Hij heeft idd de nog de 523iA met 170pk, maar al met de nieuwe inlaatcollector in de vorm van die van een 530i(hoekig, niet gebogen).
Klopt, daarom wil eter hem nog even verversen, om de olie zo zuiver mogelijk te hebben.
Aan de magneetdeeltjes zat een beetje zeer fijn ijzergruis, maar te verwaarlozen, enkel een beetje in de hoekjes waar de magneten op carter ''plakken''.
Bij goed onderhoud heb je er idd het meeste plezier van.
Dat filtertje met carterdichting en magneetjes(set) koste bij BMW 160Euro

.
Ik Heb enkele manden geleden op het punt gestaan een gave 520i(2.2) te kopen, Belgische wagen, met 46000km op de klok en OHB was bij BMW Dealer ingevuld. Koste maar 5500euro.
De 520i was zwartmetallic met lichtgrijs electrisch leder interieur, automatische airco, M5 stuur etc...
Daar moest dan wel nog LPI op daar ik bijna 100km per dag woon-werkverkeer maak. Het plan was toen men vrouw haar 10j oude modus weg te doen, zei ging dan met men 4j oude focus rijden en ik met die BMW.
Dit is niet doorgegaan omdat men vrouw de focus veel te breed vond(1.85m) en ik het zonde vond men perfecte ford weg te doen.
