E21 318i (ITB)
Re: E21 317
Ik heb vrijdag een mailtje gestuurd dat ik afzie van de freelance klus in Sint-Truiden en een andere in Antwerpen. Vooral vanwege... De Belgische belastingdienst.
In het geval van Antwerpen had ik daar nog wel heen gewild, maar ik ga niet in Vlaams-Limburg wonen
In het geval van Antwerpen had ik daar nog wel heen gewild, maar ik ga niet in Vlaams-Limburg wonen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 317
Jaja, maar wij hebben wel fun in dec/jan/feb als jullie achter de kerstkalkoen zitten.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E21 317
1. Mijn kerstkalkoen houdt het geen 3 maanden vol, die is wel in 1 maaltijd op.BertjeConti wrote: ↑Sun Feb 24, 2019 9:56 amJaja, maar wij hebben wel fun in dec/jan/feb als jullie achter de kerstkalkoen zitten.
2. Ik heb fun met sleutelen hahaha
3. De mijne mag ook gewoon het hele jaar buitenspelen van de belastingdienst.
Zonder gekheid, jullie halen wel de max aan fun uit dat blauwe monster.
Re: E21 317
Speaking of which... Voorjaarstoer!
Re: E21 317
Zo, de beugels moesten nog af.
Afgetekend en uitgeslepen:
En keurig afgewerkt:
Nu zaterdag afbouwen
Afgetekend en uitgeslepen:
En keurig afgewerkt:
Nu zaterdag afbouwen
Re: E21 317
Dat hierboven is wel een beetje verdacht natuurlijk. Uiteindelijk is er een laser bij van pas gekomen.
De klauw moet naar achteren en natuurlijk radiaal verplaatst worden.
Deze beugel is het vaste punt, hier komt de klauw aan vast en hier zit ook de lineaire geleiding voor de eenzijdige zuiger.
Nieuw koperen leidinkje gemaakt en met de Ferodo DS2500 al op hun plek.
En zo ziet het er van boven uit.
Vandaag heb ik ook de Wilwood remkrachtverdeler geïnstalleerd en een nieuwe BMW-waterpomp. En zelfs al een eerste paar honderd meter gereden. Maar de auto meenemen moet nog een weekje wachten.
De klauw moet naar achteren en natuurlijk radiaal verplaatst worden.
Deze beugel is het vaste punt, hier komt de klauw aan vast en hier zit ook de lineaire geleiding voor de eenzijdige zuiger.
Nieuw koperen leidinkje gemaakt en met de Ferodo DS2500 al op hun plek.
En zo ziet het er van boven uit.
Vandaag heb ik ook de Wilwood remkrachtverdeler geïnstalleerd en een nieuwe BMW-waterpomp. En zelfs al een eerste paar honderd meter gereden. Maar de auto meenemen moet nog een weekje wachten.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 317
Mooi mooi, duidelijke plaatjes.
Ga je straks de remdruk verdeling op gevoel afregelen?
Ga je straks de remdruk verdeling op gevoel afregelen?
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: E21 317
Ik had het uit 1 stuk kunnen maken, maar eerst wilde ik 2 delen uit 6mm halen en dat zou 180 euro kosten bij bedrijven op fietsafstand. Daarom heb ik het nog eens door 2 gedeeld. Zwakker wordt het er in elk geval niet van. Het is rvs dus het blijft ook wel even zitten.
Ja eerst wel even op gevoel en op berekening. Daarna maar eens kijken wat de remmenbank bij de APK zegt, ik weet het ook niet.
Al met al is het niet plug and play en ik heb soms wel redelijk moeten improviseren. Het zit er goed onder nu en ik hoop echt dat er een anker uit gaat als ik straks aan de handrem trek. De trommel was toch dikker dan de schijven nu en omdat het wiel tegen de klauw aan loopt heb ik ook nog spacers nodig. Die waren nog niet binnen dus daar is het wachten op nu.
Volgende week pak ik de rubbers van het stuurhuis aan en dan kan het de weg weer op. Nog geen nieuwe koppeling en schakelstanggedoe, maar dat komt nog wel eens.
Ja eerst wel even op gevoel en op berekening. Daarna maar eens kijken wat de remmenbank bij de APK zegt, ik weet het ook niet.
Al met al is het niet plug and play en ik heb soms wel redelijk moeten improviseren. Het zit er goed onder nu en ik hoop echt dat er een anker uit gaat als ik straks aan de handrem trek. De trommel was toch dikker dan de schijven nu en omdat het wiel tegen de klauw aan loopt heb ik ook nog spacers nodig. Die waren nog niet binnen dus daar is het wachten op nu.
Volgende week pak ik de rubbers van het stuurhuis aan en dan kan het de weg weer op. Nog geen nieuwe koppeling en schakelstanggedoe, maar dat komt nog wel eens.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 317
Ja zo blijf je lekker bezig, het bekende verhaal.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: E21 317
Zo! Een heugdelijk feit. De remmen zijn zo goed dat achter eerst blokkeert
Gelukkig is er een knopje waarmee het te temmen is.
En nog iets... Ik heb de stuurhuisrubbers vervangen en nu is 'stuurgevoel' opnieuw gedefinieerd. Vergeleken met eerst is het sturen ontzettend direct, dus het is nog wel even wennen.
Gelukkig is er een knopje waarmee het te temmen is.
En nog iets... Ik heb de stuurhuisrubbers vervangen en nu is 'stuurgevoel' opnieuw gedefinieerd. Vergeleken met eerst is het sturen ontzettend direct, dus het is nog wel even wennen.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 317
Mooi, dan wordt het tijd voor een upgrade van je remmen op de vooras.
Fijn dat i nu lekker direct stuurt
Fijn dat i nu lekker direct stuurt
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: E21 317
Goed Bezug!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: E21 317
Drukdruk. Veel te druk. Maar gisteren heb ik de gegevens voor Wilmo Engineering BV opgestuurd, het is goed. Ik ga voor mijzelf beginnen. En ik ga over 2 weken verhuizen naar Den Bosch. Midden in de stad, met een plekje onderdak voor de auto.
En vandaag tussen alle perikelen door in Groningen naar de APK geweest en het wiellager rechtsvoor ruist, dus afkeur. Weet ik wel meteen wat ik morgen kan doen.
En het klink alsof er een lek is in de uitlaat maar we kunnen niet vinden waar. Meneer APK geeft aan dat hij aan moet wijzen waar het zit, maar dat kunnen we dus niet, gheghe.
Er zat wel een 10-20 procent ongelijkheid op het remmen achter, maar handrem was links en rechts gelijk.
En vandaag tussen alle perikelen door in Groningen naar de APK geweest en het wiellager rechtsvoor ruist, dus afkeur. Weet ik wel meteen wat ik morgen kan doen.
En het klink alsof er een lek is in de uitlaat maar we kunnen niet vinden waar. Meneer APK geeft aan dat hij aan moet wijzen waar het zit, maar dat kunnen we dus niet, gheghe.
Er zat wel een 10-20 procent ongelijkheid op het remmen achter, maar handrem was links en rechts gelijk.