Page 1 of 1

Rondje RDW data analyse voor E21's

Posted: Tue Sep 10, 2013 7:17 pm
by Jeroen
Hier ook maar weer een verse dump gemaakt van de RDW bestanden. Even wat creatief filteren en je komt op onderstaande data gebaseerd op een datum eerste toelating van 1-1-75 tot en met 31-12-82, personenauto's, andere series uitgeschakeld (02, E12, E23, E24, E28, 5-serie, etc etc).

Als je iets anders filtert kun je best op iets andere aantallen uitkomen, dat is niet zo gek in deze chaos. Ook bestaat er een kans dat er een enkele vroege E30 bij zit natuurlijk.

Totalen:
Totaal aantal auto's: 1.633
Totaal aantal 323i en verwante benamingen: 397
Totaal aantal 320i: 15
Totaal aantal 320: 544
Totaal aantal 318i: 77
Totaal aantal 318: 98
Totaal aantal 316: 327
Totaal aantal 315: 133
Totaal aantal Alpina (van 320 Alpina tot B6 2.8): 13
Afdeling grijs gebied: 24 (algemene type-aanduiding: bijv 3-serie, E21, cabriolet, etc)

Cabrio's:
Aantal met voertuiginrichting cabriolet: 22
Aantal met cabrio benaming: 113 (maar niet voertuiginrichting cabriolet om dubbeltellingen te voorkomen)
Totaal aantal cabrio derhalve: 135
Aantal 323i Baur oid: 49
Aantal 323i Baur oid in grijs: 14 (mogelijk niet helemaal zuiver want daaronder vallen bij de RDW ook diverse blauwtinten)

Voorbeelden gevonden 323i Baur benamingen ter illustratie:
323I BAUR CABRIOLET
323 I BAUR CABRIOLET
323 IBAUR CABRIOLET
323 I AUTOMATIC BAUR CABRIOLET
323 I AUTOMATIC BAUR CABRIOLET
323 AUTOMAAT BAUR CABRIOLET
323I AUTOMATIC BAUR TC
323 I CABRIOLET
323 IBAURCABRIOLET
323 I AUTOMATICBAUER CABRIOLET
323 I BAUER TC
323 I AUT.BAUR.CABRIOLET

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Posted: Tue Sep 10, 2013 7:27 pm
by Jeroen
Meer info? 22 stuks E21 nog in handen van eerste eigenaar

Oudste datum tenaamstelling is 26-8-1975

Mijn ex 320/4 is een van de 50 oudste nog geregistreerde E21's in NL

773 E21's hebben een APK vervaldatum van 2013, 2014 of 2015 en zijn dus nog 'actief' te noemen, globaal gezien de helft dus

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Posted: Tue Sep 10, 2013 7:28 pm
by Wondermike
Leuk om te lezen! Gaat nu de kentekenpapieren van de Baurs opzoeken.

Lang leve de standaardisatie bij de RDW :thumbsup

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Posted: Tue Sep 10, 2013 10:36 pm
by uwbuurman
Leuke info!

Van welke datums de oudste 323i?

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Posted: Tue Sep 10, 2013 11:15 pm
by Guido
Erg leuk dit!
Altijd leuke cijfers om op verjaardagen mee te strooien.
Tanx!

Ik heb enkele geleden jaren eens de allereerste E21 323i aangeboden gekregen, van een autoverzamelaar.
De vraagprijs stond totaal niet tot verhouding van de conditie.
Welke ronduit droevig was..... Een nieuwe carrosserie was de enige optie.
Dat gaat mij te ver.

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Posted: Tue Sep 10, 2013 11:43 pm
by Jeroen
Inderdaad leuk speelmateriaal! De 323i met de oudste DET is van 3-1-77 maar pas sinds 2005 in NL, foutje RDW lijkt me waarschijnlijker dan dat het een pre-produktie auto is. Het exemplaar dat daarna komt heeft een meer waarschijnlijke DET van 6-3-1978.

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Posted: Wed Sep 11, 2013 12:50 am
by Jeroen
Ook wel leuk: in NL zijn 12 stuks E30 320iS geregistreerd waarvan er 7 nog recent gekeurd zijn. 7 stuks actieve 320iS-en in NL, da's wel een mooie score! :wink:

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Posted: Wed Sep 11, 2013 7:52 am
by 323baur
Idd een erg leuk bestand, maar wat een prutsers daar bij het RDW. Daar zou je bijna een klacht over kunnen sturen.
Opvallend ook dat er meer 318 carburateurs zijn dan 318itjes!

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Posted: Wed Sep 11, 2013 9:47 am
by Dakloos
Leuke info thanks!

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Posted: Wed Sep 11, 2013 6:27 pm
by 325ixbaur
Jeroen wrote:Ook wel leuk: in NL zijn 12 stuks E30 320iS geregistreerd waarvan er 7 nog recent gekeurd zijn. 7 stuks actieve 320iS-en in NL, da's wel een mooie score! :wink:
Hoeveel zouden er als gewone 320i tussen staan? Bij import van mijn rode 325iX Baur nog staan kijken van de onbekendheid met dat oudere spul. Maar de vraag hoeveel cilinders het ding heeft (hij had net motorkap open gehad om chassisnummer te bekijken) sloeg alles.

Overigens is de rode als "325i" geregistreerd. Hij moest namelijk overnemen wat op de Duitse papieren stond. Baur mocht hij ook niet erbij zetten, want dat zou alleen mogen als de wagen direct als Baur zou zijn afgeleverd, niet als hij later werd omgebouwd (...). Mijn opmerking dat hij wel de koets alszijnde "cabriolet" typeerde, terwijl in de Duitse papieren stond "Geschlossen" werd afgedaan met: "Maar ik zie hier toch duidelijk een cabrio staan."

Dus heb ik nu een 325i Cabriolet. 1 van 2000 in NL? Terwijl het in werkelijkheid 1 van de 5 325iX Baur's in NL is. Overigens staat alleen mijn witte als 325iX Baur TC op kenteken, rest allemaal als 325i, 325i/4 of zelfs 3/1 te boek.

Gr Jeroen

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Posted: Wed Sep 11, 2013 6:36 pm
by Jeroen
Ja een zootje is het wel. Ik vond twee stuks 4 cylinder 320 I met een DET tussen 9/87 en 12/90, beiden met een ruimschoots verlopen APK. Potentieel een 320iS, maar dat is niet zeker.