@Rick, Turbo eeeh nee, dat is nooit de bedoeling geweest.
Het hele megasquirt project is eigenlijk te danken aan Frans Weekers
Dankzij de maatregel moest de LPG installatie er dus uit, met als gevolg dat de 520 van een betrouwbare wagen met weinig vermogen ging naar een onbetrouwbaar zuiporgel. De solex 4A1 had blijkbaar zijn beste tijd gehad.
Allerlei nukken,haperen en stotteren, plotselinge uitval bij stoplicht e.d. zijn nou niet de dingen waar vooral vrouwlief goed mee overweg kon. Dus moest er iets gebeuren.
En daarmee is het Megasquirt project gestart, en ik ben er heel blij mee, want sinds de LPG eruit is ben ik de 520 weer veel meer gaan waarderen, eigenlijk was hij al afgeschreven, maar tegen alle verwachtingen in kwam hij telkens weer door de apk.
Doel van de Megasquirt is vooral een betrouwbare auto te hebben die niet teveel zuipt. We rijden er nu ook regelmatig klassieke rallys mee, en daarvoor hebben we vermogen zat aan boord, tijdens de klassieke rallys zit vrouwlief achter het stuur en mag ik navigeren, daarbij is regelmatigheid belangrijk, en niet wie het snelst is.
Soms mag de 520 ook onze oltimer caravan naar een oldie caravan treffen sleuren, en dat gaat ook nog best (en best zuinig).
De betrouwbaarheid van het systeem is er, de installatie zit er nu dik 2 jaar in, en heeft nog nooit één enkele hort of stoot gegeven, en dat ondanks de vele kleine wijzigingen en verbeteringen die ik de afgelopen periode nog doorgevoerd heb.
Dus geen turbo op deze 520.