Wat heb jij vandaag gedaan?
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ernstig? dat valt reuze mee. Wat echt ernstig is is dat ik met een collega in de auto zit die naar Arnold kijkt die op zijn beurt naar me zwaait en vraagt:"Ehmm, ken jij die?". Dus ik heb uitgelegd dat wij BMWrijders zo met elkaar omgaan, op we elkaar nu kennen of niet... Dus ik het hartelijk teruggezwaaid, onderweg naar Zwolliewood.Jeroen wrote:Ernstig hoor om op Valentijnsdag een beetje naar Koos te gaan zwaaien
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Afgelopen week nagedacht over mijn doelen met de E34S M5 aangezien ik een aanbod kreeg om deze auto volledig van nieuwe lak te voorzien; een aanbod dat ik eigenlijk niet kon weigeren, maar wel een die niet in mijn planning/prognose voor 2013 past. Om dat wel mogelijk te maken heb ik wat geschoven met mijn prioriteiten; Voor de E28S heb ik wel wat verbeter punten op mijn lijstje staan, maar geen die dit jaar perse moet en het stuurhuis revisie en het preventief vervangen van de drijfstang lagers kan ook in 2014.
Ik heb afgelopen donderdag toegezegd, dus die krijgt de komende tijd een hagel-nieuwe laklaag.
Ik heb afgelopen donderdag toegezegd, dus die krijgt de komende tijd een hagel-nieuwe laklaag.
Carpe Diem, Raymond
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Mooi! Ga je zelf dingen demonteren of wordt alleen de buitenzijde overgeblazen? Motorruimte ook meenemen?
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Hoi Koos,
De aanbouw delen zijn al zoveel mogelijk door mij uitgebouwd. De motor-ruimte zelf is niet nodig (en niet wenselijk) gezien bepaalde kenmerken waaruit blijkt dat de auto schadevrij is. Wel moet ik nog een aantal delen verder uitbouwen
1: Bumpers
2: Schuif/kantel dak
3: ramen
4: ....
De aanbouw delen zijn al zoveel mogelijk door mij uitgebouwd. De motor-ruimte zelf is niet nodig (en niet wenselijk) gezien bepaalde kenmerken waaruit blijkt dat de auto schadevrij is. Wel moet ik nog een aantal delen verder uitbouwen
1: Bumpers
2: Schuif/kantel dak
3: ramen
4: ....
Carpe Diem, Raymond
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Niet vandaag, maar gisteren een rondritje gedaan in Nederland. goed voor zo'n 745 km
eerst naar Lelystad, afhalen van de immi Hartge voorspoilers.
Daarna naar Dennis in Deventer, 2 goede deuren en 2 nette verstelbare complete spiegels gaan halen, samen met nog een doos e21 spul.
Van Deventer verder naar Hellendoorn, naar Youri, waar ik nog een nieuw voorfront ben gaan afhalen (bleek dat ik net Jan Groen heb gemist daar
)
Van Hellendoorn naar Oostvoorne, spoiler delivery bij Patrick!
Dagje was goed gevuld, en ik moet wel toegeven dat de snelwegen in Nederland veeeeeeel beter zijn dan in België.
eerst naar Lelystad, afhalen van de immi Hartge voorspoilers.
Daarna naar Dennis in Deventer, 2 goede deuren en 2 nette verstelbare complete spiegels gaan halen, samen met nog een doos e21 spul.
Van Deventer verder naar Hellendoorn, naar Youri, waar ik nog een nieuw voorfront ben gaan afhalen (bleek dat ik net Jan Groen heb gemist daar
Van Hellendoorn naar Oostvoorne, spoiler delivery bij Patrick!
Dagje was goed gevuld, en ik moet wel toegeven dat de snelwegen in Nederland veeeeeeel beter zijn dan in België.
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Dat is inderdaad een leuk dagje toeren.
Vandaag de E30 even op de brug gehad ter controle. Deze week een afspraak maken voor de keuring want ik heb geen gekke dingen opgemerkt dus ze moet daar probleemloos doorheen komen.
Verder bij mijn vader zijn Mitsubishi de lambdasonde vervangen i.v.m. steeds terugkomende problemen i.v.m. emissie regeling. Vooralsnog is het probleem opgelost...
Vandaag de E30 even op de brug gehad ter controle. Deze week een afspraak maken voor de keuring want ik heb geen gekke dingen opgemerkt dus ze moet daar probleemloos doorheen komen.
Verder bij mijn vader zijn Mitsubishi de lambdasonde vervangen i.v.m. steeds terugkomende problemen i.v.m. emissie regeling. Vooralsnog is het probleem opgelost...
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Nick: leuk en nuttig ritje! En sja, de kwaliteit van de wegen in België laat inderdaad wel te wensen over tov omliggende landen, alleen is het in Wallonië nog slechter dan in 't noorden, maar daar weet je zelf ongetwijfeld alles van.
Regards/groeten, Jeroen
- BMW-POWER
- E21 Fanatic
- Posts: 200
- Joined: Thu Dec 24, 2009 1:42 pm
- Location: Belgium, West-Vlaanderen
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Gisteren de 320/6 voorzien van hartge spaghetti collectoren en frisse uitlaatpakkingen, eitje in vergelijking met een e30 qua ruimte...
Geluid is dieper, en motor draait precies rustiger stationair...
Nog een keer die k*t 4a1 proberen iets beter te krijgen, nog steeds veel last met overgang op volgas tussen 3500&4000tpm...precies of hij versmoord in zijn mengsel, dan terug iets hoger in toeren gaan halfgas , en dan is het "bwoaab' en klimt de motor bij volgas direct goed in toeren... Gekend probleem waarschijnlijk...
Geluid is dieper, en motor draait precies rustiger stationair...
Nog een keer die k*t 4a1 proberen iets beter te krijgen, nog steeds veel last met overgang op volgas tussen 3500&4000tpm...precies of hij versmoord in zijn mengsel, dan terug iets hoger in toeren gaan halfgas , en dan is het "bwoaab' en klimt de motor bij volgas direct goed in toeren... Gekend probleem waarschijnlijk...
E10 2002tii 73'
E21 320/6 78' Anthrazitgrau
E30 325i 86' Diamantschwarz
E30 325iC 89' Diamantschwarz
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
E21 320/6 78' Anthrazitgrau
E30 325i 86' Diamantschwarz
E30 325iC 89' Diamantschwarz
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
En de nieuwe APK op de E30 cabrio is een feit. Probleemloos erdoor.
Zelfs de emissie waarden waren veel beter dan vorig jaar. Een gereviseerd blok moet dus echt wel wat meer inlopen dan 2300 km.
Zelfs de emissie waarden waren veel beter dan vorig jaar. Een gereviseerd blok moet dus echt wel wat meer inlopen dan 2300 km.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Kan ook te maken hebben met andere factoren hoor, verschillen in samenstelling van de buitenlucht zoals temperatuur en luchtvochtigheid, en hoe warm de motor en kat zijn. Stel de auto is vorig jaar vrijwel koud aan de viergastest geweest en nu direct nadat je kwam aanrijden, dan zijn de waarden nu aanzienlijk beter. Om maar een voorbeeld te noemen. Als een blok na 2300km nog niet aan ideale viergaswaarden komt mag je je zorgen gaan maken. Zorgen over het blok, of over de meting.
Maar goed, hij is weer zo door de APK en daar gaat 't om, weer een jaar verlost dus karren maar weer
Maar goed, hij is weer zo door de APK en daar gaat 't om, weer een jaar verlost dus karren maar weer
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
@Jeroen, Hun maken altijd eerst een testrit van een 10 minuten alvorens de auto binnen komt voor de meting. Vorig jaar idem. Inderdaad het doet er nu niet toe want Paulien kan weer een jaar toeren.
Wat ons wel opviel:
Vorig jaar heb ik het complete onderstel vernieuwd met Meyle HD draagarmen, silentblocs, spoorstangen, nieuwe dempers en toplagers etc en toch vonden we dat de voorste silentblocs best wel "makkelijk beweegbaar" waren. Allemaal ruim binnen de toleranties en alles gewoon heel maar toch.
Wat ons wel opviel:
Vorig jaar heb ik het complete onderstel vernieuwd met Meyle HD draagarmen, silentblocs, spoorstangen, nieuwe dempers en toplagers etc en toch vonden we dat de voorste silentblocs best wel "makkelijk beweegbaar" waren. Allemaal ruim binnen de toleranties en alles gewoon heel maar toch.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
De gewone silentblocs hebben standaard al bewegingsruimte, zie ook de openingen aan de zijkanten. Comfort heet dat (brrrr). Volgende keer massieve nemen, stuurt ook vele malen strakker.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vandaag de 330i opgehaald bij Paul Vlasblom. Hadden 'm dinsdag samen al even op de brug bekeken en een lijstje gemaakt. Wegens beginnende scheurtjes getuige hele dunne roestspoortjes toch maar besloten het hele subframe achter er onderuit te halen om alles netjes te kunnen maken anders gaat 't toch verder. Gelijk ook alle mogelijke rubbers laten vervangen door PowerFlex, diff ophanging vers, verder met de voorkant daar ook maar gelijk alles in de PowerFlex inclusief stabi's. Van onderaf was ook gelijk een mooie controle mogelijk van wat er onder de inlaat zat. Geen slangenellende aan de zijde van de olieafscheider dus de inlaat blijft voorlopig lekker zitten.
Uiteraard waren de extra werkzaamheden een leuke aanslag op het budget dus we laten wat andere dingen maar even voor wat ze zijn, bijv thermostaat, waterpomp, spanners en geleiders van de multiriemen en Vanos revisie. Had ik oorspronkelijk in gedachten om preventief aan te pakken maar dat schuiven we maar even op, zijn ook allemaal geen problemen mee op het moment. Dan blijft er evengoed nog wel wat op het klussenlijstje staan: oliebeurtje en daarbij gelijk klepdekselpakking vervangen, 1 deurvanger die zwaar gaat en overwegen om een upgrade te doen voor de navi etc. Met dat laatste geen haast, gewoon eens oriënteren.
De rit terug vanuit Uden was mooi. Onderstel voelt vele malen strakker aan, auto stuurt scherper, communiceert door de PowerFlexen beter en een rammeltje wat ik eerder hoorde (ws de stabi voor) ben ik ook kwijt. Ben best wel weer een blij mens zo!
Uiteraard waren de extra werkzaamheden een leuke aanslag op het budget dus we laten wat andere dingen maar even voor wat ze zijn, bijv thermostaat, waterpomp, spanners en geleiders van de multiriemen en Vanos revisie. Had ik oorspronkelijk in gedachten om preventief aan te pakken maar dat schuiven we maar even op, zijn ook allemaal geen problemen mee op het moment. Dan blijft er evengoed nog wel wat op het klussenlijstje staan: oliebeurtje en daarbij gelijk klepdekselpakking vervangen, 1 deurvanger die zwaar gaat en overwegen om een upgrade te doen voor de navi etc. Met dat laatste geen haast, gewoon eens oriënteren.
De rit terug vanuit Uden was mooi. Onderstel voelt vele malen strakker aan, auto stuurt scherper, communiceert door de PowerFlexen beter en een rammeltje wat ik eerder hoorde (ws de stabi voor) ben ik ook kwijt. Ben best wel weer een blij mens zo!
Regards/groeten, Jeroen