Uwbuurman: 323i 1978 Polaris
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, 100 pagina's!!!!
Dank je, Jeroen. Nieuwe updates laten nog wel even op zich wachten. Zomaar tweede helft december op zn vroegst.
- uwbuurman
- E21 VIP
Dat werd een maand eerder, half november. Even bijwerken:
Ik had na het spuiten van de auto al gezien dat ik iets belangrijks vergeten was, te weten de twee stukjes antidreunmat in de kachelbak onder de parafaan. Die horen in kleur gespoten te zijn, dus zo wat zwarte stukken erin plakken was geen optie.
Twee stukken geprimerd en gespoten:

En op hun plek gestookt.

Daarna heb ik de kabelboom verder op z’n plek gezet, inclusief de originele audiokabelboom. Deze was standaard affabriek als de luidsprekers in de hoedenplank waren meebesteld. De blauwe en gele audiodraden van BMW, inclusief de faderknop.

Ik had na het spuiten van de auto al gezien dat ik iets belangrijks vergeten was, te weten de twee stukjes antidreunmat in de kachelbak onder de parafaan. Die horen in kleur gespoten te zijn, dus zo wat zwarte stukken erin plakken was geen optie.
Twee stukken geprimerd en gespoten:

En op hun plek gestookt.

Daarna heb ik de kabelboom verder op z’n plek gezet, inclusief de originele audiokabelboom. Deze was standaard affabriek als de luidsprekers in de hoedenplank waren meebesteld. De blauwe en gele audiodraden van BMW, inclusief de faderknop.

Last edited by uwbuurman on Sun Dec 03, 2017 5:53 pm, edited 1 time in total.
- uwbuurman
- E21 VIP
Eenmaal de kabels op hun plek heb ik de kofferbak verder ingericht. De dopjes in de kofferklep:

De grote gereedschapset er weer in

Het schuim geplakt

De sticker weer terug geplakt

Elektrische antenne weer terug

Het tankklepje heb ik geplaatst. Dat moet nog iets naar achter om mooi in het midden te zitten. De laatste twee stelplaatjes liggen bij de verzinker. Als die terug zijn, dan stel ik m definitief af..

De grote gereedschapset er weer in

Het schuim geplakt

De sticker weer terug geplakt

Elektrische antenne weer terug

Het tankklepje heb ik geplaatst. Dat moet nog iets naar achter om mooi in het midden te zitten. De laatste twee stelplaatjes liggen bij de verzinker. Als die terug zijn, dan stel ik m definitief af..

Last edited by uwbuurman on Sun Dec 03, 2017 5:54 pm, edited 1 time in total.
- uwbuurman
- E21 VIP
Daarna wilde ik de hoofdsteunen van de achterbank terugzetten. Ik heb een nagenoeg nieuwe originele hoedeplank gekocht, die wilde ik eerst passen, voor ik alles zou overzetten. Past goed!

Jammer dat de twee scheurtjes in de Cstijlbekleding zichtbaar blijven

Daarna heb ik mijn oude hoedenplank erbij gepakt voor het ombouwen van de speakers en wat blijkt? Dat is ook een nette type 1 hoedenplank. Dan ga ik die andere niet vernielen en hou ik die helemaal compleet.

De spulletjes voor de hoofdsteunen op de achterbank

En gemonteerd

De doorvoerdopjes had ik niet, dus heb ik die pasgemaakt in de hoedenplank. Deze dopjes klikken door het voorgevormde gat in de hoedenplank in de stalen hoedenplank eronder. Werkt perfect.

Met originele speakers en de opdikrand onder het speakerkapje

Jammer dat de twee scheurtjes in de Cstijlbekleding zichtbaar blijven

Daarna heb ik mijn oude hoedenplank erbij gepakt voor het ombouwen van de speakers en wat blijkt? Dat is ook een nette type 1 hoedenplank. Dan ga ik die andere niet vernielen en hou ik die helemaal compleet.

De spulletjes voor de hoofdsteunen op de achterbank

En gemonteerd

De doorvoerdopjes had ik niet, dus heb ik die pasgemaakt in de hoedenplank. Deze dopjes klikken door het voorgevormde gat in de hoedenplank in de stalen hoedenplank eronder. Werkt perfect.

Met originele speakers en de opdikrand onder het speakerkapje

Last edited by uwbuurman on Sun Dec 03, 2017 5:55 pm, edited 1 time in total.
- uwbuurman
- E21 VIP
Gordels erin

Isolatie erin en de zijpanelen

En daarna de rugleuning van de bank en de hoofdsteunen. Ineens begint het een auto te worden!!

Daarna de laatste kabels vastzetten

En de rest van de isolatie erin gezet.

Isolatie erin en de zijpanelen

En daarna de rugleuning van de bank en de hoofdsteunen. Ineens begint het een auto te worden!!

Daarna de laatste kabels vastzetten

En de rest van de isolatie erin gezet.

Last edited by uwbuurman on Sun Dec 03, 2017 5:55 pm, edited 1 time in total.
- uwbuurman
- E21 VIP
Het tapijt dat ik heb is een type 1 tapijt. Mijn auto had een type 2 tapijt en dat was ook nog sterk verkleurd. Het type 1 tapijt is echter ontzettend smerig en vol vlekken. Dus dat moest eerst aangepakt worden. Eerst heb ik het tapijt met de compressor uitgeblazen en goed stof gezogen.

Links klaar, rechts niet

En helemaal gedaan.

Er zit nog vuil in vlekvorm in het tapijt.

Dus de extractor erop.

Die vul je met warm water en zeep en dan kun je spoelen en reinigen tegelijk. De lichte vlek is gereinigd, de rest nog niet

Je ziet het vuile water en schuim afgevoerd worden.

Dit is het water na een rondje reinigen.

En deze drap blijft achter.

Al met al een mooi schoon tapijt!!

Een nachtje drogen en het kan erin.

En de achterbank ook.

Links klaar, rechts niet

En helemaal gedaan.

Er zit nog vuil in vlekvorm in het tapijt.

Dus de extractor erop.

Die vul je met warm water en zeep en dan kun je spoelen en reinigen tegelijk. De lichte vlek is gereinigd, de rest nog niet

Je ziet het vuile water en schuim afgevoerd worden.

Dit is het water na een rondje reinigen.

En deze drap blijft achter.

Al met al een mooi schoon tapijt!!

Een nachtje drogen en het kan erin.

En de achterbank ook.

Last edited by uwbuurman on Sun Dec 03, 2017 5:56 pm, edited 1 time in total.
- uwbuurman
- E21 VIP
Ondertussen de bumpers ook uit elkaar gehaald. Die zijn te lelijk om zo terug te zetten. Maar eens kijken wat ik er mee doe.

Voor de liefhebber: de punten van de hoestukken van de voorbumper. Origineel hoort daar het hapje uit, zie links. Zat er op bij mij en is imitatie.

Voor de liefhebber: de punten van de hoestukken van de voorbumper. Origineel hoort daar het hapje uit, zie links. Zat er op bij mij en is imitatie.

Last edited by uwbuurman on Sun Dec 03, 2017 5:57 pm, edited 1 time in total.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Looking very good Koos!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- uwbuurman
- E21 VIP
Vandaag was een leuke dag, trouwens. Ik was al op tijd in de loods om de vloerbedekking in te bouwen en wat delen uit te zoeken en klaar te leggen voor latere werkzaamheden. Rond het middag uur kwam Walter langs, met z'n hele nieuwe roedel. Gezellig was dat! Halverwege het bandentrappen en autopraat schoof er een mooie nieuwe X1 de dam op en daar was Geert, helemaal uit België. Geert was aan een tour door Nederland begonnen, om onderdelen te halen. Een mooie aanleiding om mijn project te bekijken.
Walter en familie trok verder naar vrienden in de regio en Geert en ik hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om samen wat onduidelijkheden uit te vogelen, zoals de routing van brandstofslangen en het hitteschildje tussen spruitstuk/uitlaat en het stuurhuis.
Als met al erg gezellig en leuk! Walter, Cindy en Geert, dank voor het opleuken van mijn zaterdag en dank voor jullie gezelligheid!!
Walter en familie trok verder naar vrienden in de regio en Geert en ik hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om samen wat onduidelijkheden uit te vogelen, zoals de routing van brandstofslangen en het hitteschildje tussen spruitstuk/uitlaat en het stuurhuis.
Als met al erg gezellig en leuk! Walter, Cindy en Geert, dank voor het opleuken van mijn zaterdag en dank voor jullie gezelligheid!!