Wat heb jij vandaag gedaan?
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Dat ga je toch wel bij de verkopende garagist regelen zeker?
Vandaag een nieuwe accu in de E30 moeten zetten en uiteraard het koelspoelprogramma van de E21.
Vandaag een nieuwe accu in de E30 moeten zetten en uiteraard het koelspoelprogramma van de E21.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Dat lijkt me idd ook! Mijn gok: lambdasonde vervangen, stukje trappen om die kat goed warm te stoken en hup, door de APK ermee!
Regards/groeten, Jeroen
- jamesV
- E21 Pro
tja.. heb weer wat meegemaakt vandaag... omdat ie niet direct door de keuring was wilde de verkoper hem niet meer verkopen!!! Hij had geen tijd om deze te repareren en ook niet om nog terug naar de keuring te gaanDat ga je toch wel bij de verkopende garagist regelen zeker?
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
Ga nog maar een keer CO meten met de peilstok er een stukje uit.
Dikke kans dat ie gelijk goed staat.
Carterventilatie is hoogstwaarschijnlijk verstopt.
- 323baur
- E21 VIP

haha, e34 ervaringen..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- jamesV
- E21 Pro
Ik ga de motor morgen laten uitlezen.. indien alles daar normaal is zal ik dit eens proberen. Moest deze verstopt zijn, is deze makkelijk te reinigen/vernieuwen?Ga nog maar een keer CO meten met de peilstok er een stukje uit.
Ik denk dat je het ventieldopje van de reserveband moet vervangen.
Mannen, zo kun je toch geen troubleshooten... Zo van afstand allerlei zaken roepen, er zijn nu al twee dingen die het zekers te weten zijn.
Mannen, zo kun je toch geen troubleshooten... Zo van afstand allerlei zaken roepen, er zijn nu al twee dingen die het zekers te weten zijn.
- jamesV
- E21 Pro
we kunnen natuurlijk met ze'n allen 1x per week samen zitten maar dan hebben we geen forum meer nodig héMannen, zo kun je toch geen troubleshooten... Zo van afstand allerlei zaken roepen, er zijn nu al twee dingen die het zekers te weten zijn.
verschillende meningen/ervaringen horen is altijd intersant lijkt mij
- Jeroen
- Site Admin
Nee we kunnen beter niet aangeven dat het in de meeste gevallen iets kleins is. Dan laat James zich een kat van 1.000 euro aansmeren die vervolgens de oplossing niet blijkt te geven. Daar zijn autobedrijven en ook zeker dealers erg goed in. Later vertellen ze je gewoon dat die kat wel stuk was, maar de lambdasonde blijkbaar toevallig ook. Ik ken wel wat mensen die een paar duizend verder waren zonder dat het probleem opgelost was. Dan is ervaring soms best handig...
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

..heel handig, zeker voor zoiets als een hardnekkig Co probleem waar alleen GL stemmers en erger moeite meehebben.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- jamesV
- E21 Pro
vandaag heb ik dus de e36 laten uitlezen om uit te zoeken wat het probleem is met de co waarde. Volgens de garage is de kat en de laba ok. De auto heeft 10minuten aan de co meter gehangen met constant deze waarden (op stationair draaien was het constant 0,002/0,003 terwijl in Belgie tot 0,5 is toegelaten):

Het is dan ook een raadsel waarom deze dus afgekeurd is in de keuring voor een to hooge co waarde. Enige wat zij kunnen bedenken is dat de waardes daar niet klopten door het constant stilleggen en starten (lamba niet warm genoeg).
Het is dan ook een raadsel waarom deze dus afgekeurd is in de keuring voor een to hooge co waarde. Enige wat zij kunnen bedenken is dat de waardes daar niet klopten door het constant stilleggen en starten (lamba niet warm genoeg).
- Jeroen
- Site Admin
Dat denk ik dan ook, kat gewoon te koud (vandaar dat warmtrappen). Deze waardes zijn prima.
Regards/groeten, Jeroen
- jamesV
- E21 Pro
zonet de verkoper aan de telefoon gehad en we gaan morgennamiddag terug naar de keuring (met zijn garage nummerplaten). Maakt het een verschil uit als de airco aan of uit staat voor de meting?
- Jeroen
- Site Admin
Ja dat is heel goed mogelijk, denk dat je een mooiere score bereikt zonder.
Regards/groeten, Jeroen
- jamesV
- E21 Pro
ok.. morgen terug dan zonder airco.. laat ons hopen dat het lukt