Bezoek Techno Classica Essen vrijdag 14 april 23

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Bezoek Techno Classica Essen vrijdag 14 april 23

Post by uwbuurman »

En dus inderdaad een omgebouwd-naar-type-2 auto. En wat maakt iets een politieauto, tja, deze is nooit uitgerust met politie livery of een zwaailampje oid. Voor mij van een andere categorie dan de reeks e30 323i's die de Rijkspolitie heeft gehad.


It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Bezoek Techno Classica Essen vrijdag 14 april 23

Post by Jeroen »

Kijk, dank aan Jeroen z'n archieven! Maar idd, weinig Politieauto aan. En met alles type 2 aan de auto geeft dat toch wel ernstig het vermoeden dat deze auto oorspronkelijk een ander chassisnummer heeft gehad. Als de eigenaar de auto ter beschikking stelt sluiten we dat graag uit natuurlijk :)
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Bezoek Techno Classica Essen vrijdag 14 april 23

Post by uwbuurman »

Ik kom keuren!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2966
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: Bezoek Techno Classica Essen vrijdag 14 april 23

Post by loentje »

Heren,

ik vond het ook een prachtige dag! Veel gelopen, we kwamen half tien binnen en half zeven kreupelde we weer naar buiten. Het was voor mij al even geleden dat ik naar Essen was geweest en ik was weer zeer content. Echt veel mooie auto's gezien. De discussie over prijzen zullen we hier maar niet gaan voeren. De vraagprijs/kwaliteit van sommige auto's was echt schandalig. Maar er waren ook echt pracht exemplaren

De meeste bijzondere auto voor mij was wel de Diana (geen Diane @Walter:-)) Deze auto is enkele jaren geleden ontdekt op de kanarische eilanden dacht ik. Is er eentje uit een serie van 12. Verkoper was niet echt geïntresseerd in ons, wat jammer was, had hem graag even van binnen bekeken. Hoop dat die nu wel naar een echte liefhebber gaat en niet naar een handelaar (zeg ik dat, ja dat zeg ik:-))

Tevens op vrijdag ook nog de groep jonge honden van het e21 forum tegen gekomen. Gezellig om elkaar even te ontmoeten!

Kortom topdagje!!!
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Bezoek Techno Classica Essen vrijdag 14 april 23

Post by Manitoba »

loentje wrote: Wed Apr 19, 2023 9:31 am … mij was wel de Diana (geen Diane @Walter:-)) …
Weet niet wat je bedoelt, Léon… :wha Als het van de Canaries komt, heb ik al helemaal geen flauw idee :wink:

Leuk dat we elkaar even tegen kwamen.

Greetz,
Walter.
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1350
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Bezoek Techno Classica Essen vrijdag 14 april 23

Post by raymondw »

Het was alweer vier jaar geleden dat ik voor het laatst op de Techno Classica in Essen was. Essen is voor ons dichterbij dan Utrecht of Amsterdam, via de A31 is het zelfs met elektrisch vervoer een klein uurtje rijden. Robert wist waar we kosteloos onze auto op loopafstand van de Messe konden parkeren zodat we optimaal van onze tijd gebruik zouden kunnen maken.

Over de individuele auto’s zal ik niets toevoegen anders dan dat daar veel moois bijzat. Daarbij keek ik niet alleen naar BMW, maar ook naar Porsche, Mercedes en Ferrari. Ook zag ik een bijzondere 2CV met vierwielaandrijving, zijn er niet veel van.

Waar ik wel wat over wil zeggen is dat voor de Corona bijna alle autofabrikanten die een hart voor hun historisch erfgoed hebben goed vertegenwoordigd waren. Daarbij namen met name Mercedes en Porsche de maat met de andere merken waarvan ons eigen merk schittert door afwezigheid en het maar aan de clubs overlaat. Daarbij moet ik eerlijk zeggen dat de Duitse BMW clubs dat ook goed voor elkaar hadden, of ze daarbij wel/niet met BMW Classic hebben samengewerkt maakt niet uit, het signaal dat BMW AG afgeeft is niet goed. Verder sprak ik op de stand van de Nederlandse clubs nog met Oscar Roosenboom, een oude bekende uit de Smudde tijd.

Wat verder opviel was de afwezigheid van een compleet segment in de handel. Oldenzaal Classis, Mint Classic, Leitner, Premium Classic ….. of Porsche Gelderland ….ik ben ze niet tegen gekomen. Ze zullen allemaal wel hun redenen hebben. Maar anderzijds, was het evenement nu wel een stuk overzichtelijker waardoor je aan het einde van de dag ook wel kon zeggen dat je alles had gezien.

Op de terugweg stelde ik voor het eten het Kartoffelhaus in Altenberge voor, maar dat lag voor het elektrische vervoer net wat te ver uit de route, dus werd het een bij ons bekend traditioneel Duits restaurant in Gronau, niets mis mee.
Carpe Diem, Raymond
Post Reply