Vorige zaterdag een dagje gewerkt aan de 320is
De olie zat er bijna 3 jaar en 5000km op dus die wou ik er zo snel mogelijk uit. Ze rook zoals verwacht toch redelijk naar benzine
Nieuwe Mobil extended life 10w60 erin en nieuwe oliefilter geplaatst (wel het kleine model voor nu) het m20 model was niet op stock bij de autohandel .. maar die is snel gewisseld
uitgezocht welke sensor van oliedruk en welke van olietemp was (ze zitten in het oliefilterhuis) zodat ik de volgende keer de digitale oliedrukmeter kan inbouwen
Motorkap afstelling wat verfijnd zodat ze nu perfect in lijn ligt langs beide kanten
In de achterste wielkasten de kleine gaaatjes die waren geboord voor de spatlappen beschermd met een paar lagen brunox, zwarte wurth erin en een zwarte eindlaag erop.
Als laatste het al propere motorcompartiment wat verder schoongemaakt
Om de dag af te sluiten moest ik uiteraard de olie warm rijden .. in deze buitentemp duurt dat toch een kleine 20km .. blijf bij mijn standpunt, de perfecte e30 voor mij.
Deze week komt de originele bougiekabelset binnen die ik volgende week kan plaatsen. De motorruimte is dan af.
Binnen een paar maand dan maar eens de fijn afstelling van de motor onder handen nemen met iemand die er wel wat verstand van heeft

Ik ga ervan uit dat alles wel +/- correct staat maar een pietje precies vind vast nog wel een verbeterpunt.
Om hem helemaal naar mijn zin te hebben zoek ik nog een werkende kleine boordcomputer (liefst een originele Italiaanse als ik die kan vinden), moet de uitlaat nog worden recht gehangen en een kleine lekkage ter hoogte van de stuurbekrachtiging wil ik ook opgelost zien
Foto's van de werken .. helaas

Hij staat welk klaar voor volgend seizoen