal dan standaard en DVD-navigatie (met afstandsbediening :lol:). Reed echt mega fijn (zeker na het eerste jaar toen de dealer eindelijk had gevonden waarom dat kreng naar 1 kant bleef trekken) en was Japans-sportief. Verder ook niet foutloos met al snel corroderende velgen en toch wel wat kleine probleempjes. Vond 'm na 4 jaar en 160.000 km overall ook wel wat aan de stugge kant. Een collega van me mocht een jaar eerder dan ik een nieuwe auto, en hij koos de toen net gelanceerde Peugeot 407. Dat Peugeot-bloed kruipt blijkbaar toch ergens waar het niet gaan kan, want toen m'n Mazda einde contract was, koos ik voor:

Peugeot 407 2.0i-16v XS NavTech - 2006; 14-TB-FH
Image
Holy crap, wat was ik hier trots op. Half-leer, 17" lichtmetaal, navi, regen- en lichtsensor en wat een heerlijke auto. Ik geef het eerlijk toe: de 407 was een auto met "you love it, or you hate it"; niks ertussen in en ik was van het you-love-it-kamp. Zelfs nu nog vind ik een 407 in de goede kleur echt een mooie en karakteristieke auto, een echte Peugeot. En ondanks alle horrorverhalen heb ik deze auto 4 jaar lang (tussendoor meegenomen van de ene naar de andere werkgever) echt probleemloos van begin naar einde leasecontract gereden. Ding heeft echt alleen voor regulier onderhoud de werkplaats van Nefkens Hilversum gezien.

Citroën C5 Berline 1.6 THP Dynamique - 2010; 60-LJG-5
Image
Mijn vader was intussen het Citroën-kamp ingereden, en die nieuwe C5 vond ik toch wel echt een hele dikke koets. Relatief gezien ook echt in de leasewereld een goedkope auto, want dat ding zakte bijna door z'n hydractieve vering met alles wat er op en er aan zat. En die 150pk THP-motor zorgde ook voor echt goede prestaties. De eerste 9 maanden in ieder geval, want toen begon het gezeik met rekkende kettingen, kapotte spanners etc.. we all know about de Peugeot-Mini-THP-motoren. En waar Peugeot dat al redelijk snel met een modificatie wist op te lossen bleef Citroën trouw aan de merkwaarde "eigenwijs". Tot na een maand of 3 gekloot met dealer en importeur, zowel mijn werkgever als de leasemaatschappij het beu waren en dat kreng bij de dealer terug door z'n strot hebben geduwd. Dag, Citroën!

Volkswagen Passat 1.4 TSi Comfortline - 2009; 71-JVG-5
Image
Me maar een half jaartje verplaatst in een pool-auto van RTL, deze Passat sedan 1.4 TSi dus. Eigenlijk best een fijne auto, ook nog mee op vakantie naar Italië geweest en daarmee mijn record naar die vakantiebestemming gevestigd. Ik zou met vriend Jan naar Cattolica gaan, 8 dagen. Afspraak was dat ik vrijdag na een teamdag in Loosdrecht naar hem thuis in Nijmegen Noord zou gaan. We zouden een paar uurtjes slapen, 's ochtends rond 4 uur vertrekken. Ik kom daar op vrijdagavond om 21 uur aan, vraag aan 'm: "ben je al klaar met inpakken?". "Bijna", antwoordt hij. Ik zeg: "Opschieten dan, want we gaan." Ietwat verbaasd raapt Jan z'n spullen bij elkaar en om 22:30 uur zitten we in de auto. Om 10 uur de volgende ochtend zit ik op het terras van ons hotel in Cattolica aan een overheerlijke espresso. Ging fijn.

Peugeot 508 Berline 1.6 e-HDi S/S semi-automaat - 2011; 33-SBV-4
Image
Helaas moest de Passat naar iemand anders dus moest ik een andere auto. De 508 was toen net uit en ook dat vond ik een prachtige auto. Alleen mocht ik helaas van de leasemaatschappij en van de RTL-wagenparkbeheerder geen 1.6 THP meer (gek, hè?) dus dan maar een 1.6 eHDi. Laten we zeggen dat het gebrek aan rijplezier niet van dat dieseltorretje kwam... Wel van die gerobotiseerde handbak. Man, man, man, wat een kansloos stuk techniek is/was dat. Hoe krijg je het voor elkaar om zo'n bak consequent en altijd op exact de verkeerde momenten te laten schakelen??? Pfff. Daar had ik echt spijt van. Na iets van 70.000 kilometer liep die bak ook nog op een hoop en moest dus vervangen worden. Maar ja, soms moet je eerst wat pech hebben, voordat je geluk kunt hebben...

Want een collega die net 3 maanden zijn auto in gebruik had genomen, moest weg vanwege een re-organisatie. Ik stond direct bij de wagenparkbeheerder aan z'n bureau: "Een 508 van ongeveer €34k kun jij toch veel makkelijker doorschuiven naar iemand anders dan een..."

BMW f30 320i Efficient Dynamics High Executive - 2013; 94-ZXB-5
Image
Ik had het eindelijk voor elkaar: een BMW ook als daily. Het jaar daarvoor had ik eindelijk mijn e21 gevonden en gekocht. Eindelijk stond er op de oprit, vóór de garage waarin m'n e21 verbleef, ook een BMW. Die hond met die 7 l*llen? Niks vergeleken bij hoe trots ik was. Met leer, 17", Xenon en sitzheizung voor een f30 ook nog best compleet. Ook met deze auto naar Italië geweest trouwens... Helaas op Zwarte Zaterdag waardoor de reisduur heen een trieste 24 en terug een ruime 22 uur heeft bedragen. Gelukkig in een BMW, dat dan weer wel. Op deze auto ben ik echt heel zuinig geweest en toen ik 'm bij m'n vertrek bij RTL helaas in moest leveren, zei de facility manager ook dat het leek alsof die auto net uit de BMW-showroom was komen rijden. Alleen, als ik toen had geweten dat m'n worst-nightmare collega destijds bij RTL ongeveer de sleutels uit mijn "dode RTL-handen" trok, dan had ik van 2 wielen de bouten losgedraaid bij het inleveren... :innocent

BMW e46 318 Lifestyle Executive - 2003; 26-NH-FT
Image
Hier al wel een bekende auto van mij, ook uitgebreid besproken. Fijn ding, afgezien van de forse investering in het begin met de verse distributieketting en alles daaromheen, heeft deze auto me nooit in de steek gelaten. Zelfs nog een afneembare trekhaak laten monteren om voor het eerst in mijn leven ons oude Chateau-caravannetje te trekken. Het vinden van een koper viel niet heel erg mee, maar uiteindelijk toch voor best oké geld nog verkocht. Aangezien ik, vooral mede dankzij, namens en door Koos, intussen in het bezit was (en nog steeds ben) van:

BMW e91 325dA M-Edition - 2010; TS-561-B
Image
Geen woorden meer voor nodig, genoeg bekend over deze auto. Waanzinnig blij mee, wat een heerlijk powerhouse is dit. Heeft helaas ook al het nodige aan onderhoud gekost, maar hé, dat is nu vooral een reden dat ik nog langer mag genieten van deze pracht-Bimmer!

Dan zijn er een paar "hobby-auto's" de revue gepasseerd de afgelopen jaren.

De eerste, eigenlijk toen bedoeld als daily voor mijn toenmalige partner, was de hier ook alom bekende:

BMW e21 320/6 - 1981; 17-HL-TX
Image

Image

Image

Bij mijn break-up bij haar achtergelaten, stupid me! Nagenoeg full option met klapramen en airco in 1 van de mooiste e21-kleuren Brasil Braun (hè, Ite?). Jaren later de toenmalige eigenaar opgespoord die 'm weer een paar jaar later aan Ite verkocht. Volgens mij intussen weer terug in die Heimat.

Eerder, ik denk ergens in 2004, was ik enigszins actief op een aantal Peugeot-fora. Daar kwam op een bepaald moment een Ming-blauwe 305 GTX te koop, in mint-conditie.

Peugeot 305 GTX - 1986; PH-22GY
Image

Image

Image

Die besloot ik te kopen, uit nostalgie voor mijn eerste echt eigen auto, de rode 305 GTX. Deze was wel echt mooi en belangrijker nog: er was geen spatje roest op te vinden. Dat was tegelijkertijd ook z'n manco, want ik durfde er eigenlijk nauwelijks mee te rijden. Na 2 jaar toch maar verkocht, omdat 'ie echt alleen maar bij mij in de garage stond.

Ik dacht, echt wel Peugeot-fan zijnde, wat vind ik dan wel leuk waar ik ook mee durf te rijden?

Peugeot 306 Cabriolet Roland Garros - 1998; 63-GTN-9
Image

Image

Image

Ook zo'n auto die ik ook vandaag nog steeds serieus mooi (tijdloos mooi, zelfs) vind: de Peugeot 306 Cabriolet. Echt alles aan die auto klopt, dus toen ik na een aantal van die dingen bekeken te hebben deze Phase II in Roland Garros uitvoering tegen kwam, hoefde ik niet te twijfelen. Met de betrouwbare en redelijk zuinige 1,6i en electrisch bedienbare cabriokap, witte-halflederen bekleding, wat een beauty.

Ook deze Peus heb ik zo'n 2 of 3 jaar gehad. Helaas in mijn top-tijd qua carrière bij RTL, waardoor ik er echt nauwelijks mee reed. Ik weet nog dat in 1 van die jaren tussen 2 APK-keuringen, het verschil in kilometerstand maar 400km bedroeg. Dat vond ik echt zonde van de auto en 1 van de Peugeot-forumleden zeurde al langere tijd aan m'n kop of ik die 306 Cabriolet niet wilde verkopen... Knoop doorgehakt en aan hem verkocht. Belt 'ie me 2 weken later op, of ik een set nieuwe ruitenwisserbladen wilde betalen, want die waren versleten en dat had ik bij de verkoop niet gemeld. Ik was meteen klaar met dat Peugeot-volk.... :mrgreen:

En in 2011 is het dan verder gegaan met mijn e21 verhaal. Da's hier meer dan genoeg bekend, dus...

Rode draad in dit verhaal? Geen idee, anders dan dat ik blijkbaar een zwak heb voor rood metallic, waarbij sommige delen die van staal zouden moeten zijn meer weg hebben van beschuit....

Greetz,
Walter.
Last edited by Manitoba on Fri Jul 03, 2020 1:54 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by Peter V. »

Leuke verhalen zo allemaal. Je ziet dat iedereen heel veel verschillende merken heeft gereden om diverse redenen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Post Reply