E21 M54 conversie
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3014
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 M54 conversie
Ik gebruik voor de e39 de wds android app voor alle electrische schema's. Handig en zeer uitgebreid.
Heb het op zowel smartphone als op een android onder virtualbox draaien
voorbeeldje LCM E39LCI:
Heb het op zowel smartphone als op een android onder virtualbox draaien
voorbeeldje LCM E39LCI:
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: E21 M54 conversie
Briljant, heb het meteen geïnstalleerd! op zich ben ik er nu ver uit, alleen het verplaatsen van de zekeringkast naar het handschoenvakje gaat nog wel pijn doen ben ik bangBertjeConti wrote: ↑Thu Jan 04, 2024 7:07 pm Ik gebruik voor de e39 de wds android app voor alle electrische schema's. Handig en zeer uitgebreid.
Heb het op zowel smartphone als op een android onder virtualbox draaien
https://www.eriba-titan.nl/rob/album202 ... ndroid.png
voorbeeldje LCM E39LCI:
https://www.eriba-titan.nl/rob/album202 ... droid2.png
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E21 M54 conversie
Is inderdaad even stoeien maar zoveel informatie.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: E21 M54 conversie
Vandaag van mijn vrouw een laat kerstcadeau gekregen
Uiteraard heel erg blij mee, dat beest van een originele inlaat kwijt, de gasklep op een betere plek en een grotere gasklep.
Alleen is deze gasklep gewoon kabel bediend, dus ik ga het hele DBW verhaal overboord gooien en gewoon met kabel rijden denk ik
Uiteraard heel erg blij mee, dat beest van een originele inlaat kwijt, de gasklep op een betere plek en een grotere gasklep.
Alleen is deze gasklep gewoon kabel bediend, dus ik ga het hele DBW verhaal overboord gooien en gewoon met kabel rijden denk ik
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3014
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 M54 conversie
Dat wordt bling bling onder de kap.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: E21 M54 conversie
Alweer een hele tijd geen tijd gehad om aan de E21 te werken.
Ondertussen de volgende dingen nog gedaan:
- heel de bedrading naar de standalone ECU uitgewerkt
- een nieuwe zekeringkast besteld die onder het dash komt, zodat dat stuk ellende van een E21 zekeringkast snel opgedoekt kan worden
- een nieuwe radiateur besteld bij turboworks.pl. Ziet er exact hetzelfde uit als de Mishimoto versie, alleen dan 150 euro goedkoper
Als ik binnenkort weer tijd heb gaat de radiateur erin, worden de vooras en motorsteunen afgelast en dan kan het blok er weer in. Daarna ga ik langzaam beginnen met de bedrading en het laatste stuk van de uitlaat. Maar tegen die tijd is het al zomervakantie ben ik bang
Ondertussen de volgende dingen nog gedaan:
- heel de bedrading naar de standalone ECU uitgewerkt
- een nieuwe zekeringkast besteld die onder het dash komt, zodat dat stuk ellende van een E21 zekeringkast snel opgedoekt kan worden
- een nieuwe radiateur besteld bij turboworks.pl. Ziet er exact hetzelfde uit als de Mishimoto versie, alleen dan 150 euro goedkoper
Als ik binnenkort weer tijd heb gaat de radiateur erin, worden de vooras en motorsteunen afgelast en dan kan het blok er weer in. Daarna ga ik langzaam beginnen met de bedrading en het laatste stuk van de uitlaat. Maar tegen die tijd is het al zomervakantie ben ik bang
Re: E21 M54 conversie
Nou, de 3 punten van vorige keer vallen in het niet...
- De bedrading begint te vorderen, op papier dan
- De aliexpress zekeringkast was het niet, dus ben ik ff op strooptocht gegaan in mn voorraad. E39, zekeringkast uit het kofferbak en uit t dashkastje gehaald. E36 zekeringkast uit de motorruimte gehaald. Resultaat was een volle keukentafel en een boze vrouw...
De zekeringkast uit het kofferbak was precies wat ik hebben moest, 2 houders met ieder 10 zekeringen en plaats voor 7 relais.
Nu kan ik de zekeringkast onder de motorkap opdoeken, alles boven de pedalen wegwerken en dan met de bedrading voor de koplampen ruitenwissers en alles voor de motor weer terug naar buiten via de originele route.
Dan ziet het er onder de kap beter uit en ben ik van de staafzekeringetjes af.
Grootste uitdaging blijft alleen dat ik de hele kabelboom weer functioneel moet zien te krijgen, maar dat moet me ook wel gaan lukken.
Dan als laatste een vraag, wie heeft er voor mij een E21 kabelschema in fatsoenlijke kwaliteit? er zwerven er wat rond op internet, maar daar is niks bij wat goed genoeg is
- De bedrading begint te vorderen, op papier dan
- De aliexpress zekeringkast was het niet, dus ben ik ff op strooptocht gegaan in mn voorraad. E39, zekeringkast uit het kofferbak en uit t dashkastje gehaald. E36 zekeringkast uit de motorruimte gehaald. Resultaat was een volle keukentafel en een boze vrouw...
De zekeringkast uit het kofferbak was precies wat ik hebben moest, 2 houders met ieder 10 zekeringen en plaats voor 7 relais.
Nu kan ik de zekeringkast onder de motorkap opdoeken, alles boven de pedalen wegwerken en dan met de bedrading voor de koplampen ruitenwissers en alles voor de motor weer terug naar buiten via de originele route.
Dan ziet het er onder de kap beter uit en ben ik van de staafzekeringetjes af.
Grootste uitdaging blijft alleen dat ik de hele kabelboom weer functioneel moet zien te krijgen, maar dat moet me ook wel gaan lukken.
Dan als laatste een vraag, wie heeft er voor mij een E21 kabelschema in fatsoenlijke kwaliteit? er zwerven er wat rond op internet, maar daar is niks bij wat goed genoeg is
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18672
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E21 M54 conversie
Hahahah, nou als jouw vrouw boos wordt van dat beetje op tafel.... och man. Maar je hebt een (sub) doel bereikt, de juiste zekeringkast gevonden. En nou maar door met draden vlechten.
Re: E21 M54 conversie
Nouja, eerst lag er een hele motorkabelboom, toen stond de gang vol met een berg onderdelen en nu dit weer.
Blijkbaar als je een kinderopvang aan huis hebt en de GGD komt controleren vinden die er wat van
Blijkbaar als je een kinderopvang aan huis hebt en de GGD komt controleren vinden die er wat van
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29266
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 M54 conversie
Hahaha tis ook altijd wat.
Het vervelende is dat de meest uitgebreide schema's die uit de blauwe mappen zijn, maar da's wel de stand per 1978, voor de facelift dus. Die in de E21-Haynes is vrij uitgebreid en duidelijk (link MP) en net even wat uitvoeriger dan die in de vraagbaak.
Het vervelende is dat de meest uitgebreide schema's die uit de blauwe mappen zijn, maar da's wel de stand per 1978, voor de facelift dus. Die in de E21-Haynes is vrij uitgebreid en duidelijk (link MP) en net even wat uitvoeriger dan die in de vraagbaak.
Regards/groeten, Jeroen
Re: E21 M54 conversie
Ik heb deze:
Geef even aan als je ze hebt opgeslagen en of je er iets aan hebt gehad.
Geef even aan als je ze hebt opgeslagen en of je er iets aan hebt gehad.