Wat heb jij vandaag gedaan?

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by Peter V. »

Dat ga je toch wel bij de verkopende garagist regelen zeker?

Vandaag een nieuwe accu in de E30 moeten zetten en uiteraard het koelspoelprogramma van de E21.

Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Dat lijkt me idd ook! Mijn gok: lambdasonde vervangen, stukje trappen om die kat goed warm te stoken en hup, door de APK ermee!
Regards/groeten, Jeroen
jamesV
E21 Pro

Post by jamesV »

Dat ga je toch wel bij de verkopende garagist regelen zeker?
tja.. heb weer wat meegemaakt vandaag... omdat ie niet direct door de keuring was wilde de verkoper hem niet meer verkopen!!! Hij had geen tijd om deze te repareren en ook niet om nog terug naar de keuring te gaan :wtf . Ik had natuurlijk mijn gedacht al gezet op deze auto en was zeer teleurgesteld (vooral omdat de wagen goed in opties zit). Ik moest terug gaan om mijn voorschot terug te halen. Hij zou hem zo verkopen (zonder keuring dus) voor export. Op het keuringsbewijst staan inderdaad enkel maar de co waarde (al de rest is in orde). Het zou een zonde zijn dat ik deze auto niet zou hebben door zoiets simpel maar het had geen nut.. hij wou niet meer naar de keuring (en dus de herstelling uit voeren)!! Omdat ik de wagen persé wilde hebben we een stuk van de prijs gedaan en kijk ik verder voor de herstelling. Ok.. weer wat werk maar nu heb ik tenmiste de auto die ik wou. Morgen laat ik hem uitlezen want dan zouden ze met zekerheid kunnen zeggen wat het is. Na wat zoekwerk op google blijkt het meestal de lambasonde te zijn. Indien dit zo is valt dit best mee, is niet veel werk en de prijs valt onder het bedrag dat ik er vanaf deed. Nog er info: ik heb een ritje achter de rug van zo'n 50km en de wagen rijd zalig! :driving
Michiel E32
E21 Fanatic

Post by Michiel E32 »

Ga nog maar een keer CO meten met de peilstok er een stukje uit.
Dikke kans dat ie gelijk goed staat.
Carterventilatie is hoogstwaarschijnlijk verstopt.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

haha, e34 ervaringen..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
jamesV
E21 Pro

Post by jamesV »

Ga nog maar een keer CO meten met de peilstok er een stukje uit.
Dikke kans dat ie gelijk goed staat.
Carterventilatie is hoogstwaarschijnlijk verstopt.
Ik ga de motor morgen laten uitlezen.. indien alles daar normaal is zal ik dit eens proberen. Moest deze verstopt zijn, is deze makkelijk te reinigen/vernieuwen?
Wilmo
E21 Mad

Post by Wilmo »

Ik denk dat je het ventieldopje van de reserveband moet vervangen.

Mannen, zo kun je toch geen troubleshooten... Zo van afstand allerlei zaken roepen, er zijn nu al twee dingen die het zekers te weten zijn.
jamesV
E21 Pro

Post by jamesV »

Mannen, zo kun je toch geen troubleshooten... Zo van afstand allerlei zaken roepen, er zijn nu al twee dingen die het zekers te weten zijn.
we kunnen natuurlijk met ze'n allen 1x per week samen zitten maar dan hebben we geen forum meer nodig hé :lol:
verschillende meningen/ervaringen horen is altijd intersant lijkt mij
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Nee we kunnen beter niet aangeven dat het in de meeste gevallen iets kleins is. Dan laat James zich een kat van 1.000 euro aansmeren die vervolgens de oplossing niet blijkt te geven. Daar zijn autobedrijven en ook zeker dealers erg goed in. Later vertellen ze je gewoon dat die kat wel stuk was, maar de lambdasonde blijkbaar toevallig ook. Ik ken wel wat mensen die een paar duizend verder waren zonder dat het probleem opgelost was. Dan is ervaring soms best handig...
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

..heel handig, zeker voor zoiets als een hardnekkig Co probleem waar alleen GL stemmers en erger moeite meehebben.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
jamesV
E21 Pro

Post by jamesV »

vandaag heb ik dus de e36 laten uitlezen om uit te zoeken wat het probleem is met de co waarde. Volgens de garage is de kat en de laba ok. De auto heeft 10minuten aan de co meter gehangen met constant deze waarden (op stationair draaien was het constant 0,002/0,003 terwijl in Belgie tot 0,5 is toegelaten):

Image

Het is dan ook een raadsel waarom deze dus afgekeurd is in de keuring voor een to hooge co waarde. Enige wat zij kunnen bedenken is dat de waardes daar niet klopten door het constant stilleggen en starten (lamba niet warm genoeg).
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Dat denk ik dan ook, kat gewoon te koud (vandaar dat warmtrappen). Deze waardes zijn prima.
Regards/groeten, Jeroen
jamesV
E21 Pro

Post by jamesV »

zonet de verkoper aan de telefoon gehad en we gaan morgennamiddag terug naar de keuring (met zijn garage nummerplaten). Maakt het een verschil uit als de airco aan of uit staat voor de meting?
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Ja dat is heel goed mogelijk, denk dat je een mooiere score bereikt zonder.
Regards/groeten, Jeroen
jamesV
E21 Pro

Post by jamesV »

ok.. morgen terug dan zonder airco.. laat ons hopen dat het lukt
Post Reply