Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)
-
- E21 VIP
- Posts: 211
- Joined: Mon Jan 05, 2009 9:20 pm
- My E21(s): '80 320 baur
- Location: The Netherlands
Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)
Haha, ja bedankt! Het blok wat ik hier heb liggen heeft 80 mm zuigers, jammer hoor!
-
- E21 VIP
- Posts: 211
- Joined: Mon Jan 05, 2009 9:20 pm
- My E21(s): '80 320 baur
- Location: The Netherlands
Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)
Weet ik niet, had hem als 2.3 verkocht en kwam er mee aan dat er 2.0 op het blok stond. Hij zal binnenkort gaan kijken
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)
Motorcode is het enige om naar te kijken, als die bijv 206KA is dan ist een 2 liter
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)
Bij een 2.7 conversie in een motorblok ben je er snel uit als je de zuigerdiameter opmeet. Dat heb ik Roelof gister geadviseerd, kop eraf en meten. Was 80mm, dus 2.0 zuigers dus geen 2.7 conversie.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)
Opgeboorde M20B20 of B23? Veel te veel werk en dus kosten terwijl je hetzelfde bereikt met een standaard B25 of B27 onderblok, toch? Kun je wellicht die drijfstangen gebruiken maar boring vergroten ben ik in NL nog niet vaak tegengekomen bij de M20.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)
Maar het gebeurt wel hoor, wil je foto's van mijn oude blok uit de 323i? Was gebouwd door Hollanders, van een e30 320i blok.
De reden om te vermoeden dat er wel eens een conversieblok bij Roelof lag was dat hij toevallig 2 323i's had met een 2.0 onderblok. Waarom zou je in een 323i een 2 liter onderblok zetten en dus minder vermogen in je auto zetten? De kans op een conversie is daarom in mijn beleving ook groot, want je gaat eerder voor meer vermogen.
Indien het een vroege/oude conversie is, dan is de kans op een b25 onderblok minder groot, want die waren erg duur. Een 2 liter is dan een goedkopere en betere keuze, in die tijd.
De reden om te vermoeden dat er wel eens een conversieblok bij Roelof lag was dat hij toevallig 2 323i's had met een 2.0 onderblok. Waarom zou je in een 323i een 2 liter onderblok zetten en dus minder vermogen in je auto zetten? De kans op een conversie is daarom in mijn beleving ook groot, want je gaat eerder voor meer vermogen.
Indien het een vroege/oude conversie is, dan is de kans op een b25 onderblok minder groot, want die waren erg duur. Een 2 liter is dan een goedkopere en betere keuze, in die tijd.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)
Komt voor maar als gezegd, erg weinig omdat het veel te bewerkelijk is. Dat er een 2.0 gebruikt is verbaast me niks, 2.3 draait op een hoop en er moet goedkoop een blokkie in, vaak zat gezien. Goedkoper dan M20B20 kun je ze niet vinden. Om dezelfde reden ben ik al meermaals een E30 325 tegen gekomen met 2.0 of 2.3, lekker el cheapo, beter voor de handel. Kop eraf trekken kan altijd, maar ik geef je niet heel veel kans.uwbuurman wrote:Waarom zou je in een 323i een 2 liter onderblok zetten en dus minder vermogen in je auto zetten?
Regards/groeten, Jeroen