brandstof pomp vraag
brandstof pomp vraag
Hallo lezers
Ik ben bezig om een late 316 te starten
Deze was op lpg, maar is uitgebouwd
Nu verkrijgt de carberateur geen brandstof
Deze heeft een gesloten "staaf" met een brandstof leiding en een stekker met 3 stekkers er aan. Ze heeft geen mech brandstof pomp in elk geval,
Wat voor een pomp is dit en waar is deze evvt verkrijgbaar?
Ze heeft eerder gedraaid en gereden ruim n jaar geleden, en ze start op met wat startpilot in de carb, zou haar graag weer laten "leven"
Ik ben bezig om een late 316 te starten
Deze was op lpg, maar is uitgebouwd
Nu verkrijgt de carberateur geen brandstof
Deze heeft een gesloten "staaf" met een brandstof leiding en een stekker met 3 stekkers er aan. Ze heeft geen mech brandstof pomp in elk geval,
Wat voor een pomp is dit en waar is deze evvt verkrijgbaar?
Ze heeft eerder gedraaid en gereden ruim n jaar geleden, en ze start op met wat startpilot in de carb, zou haar graag weer laten "leven"
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Re: brandstof pomp vraag
Welkom. Een 316 heeft gewoon een mechanische benzinepomp officieel. Als dit is aangepast dan zul je moeten kijken of de elektrische pomp wel stroom krijgt.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
Wel Peter V
Dat mam ik zelf ook direckt aan, maar deze heeft dus wel een oficiele bmw pomp in de tank. De spanning ad stekker is daar, het is de pomp die vast zit ( getest)
Alleen kom ik dus nergens deze pomp tegen in de toelevering bedrijven
Uit de realoem gehaald
# 16121115912
Sending unit assy metal tank
From:
01/13/1975
To:
-
Weight:
0.205 kg
Dit is dus mijn probleem
Dat mam ik zelf ook direckt aan, maar deze heeft dus wel een oficiele bmw pomp in de tank. De spanning ad stekker is daar, het is de pomp die vast zit ( getest)
Alleen kom ik dus nergens deze pomp tegen in de toelevering bedrijven
Uit de realoem gehaald
# 16121115912
Sending unit assy metal tank
From:
01/13/1975
To:
-
Weight:
0.205 kg
Dit is dus mijn probleem
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Ja, nee, dat nummer wat jij aangeeft is geen pomp. Dat is de tankvlotter. Die doet niks anders dan doorgeven aan je brandstofmeter, links onderin je tellerbak, hoeveel brandstof je nog aan boord hebt.
Dat is niet je brandstofpomp, dus. Vermoedelijk heb je wel een mechanische pomp op je blok, want als die zou missen, moet er van alles zijn afgedopt.
Dat is niet je brandstofpomp, dus. Vermoedelijk heb je wel een mechanische pomp op je blok, want als die zou missen, moet er van alles zijn afgedopt.
Dan heb ik n verkeerd numer
Maar ik ken geen tankvlotter met een brandstofslang aansluiting
En nee, deze heeft echt geen enkele mech brandstofpomp. De brandstofleding gaat direckt naar voren via een filter aan de carb.
Zet ik hier ( op deze slang vanaf de tank) brandstof vis een externe 12v pomp, dan wil de motor aanslaan en lopen
En nee, deze heeft echt geen enkele mech brandstofpomp. De brandstofleding gaat direckt naar voren via een filter aan de carb.
Zet ik hier ( op deze slang vanaf de tank) brandstof vis een externe 12v pomp, dan wil de motor aanslaan en lopen
- Peter V.
- E21 VIP
De tankvlotter bij een E21 heeft wel degelijk een brandstofslangaansluiting. Onder het deksel welke onder de achterbank zit.viermaal wrote: ↑Sun Oct 27, 2024 9:34 pm Dan heb ik n verkeerd numer
http://bmwfans.info/parts-catalog/E21/E ... g_parts_2/
Nr 10 is toch echt de tankvlotter. Maak eens een foto van jouw motorruimte en de brandstofslang naar de carburateur aub.
We komen er wel uit hoor.
Van wanneer is de 316? oftewel welke carburateur zit erop? Jij zegt een late dus dan moet er een 2B4 op zitten
Gr Peter V.
- Peter V.
- E21 VIP
Ik denk dat de brandstofpomp op het blok is afgedekt want je zou namelijk ook een soort brandstofdrukregelaar moeten hebben. Er komen twee leidingen vanaf je tank. Aan en afvoer. Naar de carburateur zit er maar eentje welke van je brandstofdrukregelaar afkomt.
Gr Peter V.
Als ik er ben maak ik de fotos
Oke dus de vlotter heeft n brandstof aansluiting.
Een mech pomp had ik idd verwacht, ik vermoed dat een vorige eigenaar heeft liggen klooien.
In elk geval kom ik verder dan ik was.
Alvast bedankt.
Oke dus de vlotter heeft n brandstof aansluiting.
Een mech pomp had ik idd verwacht, ik vermoed dat een vorige eigenaar heeft liggen klooien.
In elk geval kom ik verder dan ik was.
Alvast bedankt.