Rondje RDW data analyse voor E21's

Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Rondje RDW data analyse voor E21's

Post by Jeroen »

Hier ook maar weer een verse dump gemaakt van de RDW bestanden. Even wat creatief filteren en je komt op onderstaande data gebaseerd op een datum eerste toelating van 1-1-75 tot en met 31-12-82, personenauto's, andere series uitgeschakeld (02, E12, E23, E24, E28, 5-serie, etc etc).

Als je iets anders filtert kun je best op iets andere aantallen uitkomen, dat is niet zo gek in deze chaos. Ook bestaat er een kans dat er een enkele vroege E30 bij zit natuurlijk.

Totalen:
Totaal aantal auto's: 1.633
Totaal aantal 323i en verwante benamingen: 397
Totaal aantal 320i: 15
Totaal aantal 320: 544
Totaal aantal 318i: 77
Totaal aantal 318: 98
Totaal aantal 316: 327
Totaal aantal 315: 133
Totaal aantal Alpina (van 320 Alpina tot B6 2.8): 13
Afdeling grijs gebied: 24 (algemene type-aanduiding: bijv 3-serie, E21, cabriolet, etc)

Cabrio's:
Aantal met voertuiginrichting cabriolet: 22
Aantal met cabrio benaming: 113 (maar niet voertuiginrichting cabriolet om dubbeltellingen te voorkomen)
Totaal aantal cabrio derhalve: 135
Aantal 323i Baur oid: 49
Aantal 323i Baur oid in grijs: 14 (mogelijk niet helemaal zuiver want daaronder vallen bij de RDW ook diverse blauwtinten)

Voorbeelden gevonden 323i Baur benamingen ter illustratie:
323I BAUR CABRIOLET
323 I BAUR CABRIOLET
323 IBAUR CABRIOLET
323 I AUTOMATIC BAUR CABRIOLET
323 I AUTOMATIC BAUR CABRIOLET
323 AUTOMAAT BAUR CABRIOLET
323I AUTOMATIC BAUR TC
323 I CABRIOLET
323 IBAURCABRIOLET
323 I AUTOMATICBAUER CABRIOLET
323 I BAUER TC
323 I AUT.BAUR.CABRIOLET


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Post by Jeroen »

Meer info? 22 stuks E21 nog in handen van eerste eigenaar

Oudste datum tenaamstelling is 26-8-1975

Mijn ex 320/4 is een van de 50 oudste nog geregistreerde E21's in NL

773 E21's hebben een APK vervaldatum van 2013, 2014 of 2015 en zijn dus nog 'actief' te noemen, globaal gezien de helft dus
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Post by Wondermike »

Leuk om te lezen! Gaat nu de kentekenpapieren van de Baurs opzoeken.

Lang leve de standaardisatie bij de RDW :thumbsup
So many cars, so little time
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Post by uwbuurman »

Leuke info!

Van welke datums de oudste 323i?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Guido
Upcoming E21 fanatic
Posts: 189
Joined: Thu Jan 05, 2006 9:25 pm
My E21(s): '82 323i Polaris
Location: Netherlands

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Post by Guido »

Erg leuk dit!
Altijd leuke cijfers om op verjaardagen mee te strooien.
Tanx!

Ik heb enkele geleden jaren eens de allereerste E21 323i aangeboden gekregen, van een autoverzamelaar.
De vraagprijs stond totaal niet tot verhouding van de conditie.
Welke ronduit droevig was..... Een nieuwe carrosserie was de enige optie.
Dat gaat mij te ver.
323i 1982 Polaris / Atlantic Blue interior
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Post by Jeroen »

Inderdaad leuk speelmateriaal! De 323i met de oudste DET is van 3-1-77 maar pas sinds 2005 in NL, foutje RDW lijkt me waarschijnlijker dan dat het een pre-produktie auto is. Het exemplaar dat daarna komt heeft een meer waarschijnlijke DET van 6-3-1978.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Post by Jeroen »

Ook wel leuk: in NL zijn 12 stuks E30 320iS geregistreerd waarvan er 7 nog recent gekeurd zijn. 7 stuks actieve 320iS-en in NL, da's wel een mooie score! :wink:
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11757
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Post by 323baur »

Idd een erg leuk bestand, maar wat een prutsers daar bij het RDW. Daar zou je bijna een klacht over kunnen sturen.
Opvallend ook dat er meer 318 carburateurs zijn dan 318itjes!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Dakloos
Upcoming E21 fanatic
Posts: 75
Joined: Sun Oct 07, 2012 4:26 pm
My E21(s): BMW E21 320/6 BAUR Automatic 1981
Location: Brunssum, Netherlands

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Post by Dakloos »

Leuke info thanks!
Roy

BMW e21 320/6 BAUR Automatic 1981 - Project
Volvo S60 2.4 Lpi

1-5-3-6-2-4
User avatar
325ixbaur
E21 Fanatic
Posts: 493
Joined: Mon Aug 13, 2007 10:39 pm
My E21(s): None, only E30 Baur
Location: Maasbracht, Netherlands

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Post by 325ixbaur »

Jeroen wrote:Ook wel leuk: in NL zijn 12 stuks E30 320iS geregistreerd waarvan er 7 nog recent gekeurd zijn. 7 stuks actieve 320iS-en in NL, da's wel een mooie score! :wink:
Hoeveel zouden er als gewone 320i tussen staan? Bij import van mijn rode 325iX Baur nog staan kijken van de onbekendheid met dat oudere spul. Maar de vraag hoeveel cilinders het ding heeft (hij had net motorkap open gehad om chassisnummer te bekijken) sloeg alles.

Overigens is de rode als "325i" geregistreerd. Hij moest namelijk overnemen wat op de Duitse papieren stond. Baur mocht hij ook niet erbij zetten, want dat zou alleen mogen als de wagen direct als Baur zou zijn afgeleverd, niet als hij later werd omgebouwd (...). Mijn opmerking dat hij wel de koets alszijnde "cabriolet" typeerde, terwijl in de Duitse papieren stond "Geschlossen" werd afgedaan met: "Maar ik zie hier toch duidelijk een cabrio staan."

Dus heb ik nu een 325i Cabriolet. 1 van 2000 in NL? Terwijl het in werkelijkheid 1 van de 5 325iX Baur's in NL is. Overigens staat alleen mijn witte als 325iX Baur TC op kenteken, rest allemaal als 325i, 325i/4 of zelfs 3/1 te boek.

Gr Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Rondje RDW data analyse voor E21's

Post by Jeroen »

Ja een zootje is het wel. Ik vond twee stuks 4 cylinder 320 I met een DET tussen 9/87 en 12/90, beiden met een ruimschoots verlopen APK. Potentieel een 320iS, maar dat is niet zeker.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply