Wat heb jij vandaag gedaan?
- gerrit323
- E21 VIP
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
+1
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- BertjeConti
- E21 Mad
- My E21(s): E12 520-6
Mijn domeinnaam en de hosting daarvan heb ik al vanaf 2005 geregeld bij "skyberate internet services" , kosten voor het 1Gb/10Gb pakket zijn overigens 42 euro per jaar. Maar dan heb je ook een domeinnaam en zoveel email adressen en subdomeinen als je wil.
het gallery programma dat ik geïnstalleerd heb is MG2 van minigal.dk, al behoorlijk op leeftijd, maar werkt prima en heeft niet teveel toeters en bellen. ik vond het belangrijk dat de urls van eenmaal geuploade fotos niet meer veranderen. dit is bijvoorbeeld mijn gallery
Ook de beheeromgeving is een beetje ouderwets, maar werkt prima en lekker snel.
Op de smartphone gebruik ik AndFTP als FTP client, uploaden gaat net zo gemakkelijk als fotos delen op whatsapp bijvoorbeeld, alleen eerst moet je eenmalig je ftp verbinding naar je website configureren in AndFTP.
Maar je kunt ook foto's direct vanaf je PC naar de gallery uploaden via de beheerpanel van je website of met FTP of in de beheer omgeving van je gallery.
van elke geuploade foto wordt een thumb en een medium formaat foto erbij gemaakt, het orgineel blijft ook beschikbaar.
foto's verkleinen doe ik met Foto formaat veranderen
misschien wel een apart topic waard...
het gallery programma dat ik geïnstalleerd heb is MG2 van minigal.dk, al behoorlijk op leeftijd, maar werkt prima en heeft niet teveel toeters en bellen. ik vond het belangrijk dat de urls van eenmaal geuploade fotos niet meer veranderen. dit is bijvoorbeeld mijn gallery
Ook de beheeromgeving is een beetje ouderwets, maar werkt prima en lekker snel.
Op de smartphone gebruik ik AndFTP als FTP client, uploaden gaat net zo gemakkelijk als fotos delen op whatsapp bijvoorbeeld, alleen eerst moet je eenmalig je ftp verbinding naar je website configureren in AndFTP.
Maar je kunt ook foto's direct vanaf je PC naar de gallery uploaden via de beheerpanel van je website of met FTP of in de beheer omgeving van je gallery.
van elke geuploade foto wordt een thumb en een medium formaat foto erbij gemaakt, het orgineel blijft ook beschikbaar.
foto's verkleinen doe ik met Foto formaat veranderen
misschien wel een apart topic waard...

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Het is simpel Jeroen.Jeroen wrote: Dus wat gaan we doen, uitgaande van de best mogelijke uitkomst natuurlijk: Alpina's eronder en de auto thuis neermikken morgenavond. Dan gaan we eerst eens compressie meten. Is die goed, dan is het gewoon verse bougies erin, vloeistoffen controle, donderdagochtend (fingers crossed & knocking on wood) verse APK erop en we hebben een prima pakket voor driving fun in de Eifel. Is de compressie niet goed, dan is het natuurlijk klaar en gaan we geen risico nemen met de S14. Dan wordt het tijd voor...
Plan C ???
Tsja, zomaar een auto meenemen zie ik niet zitten, zeker als het pestweer kan worden zie ik mezelf nog niet in de regen achter een vangrail staan. Dus een van de daily's wellicht. Gaan we lekker goedkoop dieselen ofzo. Niet ideaal, maar je kunt op korte termijn ook geen wonderen meer verrichten.
Het wordt nog spannend!
Doe de Belgentruc en ga voor een regenbak!
Hier een leuke!
https://www.2dehands.be/autos/bmw/3-ree ... 15317.html

grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Hahaha nee op basis van de verbeterde weersvooruitzichten doen we gewoon de Bauert! Ik ben d'r klaar voor!
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Van de hele dashcam discussie (nuttig, handig en verstandig!) heb ik even een apart topic gemaakt in het Off Topic gedeelte, directe link: http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=58&t=26570
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Vandaag een rare dag, maar om eea te compenseren was het internet gewillig en mijn beurs ook.
Zo ben ik nu eigenaar van wat kleinigheden aan bmw memorabilia, waaronder een gelimiteerde uitgave van een zilveren sleutelhanger die bij nieuwe e30 325i cabrio's kon worden. Zijn maar enkele van. Blij mee. Wat ik er mee moet, weet ik overigens niet, maar ik had het nog niet en nu wel. De basis van materialisme, denk ik zo.
Daarnaast een complete map aan boordliteratuur voor de e12 gescoord.
Al met al weer leuk!!!
Zo ben ik nu eigenaar van wat kleinigheden aan bmw memorabilia, waaronder een gelimiteerde uitgave van een zilveren sleutelhanger die bij nieuwe e30 325i cabrio's kon worden. Zijn maar enkele van. Blij mee. Wat ik er mee moet, weet ik overigens niet, maar ik had het nog niet en nu wel. De basis van materialisme, denk ik zo.
Daarnaast een complete map aan boordliteratuur voor de e12 gescoord.
Al met al weer leuk!!!
- 323baur
- E21 VIP
Haha. Klinkt herkenbaar.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
hoe ziet die sleutelhanger eruit koos? Ben benieuwd
groeten loentje
groeten loentje
-
- E21 Fanatic
- My E21(s): '78 bmw 316
Vorige week zondag nog naar Zandvoort geweest om de zesde race van de E30 cup te bekijken. Aangezien de vrije training afgelast was i.v.m. slecht zicht (veel mist) konden we s'ochtends nog iets leuks ophalen. Dit keer niet voor ons zelf maar voor een vriend. Een recaro interieur had hij weten te bemachtigen na een tip van mij
. Tien minuten nadat de set erop was gezet, kon de beste verkoper de advertentie er al weer af halen.

Toen weer door gereden naar Zandvoort, en wat stond daar zij aan zij. Een E24 & E28, beide origineel Alpina:

Na een 30 minuten om de wagens heen te hebben gelopen zijn we maar naar de pit box gelopen, waar de mensen van Schriek Motorsport druk in de weer waren. Bij een hoog toeren tal wilde één van de twee wagens een beetje hikken. Bij een eerdere dyno run was er niks aan de hand, enkel op de baan kwam het probleem naar voren. Eerst werd gedacht dat de catchtank de boosdoener was, dus die werd d.m.v. een bypas omgeleid. Na het testen kwam het probleem weer naar voren, toen konden we concluderen dat de catchtank niet de boosdoener was. Uit eindelijk werd de bobine schuldig gevonden en met resultaat.

Eén van de twee wagens startte als laatste en klom al snel naar de 22ste positie. De andere wagen startte vanaf een tweede positie door een minder goede start viel deze één plek omlaag, maar voordat ze de Tarzanbocht uit kwamen wist hij de tweede positie te heroveren. Bij de laatste race startte ze van een 22ste en 2de plek. Degene die op positie twee reed hoefde niet echt te "racen" maar kon de race rustig uit rijden. De tweede rijder zorgde echter voor veel spektakel. Veel mooie inhaal acties, bumper aan bumper over start/finish en dan net voor Tarzanbocht ervoor bij ( wij hollen naar de andere zijde van het dak) en jawel hij was er weer voorbij
. Zo was hij binnen mum van tijd 8ste en ging voor de 7de positie. Totdat hij bij Scheivlak probeerde in te halen.... Met een bumper verschil schoof hij voorbij de vangrail
. Gelukkig was er geen schade en kon hij zijn weg vervolgen en werd uiteindelijk 13de.

Al met al een mooie maar ook lange dag.
Mvg, Krijn

Toen weer door gereden naar Zandvoort, en wat stond daar zij aan zij. Een E24 & E28, beide origineel Alpina:

Na een 30 minuten om de wagens heen te hebben gelopen zijn we maar naar de pit box gelopen, waar de mensen van Schriek Motorsport druk in de weer waren. Bij een hoog toeren tal wilde één van de twee wagens een beetje hikken. Bij een eerdere dyno run was er niks aan de hand, enkel op de baan kwam het probleem naar voren. Eerst werd gedacht dat de catchtank de boosdoener was, dus die werd d.m.v. een bypas omgeleid. Na het testen kwam het probleem weer naar voren, toen konden we concluderen dat de catchtank niet de boosdoener was. Uit eindelijk werd de bobine schuldig gevonden en met resultaat.

Eén van de twee wagens startte als laatste en klom al snel naar de 22ste positie. De andere wagen startte vanaf een tweede positie door een minder goede start viel deze één plek omlaag, maar voordat ze de Tarzanbocht uit kwamen wist hij de tweede positie te heroveren. Bij de laatste race startte ze van een 22ste en 2de plek. Degene die op positie twee reed hoefde niet echt te "racen" maar kon de race rustig uit rijden. De tweede rijder zorgde echter voor veel spektakel. Veel mooie inhaal acties, bumper aan bumper over start/finish en dan net voor Tarzanbocht ervoor bij ( wij hollen naar de andere zijde van het dak) en jawel hij was er weer voorbij

Al met al een mooie maar ook lange dag.
Mvg, Krijn
- Jeroen
- Site Admin
Leuk verslag en mooie plaatjes!!! Ik was vandaag op Zandvoort, alwaar ik moest lunchen met oa Jochen Neerpasch, Huub Vermeulen en Jan Lammers kwamen ook nog even voorbij. Maar Jochen Neerpasch, gewone kerel waar je leuk mee kan kletsen, maar poeh wat heb ik een respect voor die man.

Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Ite en moi waren vandaag op pad met de mannen van BMW Klassiek om een artikel te maken over ons geliefde appeltje. Genieten van fraai herfstweer en mooie kleuren!

Regards/groeten, Jeroen