Wat heb jij vandaag gedaan?
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
He Leon, ja, ik heb de touring ingeruild.
Ik heb nog wel aan je gedacht als het niet mogelijk was geweest.
Ik heb nog wel aan je gedacht als het niet mogelijk was geweest.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
Update:Michiel e23 wrote:Nog geen nieuws, je zou bijna zeggen.. geen nieuws is goed nieuws.323baur wrote:EnMichiel e23 wrote:Zo heb ik vandaag een heuse E34 535i naar de keuring gereden. Benieuwd of de afkeurlijst 3 of 6 kantjes gaat zijn
Beestje rijdt overigens prima en kwispelde heerlijk door de sneeuw
Alleen ben ik bang dat de beste man papier voor zijn printer aan het halen is en dat ik bij ophalen een 60 kantjes met afkeur en adviespunten in mijn handen gedrukt krijg![]()
We wachten met spanning op zijn telefoontje...
Er is nieuws. In totaal 6 punten van afkeur. voornamelijk kleine dingen zoals een lampje, handrem afstellen, en ruitensproeier. Grootste was het RV wiellager en fuseekogel hoesje.
Lager nieuw gehaald en de hoesjes vervangen.
Om 16.15 mij gemeld bij het APK station en tadaaa: Een steekproef.
Heb de auto daar laten staan want kon wel 18.00 worden voordat de RDW keurmeester ter plaatse zou zijn.
Kijk net op de RDW site en er zit weer een vol jaar APK op.
Ik ben blij.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Vandaag eindelijk de beiden originele BMW werkplaatshandboeken voor de 320/6 en 323i gekocht en opgehaald. Beiden volledig in het nederlands. 
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
Vandaag en afgelopen week vooral gebaald...
In het voorjaar een BMW 316 uit 1981 gekocht en vorige week zaterdag hem eindelijk bij een monteur op de brug gehad. Met het plan om even een wiellager achter te vervangen en dan binnenkort naar de RDW. Echter kwam er aan de onderkant veel verborgen leed tevoorschijn. Slechte dorpels en helaas ook rot aan de subframe ophanging... Ben er erg van geschrokken en weet nog niet wat ik nu het beste kan doen, zeker omdat het mijn eerste auto is. Heb als student waarschijnlijk niet het budget alles te laten lassen. Ben ook niet iemand om het half te laten doen.
Ik kijk het aan, wellicht dus binnenkort op zoek naar een leuke andere E21 of wellicht E30.
Groeten Rick
In het voorjaar een BMW 316 uit 1981 gekocht en vorige week zaterdag hem eindelijk bij een monteur op de brug gehad. Met het plan om even een wiellager achter te vervangen en dan binnenkort naar de RDW. Echter kwam er aan de onderkant veel verborgen leed tevoorschijn. Slechte dorpels en helaas ook rot aan de subframe ophanging... Ben er erg van geschrokken en weet nog niet wat ik nu het beste kan doen, zeker omdat het mijn eerste auto is. Heb als student waarschijnlijk niet het budget alles te laten lassen. Ben ook niet iemand om het half te laten doen.
Ik kijk het aan, wellicht dus binnenkort op zoek naar een leuke andere E21 of wellicht E30.
Groeten Rick
- 323baur
- E21 VIP

Ha das mooi! Ik heb ook zo'n setje..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
Volgens mij zijn die boeken in zwart-wit en hebben we de scan al op het VIP gedeelte staan?
Edit: ben dat nu aan het optimaliseren, alles recht leggen en 180 graden draaien, is vanavond nog on line op het VIP gedeelte
Edit: ben dat nu aan het optimaliseren, alles recht leggen en 180 graden draaien, is vanavond nog on line op het VIP gedeelte
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
@ Rick: auw, dat is een tegenvaller en erg jammer, en het is idd maar de vraag of dat binnen redelijke grenzen weer netjes te krijgen is. Dan kan idd een ander voertuig een betere optie zijn. Er staan op het moment iig wel een aantal nette vroege E30's met M10 vierpitter te koop zag ik, en in een aantal gevallen voor nette prijzen. Een nette E21 vinden, dat zal al meer moeite gaan kosten.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Klopt Jeroen, maar die scan heb ik gemaakt van een kopie van dat boek, en dat was ook nog eens een oude kopie. Dus de kwaliteit kan gewoon een stuk omhoog met scherpe foto's en alles.
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Het is inderdaad zwart/wit. De foto's zijn in ieder geval helder.
Het is voor mij gewoon leuk dat ik ze heb. De ingescande heb ik ook al op de PC staan.
Ze zijn wel goed gebruikt hoor.
Het is voor mij gewoon leuk dat ik ze heb. De ingescande heb ik ook al op de PC staan.
Ze zijn wel goed gebruikt hoor.
Gr Peter V.
- Jeroen
- Site Admin
De opgefriste versie staat nu te uploaden en ziet er nog best aardig uit, maar we houden ons aanbevolen voor beter. Ik heb nette exemplaren in de kast staan, maar auf Deutsch.
Regards/groeten, Jeroen
Tja, kan zelf moeilijk inschatten hoeveel geld zoiets gaat kosten. Gok dat een monteur daar toch wel een kleine week mee bezig is, ook in demonteerwerk van dingen zoals het interieur zal wel wat tijd gaan zitten. Het toeval is dat ik op nog geen 5 min rijden van Brové woon, haha! Maar als ik de verhalen hier lees kan ik daar maar beter niet heen gaan...Jeroen wrote:@ Rick: auw, dat is een tegenvaller en erg jammer, en het is idd maar de vraag of dat binnen redelijke grenzen weer netjes te krijgen is. Dan kan idd een ander voertuig een betere optie zijn. Er staan op het moment iig wel een aantal nette vroege E30's met M10 vierpitter te koop zag ik, en in een aantal gevallen voor nette prijzen. Een nette E21 vinden, dat zal al meer moeite gaan kosten.
Een E30 is gaaf alleen toch niet zo karaktervol van uiterlijk als de E21 op een of andere manier, zal de sharknose wel zijn!
Groeten Rick
- gerrit323
- E21 VIP

- My E21(s): '82 e21 323i hartge
een staaltje ambtenarij moeten ondergaan vandaag
Kort het verhaal schetsen,
Papieren tot inschrijving van de e30 (voor nummerplaat) dikke week geleden opgestuurd en vandaag teruggekregen zonder nr plaaat wegens een ontbrekend stempeltje van de douane.
De verkoper heeft de wagen bij de douane aangeboden maar blijkbaar moest ik na de keuring als koper een andere vakje op het aanvraagformulier ook laten afstempelen.
Dit moest worden gedaan bij hetzelfde kantoor als waar de verkoper is geweest.
Vanmorgen dus gebeld naar de bewuste douanedienst (100km bij me vandaan) met de vraag of ze het dossier niet konden mailen naar hun collega's van mechelen (10km bij me vandaan) ... dit kon heelaas niet .. ik moest dus richting turnhout
voor een stempel, een handtekening en een 8 cijfer combi.
Maandag de papieren voor de nr plaat terug opsturen en hopelijk de nr plaat eind volgende week ontvangen
Gerrit
Kort het verhaal schetsen,
Papieren tot inschrijving van de e30 (voor nummerplaat) dikke week geleden opgestuurd en vandaag teruggekregen zonder nr plaaat wegens een ontbrekend stempeltje van de douane.
De verkoper heeft de wagen bij de douane aangeboden maar blijkbaar moest ik na de keuring als koper een andere vakje op het aanvraagformulier ook laten afstempelen.
Dit moest worden gedaan bij hetzelfde kantoor als waar de verkoper is geweest.
Vanmorgen dus gebeld naar de bewuste douanedienst (100km bij me vandaan) met de vraag of ze het dossier niet konden mailen naar hun collega's van mechelen (10km bij me vandaan) ... dit kon heelaas niet .. ik moest dus richting turnhout
Maandag de papieren voor de nr plaat terug opsturen en hopelijk de nr plaat eind volgende week ontvangen
Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy