Zoals beloofd, ook even een korte introductie van mezelf, de E21 en de rest van het wagenpark
Ik ben Wannes, 31 jaar, uit de Belgische kempen.
De afgelopen jaren heb ik al een leuke verzameling opgebouwd van liefhebberswagens waar ik graag ook zelf aan sleutel. Uiteraard heb ik hier geen studie voor gedaan, maar mijn 'kennis' is opgebouwd uit YouTube, Google, forums en Haynes manuals
De eerste was, hoe kan het ook anders, een Mazda MX5 uit 1998.
Niet veel later wilde mijn lief ook een speelgoedje, en toen was er de MGB GT uit 1972.
Aangezien ik via mijn werkgever een Transit custom als daily had, konden deze 2 dienen als weekendcruiser (MG) en tracktoy (MX5).
Toen ik echter de stap zette naar fulltime zelfstandige, viel deze Transit weg en moest er dus een nieuwe daily komen.. en wat is er nu handiger en comfortabeler dan een '97 Volvo V70 T5, lichte vracht, op LPG.
Na een jaar of 2 plezier mocht deze helaas niet meer in de de lage emissiezone (Antwerpen) waar mijn kantoor was.
Er moest dus een ecologischere vervanger komen voor die pretraket, die wel nog minstens 5 jaar in de LEZ mocht.. en dan koop je natuurlijk een Defender 110 uit 2012
In principe was de collectie toen compleet, en ik had verder ook geen plaats meer om alles te stallen, tot we besloten te verhuizen. Plots had ik een garage/klushokje van 120m2, dus kon er nog wel iets bij..
Met een roestige japanner en 2 onderhoudsintensieve Britten in de garage, wilde ik gewoon iets wat geen project is, low maintenance, waardevast als investering, en eigenlijk moest het sowieso een Porsche worden. Tijd voor een 944!
Ondertussen heeft mijn lief heeft voor haar job steeds vaker en vaker een auto nodig, maar om nu telkens een hele winter door te rijden met die MX5, MGB of 944, dat vind ik een beetje zonde, aangezien die alledrie nog mooi hard zijn en prima in de lak staan.
We moesten dus wederom opzoek naar iets nieuws, maar als je bovenstaand wagenpark gewoon bent, tja, dan wordt je nu eenmaal niet meer warm van een kleine Corsa of Clio.
De eisen waren dus:
Mijn vriendin: goedkoop, karaktervol, klassieker, compact/goede zichtbaarheid rondom, goeie vibe.
Mijn eisen: betrouwbaar, harde kas, geen proper exemplaar (want dan zou het weer zonde zijn), low maintenance.
Als je dat allemaal samengooit, dan komen we dus op de reden voor deze post, de E21 316
Een ruwe E21, lak om van te huilen, maar wel voorzien van nieuwe dorpels en laswerk achteraan. De wagen heeft een goeie 10 jaar stilgestaan, in een garage weliswaar.
Deze zal dus eigenlijk hoofdzakelijk een winterbeater worden, die technisch wel top dient te zijn, maar voorlopig optisch weinig aandacht zal krijgen.
Indien hij binnen een goed jaartje goed bevalt, kunnen die plannen natuurlijk wel nog wijzigen. Het 'leuke' aan deze E21, is dat het lakwerk eigenlijk niet slechter kan worden, dus al ga ik zelf aan de slag met laspost en kikkerbussen, gaat hij er sowieso al op voorruit..
Hopelijk heb ik de paar aandachtspuntjes die er zijn (Solex en plinkerrelais) snel opgelost zodat we ermee naar de keuring kunnen.
De binnen kant wordt alvast goed onder handen genomen met een extractor, en ik heb toch al eens een passage gedaan met de rotary polisher, omdat ik het toch niet kon laten om hem even te zien blinken.
'78 316 Schwarz
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Re: '78 316 Schwarz
Mooie intro, Wannes! Die LaRo wordt ook wel gebruikt voor het betere offroad werk, zo te zien? Als je de e21 als pekelkonijn wilt gebruiken, dan is mijn advies om m een volledige dinitrol behandeling te laten geven. Dan bescherm je de auto goed tegen de slechte weersomstandigheden.
Leuk wagenpark hebben jullie!
Leuk wagenpark hebben jullie!
-
- E21 Fanatic
- My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983 - Location: Kasterlee , Antwerpen, België
Welkom Wannes, inderdaad een knap en uiteenlopend wagenpark. Leuk die verscheidenheid.
Ikzelf ben ook van de Kempen.
Ikzelf ben ook van de Kempen.
Groeten, Bram
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Welkom! Leuke en gevarieerde autohistorie al opgebouwd! Succes met dit project, en we gaan proberen je te helpen!
Regards/groeten, Jeroen
-
- E21 VIP
Welkom Wannes,
Leuk project! En karakter heeft een e21 zeker. Heerlijke auto’s om mee te sturen.
Succes en mocht je eens onderdeeltjes zoeken, ik heb van alles wel liggen. Appen mag ook naar +31650121279.
Leuk project! En karakter heeft een e21 zeker. Heerlijke auto’s om mee te sturen.
Succes en mocht je eens onderdeeltjes zoeken, ik heb van alles wel liggen. Appen mag ook naar +31650121279.
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
ottimo,
la 944 Turbo, la MX5 NB e la E21 le ho anche io in garage
la 944 Turbo, la MX5 NB e la E21 le ho anche io in garage