Auto verzekering en taxatie

User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Re: Auto verzekering en taxatie

Post by ac/dennis »

Dat idee heb ik ook, denk dat ik met mn E21 nog best wel mazzel heb met mn huidige verzekering.


User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Auto verzekering en taxatie

Post by Jeroen »

Waarschijnlijk is het al een stuk voordeliger en zijn er al meer mogelijkheden als je de auto alleen WA wilt verzekeren, maar ja, wie wil dat risico nemen? Als je een leuke taxatiewaarde gedekt wilt hebben en de auto ook dagelijks wilt kunnen gebruiken dan ga ik helemaal mee met Ite z'n betoog, dan is het ook realistisch dat het ook wat moet kosten. Prijsvechters bieden geen garantie op een uitkering als er wat te claimen is, wees daar dus ook voorzichtig mee.
Regards/groeten, Jeroen
woutervd
Upcoming E21 fanatic
Posts: 154
Joined: Thu Jun 21, 2012 10:26 am

Re: Auto verzekering en taxatie

Post by woutervd »

Ik sluit me aan bij de voorgaande reacties. Goedkoop kan duur uitpakken en als je de auto vaak/dagelijks gebruikt zou ik de voorwaarden goed doorlezen alvorens een oldtimer- of verzekering voor hobby-matig gebruik af te sluiten. Ik heb mijn auto onlangs via interpolis verzekerd, aangezien ik daar al wat verzekeringen had lopen. Door mijn pakketkorting icm de online korting is mijn auto nu voor een leuke prijs WA + beperkt casco verzekerd. Ik heb wel wat prijzen vergeleken, maar veel goedkoper heb ik ze niet gevonden, wel voor een vergelijkbare prijs overigens. Echter je leeftijd icm schade-vrije jaren en woonplaats is ook van grote invloed op de prijs. Ik zag overigens dat de overheid ook een leuke duit verdient via de assurantiënbelasting (al weer bijna 10%), maar daar hebben we een ander topic voor geloof ik ;-)
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Re: Auto verzekering en taxatie

Post by ac/dennis »

Idd, als je er echt meer mee wilt, zul je moeten betalen.
Zojuist ook even met de interpolis gebeld, waar wij ook onze daily verzekerd hebben. Als ik m daarbij meeverzeker, kom ik op 19 euro p/m WA natuurlijk en onbeperkt aantal km en gebruik.
Interpolis heeft ook een oldtimerverzekering, beperkt aantal km en hobbymatig.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Auto verzekering en taxatie

Post by Jeroen »

Tsja maar wil je 'm ook alleen WA verzekerd hebben? Anders zou ik nog even verder zoeken.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Re: Auto verzekering en taxatie

Post by ac/dennis »

Voorlopig wel eerst wa, kan ik daarna rustig alles aanpakken en een goede verzekeraar uitzoeken voor mn allrisk.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Auto verzekering en taxatie

Post by 323baur »

Kijk daarbij vooruitlopend ook naar de taxateur en de geaccepteerde brancevereniging van je verzekeraar.
Ook al eerder besproken, maar zeker zo belangrijk..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Auto verzekering en taxatie

Post by Peter V. »

Ik heb de E21 en E30 beiden via Europeesche in een collectieverzekering en de dagelijkse auto bij een andere maatschappij. Ik heb dit toen geregeld via Sibma bij Arnold in de regio.

Uiteraard staan de beperkingen er nog steeds in die eerder genoemd zijn maar ik denk als je daar geen last van wilt hebben dat je de oldtimer gewoon als een dagelijkse auto moet gaan verzekeren.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
RickR
E21 Fanatic
Posts: 266
Joined: Mon May 21, 2012 4:39 pm
My E21(s): '83 315 Hennarot

Re: Auto verzekering en taxatie

Post by RickR »

Hallo,
Ik ben als beginnend bestuurder aan het rondkijken naar een verzekering voor een BMW oldtimer die ik op het oog heb. Nu heb ik al geïnformeerd bij oa de Bovag. Echter kunnen zij mij alleen een WA verzekering aanbieden daar de auto ouder is dan 15 jaar. Maar stel nou dat ik liever een all-risk verzekering af wil sluiten, het blijft tenslotte een waardevolle klassieker! Dan zou ik kunnen gaan kijken naar oldtimer verzekeringen die op basis van taxatie waarde werken. Alleen wordt deze auto mijn enige auto en ben ik niet van plan er strikt hobbymatig mee te gaan rijden. Waar o waar kan ik dan het beste terecht? Er lijkt nergens echt een tussenweg te zijn?

Groeten Rick
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Auto verzekering en taxatie

Post by Jeroen »

Er is een enkele verzekering die dagelijks gebruik van een oldtimer die all risk verzekerd is toelaat, maar doorgaans prijzig en als beginnend bestuurder kan dat ook weleens lastig zijn. Belrondje doen bij wat aanbieders of een goede verzekeringsagent, een aantal forummers hebben eea laten regelen door www.sibmaassurantien.nl anders die even bellen. Maar eenvoudig of goedkoop gaat het niet worden.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
pattam2009
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1066
Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
Location: Zuid Holland

Re: Auto verzekering en taxatie

Post by pattam2009 »

ik heb er zo gauw niets over kunnen vinden op het forum en om verdere vervuiling te voorkomen plaats ik hier maar de vraag.
Ondanks ik geen pech onderweg gaat verwachten weet je het maar nooit en daarom wil ik wel een pechhulp gaan afsluiten.

Wat zijn jullie ervaringen en advies in deze.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Auto verzekering en taxatie

Post by Peter V. »

Mijn ervaring is dat wij zelf nog altijd de E21 het beste kennen en dat er geen pechservice is die het beter weet.

Ik heb zelf een ANWB wegenwacht maar mocht het zover komen dat de auto vervoerd moet worden zal ik het toch proberen dit zelf te regelen. Puur omdat men nu eenmaal niet zo zuinig omgaat met andermans spullen tijdens vervoer.
Via de verzekering heb je natuurlijk ook een ophaalservice maar dan is er meestal al iets serieus met de auto gebeurd.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Auto verzekering en taxatie

Post by Jeroen »

In principe zijn er maar 2 partijen, andere aanbieders schakelen doorgaans ook weer één van deze twee in. De ANWB zal doorgaans een hoop doen en kunnen doen om je weer op weg te krijgen. RouteMobiel zou een aantal service auto's onderweg hebben, maar ik heb er nog nooit één gezien of gehoord dat iemand door ze geholpen is. De enige ervaring die ik heb gehoord met RM is dat ze een takelwagen sturen die nog niet eens startkabels bij zich heeft. Ofwel, RM biedt alleen aan wat je zeker niet wilt, en niet een redelijke kans op reparatie. Vandaar dat ik heb gekozen voor de ANWB.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Auto verzekering en taxatie

Post by 323baur »

Zeker ANWB nemen, alleen nooit je auto laten repatrieren waar je niet zelf bij blijft.
Gelukkig ben ik goed verzekerd en heb ik een gedegen taxatie.
ANWB gaat mijn schade betalen, en die is niet gering.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
heidjan
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 57
Joined: Mon Apr 15, 2013 9:05 pm
My E21(s): '82 316 manual
Location: Oldenzaal

Re: Auto verzekering en taxatie

Post by heidjan »

ac/dennis wrote:Hoi,

Alweer even geleden sinds een laatste reactie omtrent (oldtimer)verzekeringen.
Ik had mn E21 destijds bij de oldtimerverzekering van de ANWB, eerst all risk, nu gewoon WA. 130 euro per jaar. M'n eerste auto (voor dagelijks gebruik) is daar inmiddels weg, hierdoor is het niet mer mogelijk om er nog een oldtimer te verzekeren.

Daarom, en vanwege een waarschijnlijke aanschaf nieuwe BMW weer opzoek naar een andere verzekeraar.

Wat me opvalt en waar Peter ook al tegen aanliep, is dat ze of een 1e auto verwachten bij dezelfde verzekeraar, of dat je je auto alleen hobbymatig mag gebruiken. Dus alleen voor tourritten en niet voor een boodschapje oid.

Ik ben op zoek naar een verzekeraar waar ik iets meer me uit de voeten kan. Wil best wel wat betalen, maar geen 40/50 euro in de maand. Ook zie ik het "hobbymatige" niet echt zitten.
Diks, Gio, ANWB, Europeesche, Avero, Reaal en interpolis vallen wmb al af.

Iemand nog iedeeen, suggesties?
Wellicht is de OVHV nog een optie. Daar heb ik de mijn verzekerd. Volgensmij een prima verzekering!

http://ovhv.nl/verzekeringen/oldtimerverzekering
Post Reply