BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]
Volgens mij is dat idd een volgnummer Rob
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]
Maar betekent dat dan dat BMW voor elke auto 10 sleutels maakt? En dan op voorraad houdt in de hoop dat iemand 9 sleutels verkloot en telkens bij de dealer een nieuwe bestelt?
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]
nope, maar als een nieuwe wordt aangemaakt door te bestellen op code dan wordt deze wel met volgnr geregistreerd. Op de iets meer recente modellen dan, ik denk vanaf ca E36-E39.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]
Maar dan is onderstaande dus niet het geval en kun je rustig doorbestellen? Ze maken ze toch op bestelling?
BertjeConti wrote: ↑Tue Dec 01, 2020 6:33 pm Op het zakje staat "schluessel nr 7", de zevende die bmw uitgeleverd heeft op mijn VIN, nog 3 en dan zijn ze op. (Of zouden ze random een vrij nummer kiezen?)
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]
@Koos, even terug bladeren, daar heb ik het precies uitgelegd.
In de EWS worden bij fabricage 10 codes geprogrammeerd, zodat hij vol is. 4 sleutels worden uitgeleverd bij de auto, de 6 overige codes worden opgeslagen in de database bij BMW Duitsland.
Bestel je een sleutel, dan wordt er een code van jouw VIN uit de database gehaald. In een EWS kun je alleen sleutelcodes blokkeren, niet aanpassen.
Zijn alle 10 de codes (sleutels) opgebruikt, dan moet je een nieuwe EWS.
Snappie?
In de EWS worden bij fabricage 10 codes geprogrammeerd, zodat hij vol is. 4 sleutels worden uitgeleverd bij de auto, de 6 overige codes worden opgeslagen in de database bij BMW Duitsland.
Bestel je een sleutel, dan wordt er een code van jouw VIN uit de database gehaald. In een EWS kun je alleen sleutelcodes blokkeren, niet aanpassen.
Zijn alle 10 de codes (sleutels) opgebruikt, dan moet je een nieuwe EWS.
Snappie?
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2397
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]
Daarvoor hoeven sommige mensen de sleutels niet eens kwijt te raken
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]
Klaar met "autodoc"
Bijna 2 weken zitten wachten op een ruitensproeier pompje en rubbertje (en nog wat ander spul), alles was op voorraad, maar toch hebben ze 12 dagen nodig van bestelling tot levering op de mat, veel te lang naar mijn mening.
Maar goed, vandaag maar snel de ruitenwas pomp even inbouwen dacht ik.
Helaas, ondanks dat de oude en nieuwe pomp optisch wel hetzelfde lijken, zit er toch een significant verschil in, en dat met de "Dit product past op uw BMW 5 Touring (E39) 523 i" opmerking bij het product
Ik had zelfs bewust de "low budged" onbekende merken pompjes niet gekozen, maar één van de duurste, een Hella.
ze lijken toch uitwisselbaar:
maar de stekker aansluiting is totaal anders, de oude pomp en stekker hebben ronde pennen, de nieuwe platte pennen:
Ik had echt geen zin om deze nu terug te gaan sturen, en dan het risico weer een foute te krijgen, en nu in de winter wil je gewoon een werkende ruitensproeier. De stekker in de auto afknippen en andere stekkertjes aanknijpen zou het makkelijkste zijn, maar dat heb ik niet gedaan.
Daarvoor in de plaats de oude pomp open gezaagd en draden aan de stekker gesoldeerd, en die op de nieuwe pomp met platte schuifklemmen aangesloten.
Dit werkt voor nu, en nu kan ik rustig op zoek naar de juiste pomp.
Petra kan weer veilig naar haar werk.
Dat de oude ruitensproeier bij de laatste APK nog gewerkt heeft betwijfel ik ten zeerste bij het aanzien van het binnenwerk:
Bijna 2 weken zitten wachten op een ruitensproeier pompje en rubbertje (en nog wat ander spul), alles was op voorraad, maar toch hebben ze 12 dagen nodig van bestelling tot levering op de mat, veel te lang naar mijn mening.
Maar goed, vandaag maar snel de ruitenwas pomp even inbouwen dacht ik.
Helaas, ondanks dat de oude en nieuwe pomp optisch wel hetzelfde lijken, zit er toch een significant verschil in, en dat met de "Dit product past op uw BMW 5 Touring (E39) 523 i" opmerking bij het product
Ik had zelfs bewust de "low budged" onbekende merken pompjes niet gekozen, maar één van de duurste, een Hella.
ze lijken toch uitwisselbaar:
maar de stekker aansluiting is totaal anders, de oude pomp en stekker hebben ronde pennen, de nieuwe platte pennen:
Ik had echt geen zin om deze nu terug te gaan sturen, en dan het risico weer een foute te krijgen, en nu in de winter wil je gewoon een werkende ruitensproeier. De stekker in de auto afknippen en andere stekkertjes aanknijpen zou het makkelijkste zijn, maar dat heb ik niet gedaan.
Daarvoor in de plaats de oude pomp open gezaagd en draden aan de stekker gesoldeerd, en die op de nieuwe pomp met platte schuifklemmen aangesloten.
Dit werkt voor nu, en nu kan ik rustig op zoek naar de juiste pomp.
Petra kan weer veilig naar haar werk.
Dat de oude ruitensproeier bij de laatste APK nog gewerkt heeft betwijfel ik ten zeerste bij het aanzien van het binnenwerk:
Last edited by BertjeConti on Tue Nov 22, 2022 7:55 pm, edited 1 time in total.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]
Zo, die is knap rot, zeg!!
@autodoc, ik snap je. Ik heb ook vaak gezeik, dat ze ineens merken wisselen zonder overleg oid. Maar ze zijn veruit het goedkoopste, dus ik bestel wel 2 maand van te voren. Maar dat die lui het niet meer onder controle hebben, lijkt wel het geval te zijn.
@autodoc, ik snap je. Ik heb ook vaak gezeik, dat ze ineens merken wisselen zonder overleg oid. Maar ze zijn veruit het goedkoopste, dus ik bestel wel 2 maand van te voren. Maar dat die lui het niet meer onder controle hebben, lijkt wel het geval te zijn.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]
Tot nu toe nog geen problemen gehad met verkeerde producten of andere merken dan verzocht.
Inderdaad de levertijd is echt erg maar een misterauto heeft ook zo'n probleem. Zeer op tijd bestellen inderdaad.
Inderdaad de levertijd is echt erg maar een misterauto heeft ook zo'n probleem. Zeer op tijd bestellen inderdaad.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]
Leebmann24, misterauto (valt toch ook onder het autodoc imperium?) en autodoc, allemaal erg traag.
Niet erg als je iets nodig hebt voor je oldie die toch maar in de garaasj staat en het niet op een paar weekjes komt.
Als ik nog eens iets snel wil hebben, en geen verrassingen wil, dan bestel ik wel bij de dealer.
Niet erg als je iets nodig hebt voor je oldie die toch maar in de garaasj staat en het niet op een paar weekjes komt.
Als ik nog eens iets snel wil hebben, en geen verrassingen wil, dan bestel ik wel bij de dealer.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]
De lange levertijden zijn een gegeven bij Autodoc, ik reken standaard met 14 dagen, verder hebben ze mij tot nu toe eigenlijk altijd geleverd wat ik besteld heb. Maar met dat bestellen doe ik zelf meer voorwerk. Ik zorg dat ik eerst zeker weet welk BMW nr ik wil hebben (bijv via ETK of bmwfans.info) en zorg dat ik zeker weet dat het OEM nummer een match is met het aangeboden product, want er worden wel vaker meerdere varianten aangeboden. Dat is overigens zeker niet uniek voor Autodoc, bergen andere sites doen hetzelfde en de software van de plaatselijke Brezan trouwens ook.
Regards/groeten, Jeroen