Motor S14 houdt in bij gas geven!

Voor alles niet E21 gerelateerd
BMWPower
Newbee
Posts: 9
Joined: Tue Jun 27, 2017 6:03 pm
My E21(s): E30M3

Motor S14 houdt in bij gas geven!

Post by BMWPower »

Beste Leden , ik heb het volgende probleem :? .
Toen ik afgelopen zaterdag van de sharknose -meet richting huiswaarts reed en ik het gas wilde intrappen om snelheid te maken hield de Motor in [lijkt dan net alsof ie stil valt] en na ongeveer 1 seconde pakte die weer de snelheid op [dit probleem heb ik de hele rit huiswaarts ondervonden] , nu is mijn vraag wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe kan ik dit oplossen.


User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11757
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Motor S14 houdt in bij gas geven!

Post by 323baur »

Lijkt me een rondje onderhoud.
Jeroen zal wel reageren :mrgreen:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Motor S14 houdt in bij gas geven!

Post by uwbuurman »

Hello, and welcome to our English forum. It would be great if we could get a proper introduction of you and the car! Sounds like a beast, with a S14, is it a 320iS? Or is the block in an other shell?

Anyway, a nice introduction will help to get the better reactions.

How did you like the Sharknosemeeting anyway? The crew likes to know! We want to get as much reactions as possible.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Motor S14 houdt in bij gas geven!

Post by Jeroen »

Welcome! Let me respond in English indeed (let me know if you need a translation!).

Hope you loved the Sharknose Meet and now let's see if we can help you out. First of all we need a little more info: does this happen if you want to drive away, or also when you are driving, at constant speeds as well, or when you push the pedal a little more? You mention the entire trip so apparently not only with a cold engine? Did yoy recently have a APK/MOT? Any recent work or adjustments done? Any idea of the current settings or exhaust gas composition (emissions)?
Regards/groeten, Jeroen
BMWPower
Newbee
Posts: 9
Joined: Tue Jun 27, 2017 6:03 pm
My E21(s): E30M3

Re: Motor S14 houdt in bij gas geven!

Post by BMWPower »

Bedankt voor het welkom, mijn engels is niet echt geweldig dus vandaar dat ik maar even wacht op en reactie van Jeroen , wat ik wel nog kan zeggen is dat het gebeurt zowel bij optrekken alsook tussen het opschakelen door , zowel bij koude alsook warme motor , bij constante snelheid is ie vrij onrustig voor mijn gevoel , dat deed die eerst niet.
Verder heb ik recent geen aanpassingen aan de motor gedaan .
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Motor S14 houdt in bij gas geven!

Post by uwbuurman »

Als je geen engels spreekt, lijkt het me beter dat Jeroen dit draadje verplaatst naar het Nederlandse deel, offtopic. Overigens staat zijn reactie boven de jouwe en biedt hij aan eea te vertalen. Kortweg vraagt Jeroen om meer gegevens. Wanneer doet het probleem zich voor? Koude motor? Bij wegrijden? Of tijdens een rit? is de auto onlangs voor een APK of ander garagebezoek geweest?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
BMWPower
Newbee
Posts: 9
Joined: Tue Jun 27, 2017 6:03 pm
My E21(s): E30M3

Re: Motor S14 houdt in bij gas geven!

Post by BMWPower »

Ben niet zo'n kei met forum-gebruik blijkbaar verkeerd geplaatst dus :roll: , heb in m'n vorige mail al aangegeven dat wat ik weet , auto is onlangs niet op APK of garage geweest.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Motor S14 houdt in bij gas geven!

Post by Jeroen »

Ik verplaats 'm wel even naar het Nederlandse gedeelte, dan gaat het hier zometeen verder:
http://www.bmwe21.net/forum/viewforum.php?f=58

Anyway, zo'n hapering kan echt van alles zijn, van ontsteking (misfire) tot inlaat (vacuumlek) en van elektra (sensor of luchthoeveelheidsmeter) tot veel ernstiger.

Weet niet hoeveel bekend is van historie of onderhoud maar ik zou een algehele check up inplannen, dan zijn snel veel zaken te controleren. Dat is hopelijk (nog) het behoud van een kostbaar stuk techniek. Bij ons aller Raymond begon het ook met een kleine hapering hetgeen heel snel resulteerde jn de motorrevisie.
Regards/groeten, Jeroen
BMWPower
Newbee
Posts: 9
Joined: Tue Jun 27, 2017 6:03 pm
My E21(s): E30M3

Re: Motor S14 houdt in bij gas geven!

Post by BMWPower »

Jeroen , dus tis niet 123 te zeggen wat het is blijkbaar!.
Daar ik de auto niet graag uit handen geef , en de huidige dealers niet echt op de hoogte zijn van een S14 blok , zijn er technici die jij adviseerd in het zuiden des lands , die verstand hebben van dit soort motoren? Groet
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Motor S14 houdt in bij gas geven!

Post by Jeroen »

Hmmmm weinig in het zuiden waar ik van weet dat ze de S14 kunnen dromen
Regards/groeten, Jeroen
BMWPower
Newbee
Posts: 9
Joined: Tue Jun 27, 2017 6:03 pm
My E21(s): E30M3

Re: Motor S14 houdt in bij gas geven!

Post by BMWPower »

Ok , dat dacht ik ook al.
Dan weet ik het ook even niet meer op dit moment , bedankt voor je reacties in ieder geval. Groet
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11757
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Motor S14 houdt in bij gas geven!

Post by 323baur »

Jeroen zal het niet heel snel van zich zelf zeggen ... maar als er 1 iemand in NL rondloopt die er verstand van heeft..
Dat is het ritje wel waard zeg maar.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
BMWPower
Newbee
Posts: 9
Joined: Tue Jun 27, 2017 6:03 pm
My E21(s): E30M3

Re: Motor S14 houdt in bij gas geven!

Post by BMWPower »

Daar heb ik ook wel het volste vertrouwen in , maar kijk eerst even of ik iemand in de buurt kan vinden [woon namelijk helemaal in het zuiden des lands ] , anders contracteer ik Jeroen als die er zin en tijd voor heeft [ want moet dan ook nog eventueel verlof weten te regelen , das bij ons niet zo makkelijk in deze periode , maar wil natuurlijk wel bij de komende meets aanwezig zijn als dat kan].

Even over mezelf , ben Wabo bijna weer 52 jaartjes jong [veelal actief met kenteken registratie van de nederlandse E30's op de E30Fansite] en rij al BMW vanaf m'n 20 ste , ben begonnen met een E21 316i vervolgens een 2002 en nog een ,daarna overstap gemaakt naar E30 325i Cabrio , Tourings en m'n huidige M3.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Motor S14 houdt in bij gas geven!

Post by Jeroen »

:oops:

tsja ze zijn schaars, maar ze moeten er zijn, ik weet alleen even niets. Zat ook al richting België te denken maar dan kom je ook al in de regio Brussel terecht. Zolang je niet weet wat er aan de hand is zou ik iig voorzichtig aan doen om evt kostbare vervolgschade te voorkomen.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11757
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Motor S14 houdt in bij gas geven!

Post by 323baur »

Ha Wabo,

Dat is lang geleden. vroeger was ik wat actiever op de fansite, maar ik hou het toch liever bij e21s.
Ken je de de TB-JJ-27 al? en de 12-LKR-2?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Post Reply