Toer-routes maken

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Toer-routes maken

Post by Jeroen »

Aangezien we hier een aantal makers van toer-routes hebben, graag wat advies. In het Wat heb jij vandaag gedaan? topic las ik al suggesties voor route-apps als Tyre voor Windows en Alltrails (voorheen gpsies) voor Mac.

Als Windows gebruiker zou ik het volgende willen doen: gebruik maken van een route die ik reeds heb in Google Maps, deze exporteren naar Tyre die er dan een bestand voor (bijv) TomTom en Garmin van maakt. Klopt toch? Ervaringen? Dingen om op te letten, of bekende zaken waarmee je makkelijk de fout in gaat?

Heb een vrij recente TT 5200 met live verkeersinfo die erg goed bevalt, zou mooi zijn als ik die kan gebruiken om een mooie vakantieroute te maken. Bedankt alvast!


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Toer-routes maken

Post by gerrit323 »

Itn converter gebruik ik altijd ... makkelijk routepunten te zetten en route kan je opslagen in extensies van verschillende navigatie types

Alles zit in 1 programma .. gratis te downloaden

http://www.benichou-software.com/index. ... =4&lang=en
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Toer-routes maken

Post by BertjeConti »

Alltrails.com is webbased, werkt dus op alle platvormen.

Routes maken die geschikt zijn voor navigatie systemen is altijd lastig, eigenlijk wil je gpx gebaseerde routes, maar daar kan een navigatie systeem niks mee.

Ik gebruik op de smartphone OSMand+ om routes te loggen, maar ook na te rijden.
Een gelogde route die goed bevalt bewaar ik online op WikiLoc.com, hier vind je ook veel routes van andere terug.

Ik heb de betaalde versie van OSMand, zodat ik eindeloos topografische kaarten kan downloaden en installeren, het is een geweldige hulp onderweg bij rally's waar het geoorloofd is, maar ook op de fiets. Omdat de kaarten in de smartphone staan heb je geen internet nodig. Elk bospad staat erop.
Met OSMand kun je ook navigeren.

Routes aanpassen of maken deed ik altijd online op gpsies.com, wat nu dus alltrails.com is.
Ik gebruikte streetview ernaast om sommige verkeerssituaties of wegen te beoordelen.
Ik heb namelijk heel veel routes voor wielrentoertochten gemaakt, tot meerdaagse tochten van 500km.
Dit waren altijd .gpx bestanden die de wielrenners in hun garmins oid konden laden. Geen navigatie aanwijzingen!!

Ik heb dus geen enkele software geïnstalleerd op pc, laptop of imac om iets met routes te doen. Alleen de OSMand en wikiloc app op de smartphone.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Toer-routes maken

Post by Peter V. »

Volgens mij werkte de oudere Garmin's met .gpx files. Zelfs tyre kan gpx of itn files creëren.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Post Reply