1 miljoen gedachten over nieuw blik
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 30001
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
Eens Robert, de S85 V10 maar ook de S65 V8 ga ik uit de weg, het idee is geweldig maar ik hoor toch wel heel erg veel over draconische verbruikscijfers en dito onderhoudskosten.
Iets met een N62 lijkt me momenteel het leukst, gevolgd door de S62 en een door Alpina gekietelde M62... het gaat wel heel erg de V8 kant op hoewel ik ook nog steeds ernstig blij wordt van een E46 M3. De juiste uitvoering moet gewoon op het juiste moment op je pad komen.
Die E21 is zeker ook heel gaaf. Zoiets zou ik ook zeker van iemand als Jeremy kopen, maar omwille van m'n eigen veiligheid zeker niet van een wildvreemde. Er rijden ook zat E30's met V8 ombouw rond, de één nog beroerder geknutseld dan de ander. Afgelopen jaar op de E30 Summermeet een hoop prutswerk gezien.
Iets met een N62 lijkt me momenteel het leukst, gevolgd door de S62 en een door Alpina gekietelde M62... het gaat wel heel erg de V8 kant op hoewel ik ook nog steeds ernstig blij wordt van een E46 M3. De juiste uitvoering moet gewoon op het juiste moment op je pad komen.
Die E21 is zeker ook heel gaaf. Zoiets zou ik ook zeker van iemand als Jeremy kopen, maar omwille van m'n eigen veiligheid zeker niet van een wildvreemde. Er rijden ook zat E30's met V8 ombouw rond, de één nog beroerder geknutseld dan de ander. Afgelopen jaar op de E30 Summermeet een hoop prutswerk gezien.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 30001
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
Jahaaa, ook weer zoiets. Na een intensief contact met een Zwitserse meneer die misschien komende week wilde komen kijken meldde zich een Duitse BMW verzamelaar en die wilde vandaag (zondag) gelijk komen kijken. Kwam al gelijk met een Brian James trailer voorrijden, nam twee S14 experts mee en de heren waren het erover eens dat de 320iS maar mee moest. En zo werd de 320iS na wat formaliteiten direct ingeladen
Ja, na 18 jaar en nog wat lekkere ritten deze week valt dat best ff zwaar, maar voor max een paar dagen per jaar staat er gewoon te veel geld te niksen. De knoop was al doorgehakt, het is goed zo, we hebben een pak prachtige herinneringen voor het leven! Hoofdstuk afgerond al is er nog een berg onderdelen te verkopen, voornamelijk S14 specifiek, dat ga ik de komende weken aanbieden.
Steeds heb ik gezegd dat ik pas een vervolgstap wil ondernemen als de 320iS weg is, de weg is nu dus vrij. De komende weken zijn er vast weer updates te melden!
Ja, na 18 jaar en nog wat lekkere ritten deze week valt dat best ff zwaar, maar voor max een paar dagen per jaar staat er gewoon te veel geld te niksen. De knoop was al doorgehakt, het is goed zo, we hebben een pak prachtige herinneringen voor het leven! Hoofdstuk afgerond al is er nog een berg onderdelen te verkopen, voornamelijk S14 specifiek, dat ga ik de komende weken aanbieden.
Steeds heb ik gezegd dat ik pas een vervolgstap wil ondernemen als de 320iS weg is, de weg is nu dus vrij. De komende weken zijn er vast weer updates te melden!
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11882
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
Ja.. het was een bizar weekendje.
Soms is het goed zo, de IS gaat naar een nieuwe baas, tijd om nieuwe herinneringen te maken.
Zo is dit weekend mijn geliefde 95-KXN-3 naar een nieuwe eigenaar gegaan.
Weliswaar al na 10 jaar - das best kort in vergelijk met Jeroen - maar toch...
Soms is het goed zo, de IS gaat naar een nieuwe baas, tijd om nieuwe herinneringen te maken.
Zo is dit weekend mijn geliefde 95-KXN-3 naar een nieuwe eigenaar gegaan.
Weliswaar al na 10 jaar - das best kort in vergelijk met Jeroen - maar toch...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
Proficiat .. eens de keuze gemaakt niet meer terugkijken .. herinneringen meenemen .. die nemen ze niet meer af.
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
Lekkeerrrr. En nu opzoek naar nieuw speelgoed. Altijd leuk!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 30001
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
Thanks! Langzaam maar zeker wordt het beeld helderder. Hoewel de gedachte aan een E46 M3 ook nog regelmatig opduikt, is dat vooral een motor die het van de toeren moet hebben en vooral bovenin leuk presteert, heel zwart wit gezegd een sterkere versie van de 320iS, en dat was nou juist niet de wens. Daarnaast merk ik nu ik een tijdje E60 rijd dat daarvan de bouwkwaliteit en materiaalkeuze toch echt wel een stuk beter is dan van mijn eerdere E46 en E82 exemplaren.
Terug bij de V8-en dus. De E39 B10 valt voor mij toch af. Het liefst zou ik die met handbak hebben ipv de antieke 5HP-24 automaat, en overal om mij heen hoor ik dat het toch vooral een erg comfy auto is. En van comfy, gemiddeld zo'n 1800 kilo en dan die automaat, heb zelf nog nooit zo'n B10 V8 gereden maar als ik de ervaringen zo lees ga ik daar niet heel blij van worden. En een dikke versie met handbak, die zijn duidelijk schaars.
Houd ik vooralsnog twee mogelijkheden over: E39 M5 met 6-bak, en E63 650i, die laatste dan wel met automaat denk ik. De E39 is wat meer een echte ///M toerenmachine, aan de andere kant is deze wel zwaarder en onderhoudsgevoeliger. Qua prestaties zullen deze twee auto's nauwelijks voor elkaar onder doen, ik denk wel dat de E63 iets lekkerder stuurt. Van beiden heb ik mooie Individual versies in het vizier... spannennnndddddd!
Terug bij de V8-en dus. De E39 B10 valt voor mij toch af. Het liefst zou ik die met handbak hebben ipv de antieke 5HP-24 automaat, en overal om mij heen hoor ik dat het toch vooral een erg comfy auto is. En van comfy, gemiddeld zo'n 1800 kilo en dan die automaat, heb zelf nog nooit zo'n B10 V8 gereden maar als ik de ervaringen zo lees ga ik daar niet heel blij van worden. En een dikke versie met handbak, die zijn duidelijk schaars.
Houd ik vooralsnog twee mogelijkheden over: E39 M5 met 6-bak, en E63 650i, die laatste dan wel met automaat denk ik. De E39 is wat meer een echte ///M toerenmachine, aan de andere kant is deze wel zwaarder en onderhoudsgevoeliger. Qua prestaties zullen deze twee auto's nauwelijks voor elkaar onder doen, ik denk wel dat de E63 iets lekkerder stuurt. Van beiden heb ik mooie Individual versies in het vizier... spannennnndddddd!
Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
De e39 is voor mij persoonlijk de mooiste M5. V8 .. manueel .. sound ..
De e63 is een auto uit het bangle tijdperk en kan mij minder bekoren
Zoals je weet ben ik GEEN fan van automaat maar da's persoonlijk.
Jouw centen.. jouw keuze .. die kan dus nooit verkeerd zijn
De e63 is een auto uit het bangle tijdperk en kan mij minder bekoren
Zoals je weet ben ik GEEN fan van automaat maar da's persoonlijk.
Jouw centen.. jouw keuze .. die kan dus nooit verkeerd zijn
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 30001
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
Tsja, ik heb best wat kilometers gemaakt met E39 M5's en vond dat destijds niet enorm indrukwekkend, niet puur-M genoeg, te comfortabel, mijn omschrijving destijds was geloof ik een limousine die toevallig ook hard kan. Maar goed, je wordt ouder, ideeën en voorkeuren wijzigen, en dan komt zoiets zomaar bovendrijven als vlotte kilometervreter haha.
Handbak of automaat is in mijn ogen iets dat bij een bepaald model en bepaalde motorisering moet passen. E21 altijd met handbak, E46 M3 en E39 M5 idem, maar een 550i of 650i, dat mag van mij best wel weer een automaat zijn. Hebben ze mooie automaten voor (ja ze bestaan echt, de M-Sportautomaat met flippers) als middenweg.
Zoveel mogelijkheden, zoveel keuzes haha.
Handbak of automaat is in mijn ogen iets dat bij een bepaald model en bepaalde motorisering moet passen. E21 altijd met handbak, E46 M3 en E39 M5 idem, maar een 550i of 650i, dat mag van mij best wel weer een automaat zijn. Hebben ze mooie automaten voor (ja ze bestaan echt, de M-Sportautomaat met flippers) als middenweg.
Zoveel mogelijkheden, zoveel keuzes haha.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 30001
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
1 miljoen gedachten met onverwachte zijstappen. Tamara loert al jaren naar een Classic Mini. Maar dan wel een compleet autootje met worstenwieltjes en roldakje. Van de week kwam er één vlakbij te koop en Ite en ondergetekende waren er als de kippen bij om deze in te lijven, en vervolgens Tamara onder valse voorwendselen mee te lokken en ineens bij een Mini te droppen. Haar Mini. Uiteraard vond ze het gelijk helemaal geweldig.
De auto is door een Mini fanaat helemaal onder handen genomen en voorzien van een beter onderstelletje, en naar vanmorgen bleek, een remmenupgrade van AP Racing. Ding is is een supernette staat en donkergroen metallic al heeft 'ie op sommige van de foto's meer een blauwige uitstraling, zal de witbalans wel zijn.

Dat is 'm dan, mooi dik in chroom en lampjes en met worstenwieltjes en wielkastverbreders. Verder een behoorlijk net interieurtje, half leer half stof en da's fijn omdat T geen liefhebber is van volledig leer.



In de basis een British Open Classic met de 1275cc Cooper motor met injectie


AP remmetjes

Mr Bean detail

En een belangrijker detail: elektrisch bediend roldak dat wordt bediend met een E30 schakelaar hahaha

Vandaag wezen rijden, doet niks verkeerd, klinkt, loopt, stuurt en remt prima, ook leuk te rijden met dakkie open, zelfs op de snelweg. Ik gok dat de bazin hier wel even blij mee is!
De auto is door een Mini fanaat helemaal onder handen genomen en voorzien van een beter onderstelletje, en naar vanmorgen bleek, een remmenupgrade van AP Racing. Ding is is een supernette staat en donkergroen metallic al heeft 'ie op sommige van de foto's meer een blauwige uitstraling, zal de witbalans wel zijn.

Dat is 'm dan, mooi dik in chroom en lampjes en met worstenwieltjes en wielkastverbreders. Verder een behoorlijk net interieurtje, half leer half stof en da's fijn omdat T geen liefhebber is van volledig leer.



In de basis een British Open Classic met de 1275cc Cooper motor met injectie


AP remmetjes

Mr Bean detail

En een belangrijker detail: elektrisch bediend roldak dat wordt bediend met een E30 schakelaar hahaha

Vandaag wezen rijden, doet niks verkeerd, klinkt, loopt, stuurt en remt prima, ook leuk te rijden met dakkie open, zelfs op de snelweg. Ik gok dat de bazin hier wel even blij mee is!
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
Mooi! Vrouwtje is ook weer content. Nu eentje voor jou. 
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik
Mooie aankoop! Ziet er op het eerste zicht zeer goed uit! 
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]