omdat ik al veel negatieve reacties mocht lezen over W&N vroeg ik mij af of iemand ervaring had met deze rubbers van bij hen. Bij de 2de rubber staat tot 1978.. past deze dan niet meer in een type 2?
Indien iemand deze liggen heeft in tweedehands hoor ik het graag. Zo niet bestel ik ze maar daar want ik heb ze beiden nodig.
Zo te zien hebben ze dan idd niet het rechter rubber voor jouw auto, of iig niet op de site. Maareh, de twee juiste rubbers kosten bij mijn weten samen EUR 43,40 bij de dealer. Met de verzendkosten van WN erbij zal je net zoveel kwijt zijn denk ik. Wat heeft de dealer je misdaan? Gebruikt zou ik niet doen, 99% kans dat die 30 jaar oud zijn en vandaag of morgen afscheuren. Tip: neem gelijk baksteunrubber mee.
niet de rechter voor mijn auto en niet de linker voor een type 1
haha, dealer heeft mij niets misdaan.. alleen zijn ze daar niet al te vriendelijke (in Kortrijk)
merci voor de tip maar euh.. wat is de baksteunrubber
Onder je versnellingsbak zit een steun en deze heeft ook een rubber. Als je ze alle drie gaat vervangen ga je een wezenlijk verschil merken in torsiekracht en trillingen van de motor op je carrosserie.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Yep, daarnaast: als je verse motorsteunrubbers gaat plaatsen zijn die weer lekker flexibel, motor beweegt wat meer en voor je 't weet legt het baksteunrubber het af, dat kun je dus ook maar beter voorkomen. De kosten zijn 't niet en de montage is ook al een fluitje van een cent.
Tsja na mijn eerdere ervaringen met de hardyschijven van WN zou ik daar ook geen motorrubbers bestellen, mij teveel kans op inferieur rubber. Leuk als dat afscheurt of op een zeer ongelegen moment de koelvin in je radiateur hangt ofzo.
Heb je niet ergens een andere dealer in de buurt die een oldtimer BMW wel weet te waarderen?
Ja maar ik vertrouw die niet meer. Had daar vroeger eens een motorsteun besteld. Ging een tijdje duren en de prijs was +/- 35 a 40 euro... na bijna 2 maanden(!!) was hij er en koste mij dan 79, zowat het dubbele . Die ziet mij daar niet meer terug! Maar zal eens googlen.. is gelukkig niet dringend (is voor in mijn andere 315).
Wat ik ondertussen bij de dealers heb ervaren is dat de onderdelen voor klasiekers en modellen ouder dan 12 jaar niet meer courant genoeg zijn. Dit betekent dat de prijzen aanzienlijk stijgen.
Daarentegen zijn de prijzen bij (zoals vaak gezegd W en N) gelijk aan de dealerprijzen (zeker als je de bezorgkosten erbij rekent).
Ik laat altijd een offerte uitdraaien van mijn bestelling. Hier staat het bedrag gewoon op. Nu moet ik zeggen dat mijn dealer in Breda uitzonderlijk veel medewerking geeft.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Voor mij is de dealer in Wateringen het dichtste bij. Daar worden ze ook nooit echt enthousiast wanneer ik wat kom bestellen. Het lijkt niet echt de moeite te zijn voor ze.
In Schiedam werd ik wel goed geholpen. En toen ik mijn rotor en verdeelkap gelijk op de parkeerplaats voor de dealer verving, kreeg ik nog een compliment over mijn auto van 1 van de verkoop medewerkers die buiten met een klant bezig was.
vandaag eens inlichtingen genomen bij den dienen dat ik niet meer vertrouw.. mijn eerste vraag was om de rubberen voet van een carburator te bestellen (2b4).
zijn antwoord.. oh maar dat kan je niet meer bestellen hoor.. zo'n oud ding!! en als het al wel moest kunnen weet dan dat het je veel geld zou kosten!
ik heb dan maar niet meer gevraagd achter die rubbers voor de motorsteunen. Die rubberen voet voor onder de 2b4 heb ik dan maar vandaag besteld bij WN.. ik neem aan dat er daar geen grote rampen kunnen mee gebeuren (was maar 36 euro- incl verzending)
Tsja, helaas zijn er nogal wat dealers die weinig waardering voor het oude spul hebben. Precies, dat spul dat ze heeft gebracht waar ze nu zijn, de reden waarom ze nu zo'n mooi pand hebben, etc. En wat mij betreft mogen dat soort kansloze dealers hier best met naam en toenaam genoemd worden hoor.
Ik denk dat dit wel een hele goede is.
Ik weet dat het merk van de Taxi's juist wel heel goed voor zijn klassieke liefhebbers zorgt.
Wellicht moeten we eens een polletje houden bij de relevante fora en de resultaten aan BMW NL geven.
Ben best benieuwd hoe ze daar reageren..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.