Thx, ik dacht BALTIC blauw, kan dat?Jeroen wrote:Hoe dan ook, gefeliciteerd, mooi kleurtje ook!
Wat heb jij vandaag gedaan?
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ik denk dat het wel zonde is om een 315 carb en inlaat op een 1800 motor te zetten. Het feit is dat je wel wat zaken moet aanpassen. De 318i heeft een electrische brandstofpomp en de 315 mechanisch. Volgens mij zijn er ook wat verschillen in de cylinderkop t.o.v. de 315 kop.bmw e12 e21 wrote:Thx Peter,Peter V. wrote:Leuke aanwinst. Ik zou wel even kijken of je iets kan vinden waarom het tapijt aan de bestuurderskant zo verkleurd is.......Meestal komt er dan toch wat vocht binnen zeg maar.
Antwoord op je andere vraag:
De 315 is 75 PK en de 316 met 1.8 heeft er 90 inderdaad.
Het flexibele deel tussen de carburateur en inlaat is vaak een ellende inderdaad. Verder kunnen de carburateurs van een 315 nogal wat zorgen geven maar alles is op te lossen.
Hij was wel nat, maar aan de rechter kant, ruitrubber moet vervangen.
De auto stond sinds 3 weken buiten en heeft dus die felle regenbuien meegemaakt.
Ik heb nog een M10 1766cc 318i motortje liggen zonder K-jet.
Kan daar gemakkelijk een carbu versie van gemaakt worden met de 315 aanbouwdelen?
carbu zal wel te weinig ''sprit'' leveren zekers?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Mooie aanwinst Remy .. 13 inch bbs .. -30mm en een bbs en foha spoilertje maken hem helemaal af .. dan kan je idd mee naar de alpen .. rij jij van hotel naar hotel met de wisselstukken en valiezen
als backup wagen 
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Proficiat met de nieuwe aanwinst! 
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Bedankt mannen!
Hahaaa Gerrit, daar is hij wss net snel genoeg voor.
Hahaaa Gerrit, daar is hij wss net snel genoeg voor.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3120
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vandaag maar eens een compressie test op m'n M20B20 uitgevoerd. Na de bovenverwachting resultaten van de dyno run tijdens de SM 2016 was ik eigenlijk wel benieuwd naar de gezondheid van de motor in de E12.
Ik heb een droog en natte test uitgevoerd.
In m'n megasquirt topic heb ik een uitgebreid verslag neergezet van de meting en resultaten. (na klik stukje scrollen vanwege vele foto's in topic)
Ik denk dat mijn M20B20 toch behoorlijk versleten is, gezien de gemeten resultaten.
125 tot 135 PSI over de 6 cilinders is naar mijn mening een beetje aan de lage kant. Gelukkig wel geen grote verschillen tussen de verschillende cilinders.
Natte tests geven tot wel 25 PSI meer druk, dus behoorlijk verlies langs de zuigerveren.
links droog , rechts nat, in PSi :

wat vinden jullie?
Groet Rob
Ik heb een droog en natte test uitgevoerd.
In m'n megasquirt topic heb ik een uitgebreid verslag neergezet van de meting en resultaten. (na klik stukje scrollen vanwege vele foto's in topic)
Ik denk dat mijn M20B20 toch behoorlijk versleten is, gezien de gemeten resultaten.
125 tot 135 PSI over de 6 cilinders is naar mijn mening een beetje aan de lage kant. Gelukkig wel geen grote verschillen tussen de verschillende cilinders.
Natte tests geven tot wel 25 PSI meer druk, dus behoorlijk verlies langs de zuigerveren.
links droog , rechts nat, in PSi :

wat vinden jullie?
Groet Rob

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Dat lijkt me idd erg laag...
125psi is ongeveer 8.5bar.
De M535i heeft bij droge meeting tussen 11 en 12bar compressie.
Ik denk dat jij ook droog minimaal 10bar zou moeten halen.
Dus als je blokje nieuw zou zijn zou hij nog wat pk'tjes meer gehad hebben door je MEGA motorsturing.
125psi is ongeveer 8.5bar.
De M535i heeft bij droge meeting tussen 11 en 12bar compressie.
Ik denk dat jij ook droog minimaal 10bar zou moeten halen.
Dus als je blokje nieuw zou zijn zou hij nog wat pk'tjes meer gehad hebben door je MEGA motorsturing.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Afgelopen vrijdag met succes het Rijbewijs C en code 95 gehaald.
Voor mijn nieuwe werkgever moet ik nog wel met een trailer op pad dus voor E achter C moet ik de komende periode nog wel mijn best voor gaan doen.
Morgen ga ik in ieder geval een catogerie laten bijschrijven op mijn rijbewijs
Voor mijn nieuwe werkgever moet ik nog wel met een trailer op pad dus voor E achter C moet ik de komende periode nog wel mijn best voor gaan doen.
Morgen ga ik in ieder geval een catogerie laten bijschrijven op mijn rijbewijs
Last edited by Michiel E32 on Sun Jun 12, 2016 5:20 pm, edited 1 time in total.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Cool!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Gefeliciteerd Michiel! En dan ist kaartje bijna vol?
Regards/groeten, Jeroen
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Allen dank.
Kaartje vullen schiet al op idd. Ik ga waarschijnlijk ook voor D, dus toekomstige clubuitjes wil ik jullie met alle plezier rondrijden in een Touringcar
Helaas kon ik vandaag onverrichter zaken weer op huis aan.
s'middags moet er een afspraak gemaakt worden dus morgen ben ik aan de beurt
Kaartje vullen schiet al op idd. Ik ga waarschijnlijk ook voor D, dus toekomstige clubuitjes wil ik jullie met alle plezier rondrijden in een Touringcar
Helaas kon ik vandaag onverrichter zaken weer op huis aan.
s'middags moet er een afspraak gemaakt worden dus morgen ben ik aan de beurt
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vanochtend langs een bedrijf geweest om de Ford te laten chiptunen. Klein beetje PK's en koppel erbij om wat extra's te hebben met de sleurhut erachter tijdens de vakanties.
Afspraak is gemaakt dus ik ben benieuwd. Wordt vervolgd!
Afspraak is gemaakt dus ik ben benieuwd. Wordt vervolgd!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ben idd benieuwd! Ben altijd wat sceptisch, maar wellicht is het echt een verbetering.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.