E21 M54 conversie

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29662
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E21 M54 conversie

Post by Jeroen »

Aan de andere kant is een ecu in zo'n open motorruimte ook vragen om een vochtprobleem. Aan de andere kant, de helft van de E21's lekt water in het dashboardkastje....


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18932
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: E21 M54 conversie

Post by uwbuurman »

In de e12, zelfde periode als de e21, heeft BMW er voor gekozen de computer in de auto te maken. De grote stekker gaat met een rubber naarbinnen in de ruitenwisserbak.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3078
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: E21 M54 conversie

Post by BertjeConti »

Ik heb de ECU bewust achter het handschoenvak, droog en veilig.
Overigens geen problemen met de oude type zekeringen, wel een paar jaar geleden preventief allemaal vernieuwd
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
Thijsse
E21 Fanatic
Posts: 479
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Re: E21 M54 conversie

Post by Thijsse »

Goede argumenten allemaal. De Ecumaster ecu is waterdicht en met waterdichte stekkers, dus daar hoef ik t niet voor te laten. Wil ook de slang naar de map sensor niet te lang maken.
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3078
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: E21 M54 conversie

Post by BertjeConti »

Oh ja MAP sensor, die heb ik als losse sensor unter die haube zitten.

Zekeringkast verplaatsen is volgens mij alleen te doen als je de bekabeling helemaal nieuw gaat aanleggen. Anders krijg je wel heel veel lassen in je bekabeling, en daar hou ik helemaal niet van.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
Thijsse
E21 Fanatic
Posts: 479
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Re: E21 M54 conversie

Post by Thijsse »

Ik wil alle kabels terug naar binnen halen, inkorten en aan de nieuwe zekeringkast koppelen. Komen sws geen tot weinig lassen in.

Ecu heeft ingebouwde map sensor, dus die wil ik ook gebruiken. Externe kan altijd nog
Thijsse
E21 Fanatic
Posts: 479
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Re: E21 M54 conversie

Post by Thijsse »

Dus, ik zit op wintersport tijdens mn schnitzel aan de E21 te denken. En het stoort me eindeloos dat ik mn mtech bumper niet kan gebruiken vanwege de intercooler.

Dus ga ik bij thuiskomst kijken of ik voor de voorwielen 2 intercoolers van 280x300 kwijt kom.

Voordelen:
- mn mtech bumper past (en die heeft niet voor niks sleuven links en rechts, dus dat moet een voorteken zijn)
- je ziet de intercooler niet, dus is het een betere sleeper
- geen intercoolerlucht door de radiateur en dus betere koeling
- voor de radiateur nog plek voor een oliekoeler, die ik ook wel nodig ga hebben.

Ik weet dat ik meer praat dan doe de laatste maanden maar daar komt ooit verandering in...
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18932
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: E21 M54 conversie

Post by uwbuurman »

Goed denkwerk, in ieder.geval! Lekker skiën! Waar zit je?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Thijsse
E21 Fanatic
Posts: 479
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Re: E21 M54 conversie

Post by Thijsse »

Hopfgarten, in Tirol. Maar heel de week sneeuwstormen. Dus morgenvroeg rap huiswaarts
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18932
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: E21 M54 conversie

Post by uwbuurman »

Dat is minder leuk, idd. Daar was ik eerder dit jaar ook op wintersport. We zaten in Brixen.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Thijsse
E21 Fanatic
Posts: 479
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Re: E21 M54 conversie

Post by Thijsse »

Dat is om de hoek hier inderdaad. We zijn hier van de zomer ook nog geweest. De oranje E21 bij de grensovergang ook nog gezien? Die staat er al 30 jaar zo te zien

Image
Image
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18932
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: E21 M54 conversie

Post by uwbuurman »

Niet gezien, helaas.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Thijsse
E21 Fanatic
Posts: 479
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Re: E21 M54 conversie

Post by Thijsse »

Zag m van de zomer in het langsrijden staan, hele weg naar huis discussie met vrouwlief gehad dat het echt niet waar kon zijn dat ik zo snel gezien had dat t een E21 was. Blijkt dat stukje straat net niet op google maps te staan maar wel op apple maps
Last edited by Thijsse on Wed Dec 25, 2024 10:41 pm, edited 1 time in total.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18932
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: E21 M54 conversie

Post by uwbuurman »

Hahaha, nou, goed gezien, dus!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Post Reply