Van de week een leuk setje velgen gescoord! Zogenaamde Stilauto Pentastars. Ik meen dat ze origineel voor 02'tjes zijn. Ze deden me ook wel een beetje denken aan de velgen van 2002 Diana's.
Ik kan op internet weinig tot geen informatie vinden over deze velgen. Het blijkt dat Stilauto vooral velgen maakte voor Alfa Romeo's met steek 4x98. De velgen zijn aardig netjes en ik zal ze langzaam aan zelf wat op gaan knappen. Dat blijft leuk werk!
Wel verse bandjes erom he! Dit is oud en levensgevaarlijk.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik heb ook nog een setje van Stilauto liggen, voor een Fiat coupe, is idd italitaanse makelij...
Ik wist niet dat die ook velgjes hadden in 4x100
Zal wel mooi staan eens ze opgeknapt zijn!
Laatste openstaande puntje voor de Baur (voor nu dan haha) waren de rubbers van de achteras. Draagarmen gelaten voor wat ze waren, daar zat nul speling op en eigenlijk was er teveel ander werk. Dus alleen de subframerubbers achter vervangen voor de polyurethaan exemplaren. Ik vind PU redelijk zinloos op een straatauto maar met een prijs voor de rubberen exemplaren van dik 200 euro per stuk moest het hier toch maar gebeuren. Fris is sowieso beter, de achterkant voelt ook stabieler, stijver, koersvaster. Achteras geeft ietsjes meer geluid door aan de carrosserie maar dat wordt al snel overstemd door uitlaatgeluid dus prima zo en wat mij betreft geheel klaar voor de Alpen.
Nog een geheel ander sfeerplaatje om af te sluiten
Die achteras gaat er relatief rap onderuit, niet? Heb je net de remleidingen moeten lossen en nieuwe remolie moeten zetten. Heb je daar een speciaal apparaat voor?
Ik heb deze ooit op men 320/6 gebruikt, werkte prima op het te kleine reservoir na. http://www.ebay.co.uk/itm/Sealey-VS0205 ... 5419be163c
Mooie radio heb je Jeroen. Is dat de originele af fabriek?
Van die extra metertjes ben ik ook super tevreden.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Ik heb het pas met dit apparaatje gedaan.
Dit werkt met vacuum, door de compressor aansluiting en zuigt de olie naar de nippels. Rubberen aansluiting was net even te ruim maar met wat handigheid kan je in je eentje ontluchten.
Wel het oliepijl in het reservoir in de gaten houden want hij vult niet bij
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Remleidingen zijn niet los geweest, kon de as met een transmissiekrik eronder een beetje laten wegkantelen zodat ik net genoeg ruimte had om de rubbers te verwijderen waarmee er dus verder niks los hoefde.
Remmen ontluchten met al dat soort apparaatjes werkt goed idd. Die Sealey is hetzelfde als de standaard Eezibleed, simpel maar werkt prima. Die JWL ontluchter heb je ook weer als Eezibleed model Pro, werkt aardig maar die aansluiting op de nippel is niks pro en past gewoon niet goed op de Wilwood nippels. Zit zelf te denken over onderstaande, de Motive Power Bleeder die net een stapje beter en handiger is als de standaard Eezibleed versie:
Ik heb er inmiddels een die uitsluitend op perslucht werkt. Iets meer professioneel spul werkt echt mega veel fijner.
Die eezibleed is zo mager van kwaliteit, daar kan ik met mijn verfijnde motoriek niet mee werken.
In Zwedieland kwam ik een variant tegen die met de perslucht van het reservewiel werkt.
Maar ik heb een slangetje gekocht. Een slangetje met een veerconstructie en een kogeltje aan het uiteinde. Doorpompen met het pedaal en als de druk weg is, drukt het veertje het kogeltje op zijn plek zodat er geen lucht inkomt, werkt best prima eigenlijk.
Ik heb vroeger ook een ezibleed ding gehad die op je reservewiel moest. Altijd geklooi en lekkage waarna je met een tuinslang de hele motorruimte kan schoonmaken.
Hij vult het reservoir ook te vol. Na een jaar waren alle slangetjes knalhard geworden.
Het is maf dat die JWL niet een goed passende aansluiting heeft voor de standaard nippel anders was het voor mij de ideale oplossing.
Voor het bijvullen van de remolie in het reservoir gebruik ik een grote injectiespuit, dus geen gemors.