Vanavond op pad geweest met de 323i, sportbak en oude zomerbanden.
Wat heb jij vandaag gedaan?
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Wat nog veel leuker is
Vanavond op pad geweest met de 323i, sportbak en oude zomerbanden.
En zonder taxatie
Vanavond op pad geweest met de 323i, sportbak en oude zomerbanden.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ik heb vandaag enorm gepruts aan de e21. In de tweede helft van de avond kwam de hulp als geroepen. Stuk bodem schoon gemaakt, wielbak te pas gemaakt en voor proef geplaatst, dueken uit de bodem gehaald, restant bitumen verwijderd. Veel gedaan dus, met de hartelijke dank aan Arnold!
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
hahaha die banden van die zwarte hadden van de zomer al geen grip meer hahaArnold D wrote:Wat nog veel leuker is![]()
Vanavond op pad geweest met de 323i, sportbak en oude zomerbanden.![]()
En zonder taxatie
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Terwijl het grootste deel van het Nederlandse volk als haringen in een ton zat in de winkels in het kader van de kerstpaniek
maar naar het Louwman Museum geweest, onder andere om taxi's te kijken
was heerlijk rustig daar! Klik voor de hele reportage


Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vandaag geen gekke dingen gedaan.
Vanavond de verjaardag van onze jongste gevierd omdat 24 december toch voor de meeste een wat moeilijke dag is om op verjaardagsvisite te gaan.
Vanavond de verjaardag van onze jongste gevierd omdat 24 december toch voor de meeste een wat moeilijke dag is om op verjaardagsvisite te gaan.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Verhuisd....
Ik ga in dit nieuwe huis de rest van mijn leven slijten.
Echt noooit meer verhuizen. Wat een klote klus
Ik ga in dit nieuwe huis de rest van mijn leven slijten.
Echt noooit meer verhuizen. Wat een klote klus
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Gefeliciteerd Ite!
Over een tijdje ben je dat weer vergeten en gaat het echte genieten beginnen.
Wanneer werd die nieuwe loods gebouwd?
Over een tijdje ben je dat weer vergeten en gaat het echte genieten beginnen.
Wanneer werd die nieuwe loods gebouwd?
So many cars, so little time
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Gister even naar Lelystand afgereist om even aan Michiel zijn nieuwe E32 730i te werken en om zijn nieuwe uitleescomputer op de E34 te testen. Deze deed het overigens niet en de klussen die we zouden doen aan de E32 waren ook vruchteloos. Nu weten we tenminste wel dat de deuren voor enkel en dubbel glas ook anders zijn en niet alleen de rubbers
...ik ga ook maar eens op zoek naar een E32, full opties is erug leuk...
...ik ga ook maar eens op zoek naar een E32, full opties is erug leuk...
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Gefeliciteerd Ite met de nieuwe woning. Laat maar weten wanneer het open huis is!
@ Gerwin,
Het verschil tussen de protection deuren en de standaard deuren had ik je ook wel kunnen vertellen. Er is dan maar weinig hetzelfde. Inderdaad een E32 is absoluut een flinke upgrade in verhouding met de E23.
@ Gerwin,
Het verschil tussen de protection deuren en de standaard deuren had ik je ook wel kunnen vertellen. Er is dan maar weinig hetzelfde. Inderdaad een E32 is absoluut een flinke upgrade in verhouding met de E23.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Peter, ik denk dat het grote verschil wel mee valt.Wat ons opviel ten opzichte van het normale glas was andere rubbers, maar voor de rest lijkt alles exact gelijk. Helaas is een van de beide geleidestrips in de deur anders (echt mm werk), vandaar dat het raam heel erg moeizaam beneden gaat. Was wel jammer, want aan de bestuurderskant zit het wel...
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Komt wel goed met de deurtjes Gerwin.
Ik ga de beide deuren die nu Brokatrot zijn Islandgrun spuiten en dan kan het dikke glas er zonder problemen in.
De PDC hebben we ook weer werkend en nieuwe draagarmen zijn besteld.
Binnenkort dus een fraaie E32 staan
Ps. laptop heeft Johan meegenomen en komt halverwege januari weer langs.
Ik ga de beide deuren die nu Brokatrot zijn Islandgrun spuiten en dan kan het dikke glas er zonder problemen in.
De PDC hebben we ook weer werkend en nieuwe draagarmen zijn besteld.
Binnenkort dus een fraaie E32 staan
Ps. laptop heeft Johan meegenomen en komt halverwege januari weer langs.
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Zijn maar twee geleiders die anders zijn waarvan er 1 gelast in de deur zit. Zoals Gerwin al aangaf is het mm werk.Peter V. wrote:Gefeliciteerd Ite met de nieuwe woning. Laat maar weten wanneer het open huis is!![]()
![]()
@ Gerwin,
Het verschil tussen de protection deuren en de standaard deuren had ik je ook wel kunnen vertellen. Er is dan maar weinig hetzelfde. Inderdaad een E32 is absoluut een flinke upgrade in verhouding met de E23.
Btw het is geen protection maar gewoon geluidsisolerend glas.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Dus alleen maar het dubbel glas?
Ik dacht altijd dat deze toendertijd alleen in combinatie met de protection uitvoering was geleverd?
Ik dacht altijd dat deze toendertijd alleen in combinatie met de protection uitvoering was geleverd?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vandaag de eerste stappen gezet kwa afbraak van het wrak ... de garage opgeruimd zodat er terug plaats is
voor onderdelen.
Morgen of zaterdag beginnen we effectief met wat kleine dingen los te halen.
Verder de 2 e30 blokken (2.0 en 2.3) die hier liggen klaargemaakt voor vervoer samen met een e30 323i 5 bak ... die gaan maandag naar de nieuwe eigenaar.
Leuk zo'n 2 weken vakantie
Morgen of zaterdag beginnen we effectief met wat kleine dingen los te halen.
Verder de 2 e30 blokken (2.0 en 2.3) die hier liggen klaargemaakt voor vervoer samen met een e30 323i 5 bak ... die gaan maandag naar de nieuwe eigenaar.
Leuk zo'n 2 weken vakantie
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Gisteren heb ik bij de E28S de aandrijfas flenzen vervangen. Ik moet nog een samenvatting schrijven, maar op zich viel e.e.a wel mee. Ik had zelf het idee dat ik beide aandrijfassen uit moest bouwen, maar het losnemen aan de wiel-zijde volstond. Ik ga niet zeggen dat dit een makkelijk DIY karweitje is; dat is het zeker niet, al was het alleen maar omdat er twee grote uitdagingen zijn, te weten het loshalen van de M27 moer die met 250Nm vast zit en het lostrekken van de flens zelf. Met het juiste gereedschap is het heel goed te doen maar vanwege de veiligheid is dit uit den boze als je geen brug tot je beschikking hebt. Dit geldt ook voor de montage. Omdat Smudde twee jaar geleden maar 1 borg-plaatje voor de M27 moer had geleverd was ik niet in staat om dit issue af te ronden. Ik heb ze vandaag met spoed laten bestellen. Als ze binnen zijn is de afronding dan nog slechts een kwestie van een uurtje werk. Ik ga volgende week alvast beginnen aan de voorste schokdempers en veren. Dat zal iets meer werk zijn.
Ik was ook blij verrast dat de E34S zijn wielhoogte heeft behouden. Met de oude drukbollen stond de achterkant al na een uur of twee in de laagste stand. Nu was deze na vier dagen niet veranderd. Ik ga binnenkort voor die auto weer de nodige delen bestellen om het cosmetische deel af te ronden, maar dat heeft geen hoge prioriteit; eind dot voorjaar is wat mij betreft goed.
De E39 'runs like a clockwork'; sinds ik de radiator, waterpomp en bijbehorende multiriem, spanner en looprollen heb vervangen heb ik geen KVS-verlies meer. Ook de overstap naar TWS heeft goed uitgepakt; het verbruik is vanwege de hogere dynamische verliezen iets toegenomen (0,4ltr / 100km), maar geen oliedruk-waarschuwingen bij stationair toerental meer. De achterste zomerbanden zijn wel op, dus die moeten in het voorjaar vervangen worden. Daarnaast heeft een van de achterste stabi-links wat speling. Wellicht is er een Meyle HD kit waar alles in zit.
De MB is een zorgenkindje. Ik heb de vraagprijs laten zakken naar 5900 Euro, maar vooralsnog hapt nog niemand. Ik heb hem nu weer voor een jaar geschorst, hopende op een verkoop in het voorjaar. Dit blijft een buiten-slaper.
Ik was ook blij verrast dat de E34S zijn wielhoogte heeft behouden. Met de oude drukbollen stond de achterkant al na een uur of twee in de laagste stand. Nu was deze na vier dagen niet veranderd. Ik ga binnenkort voor die auto weer de nodige delen bestellen om het cosmetische deel af te ronden, maar dat heeft geen hoge prioriteit; eind dot voorjaar is wat mij betreft goed.
De E39 'runs like a clockwork'; sinds ik de radiator, waterpomp en bijbehorende multiriem, spanner en looprollen heb vervangen heb ik geen KVS-verlies meer. Ook de overstap naar TWS heeft goed uitgepakt; het verbruik is vanwege de hogere dynamische verliezen iets toegenomen (0,4ltr / 100km), maar geen oliedruk-waarschuwingen bij stationair toerental meer. De achterste zomerbanden zijn wel op, dus die moeten in het voorjaar vervangen worden. Daarnaast heeft een van de achterste stabi-links wat speling. Wellicht is er een Meyle HD kit waar alles in zit.
De MB is een zorgenkindje. Ik heb de vraagprijs laten zakken naar 5900 Euro, maar vooralsnog hapt nog niemand. Ik heb hem nu weer voor een jaar geschorst, hopende op een verkoop in het voorjaar. Dit blijft een buiten-slaper.
Carpe Diem, Raymond