Tsja zonder inzicht in de historie zegt dat ook niets, BMW heeft klanten volop op laten draaien voor nieuwe stuurkolommen dus wellicht heeft jouw coupé al eens een verse gehad, dan kun je er wel weer een paar jaar tegenaan voordat dat lager het opgeeft. De km stand zegt trouwens weinig. Mijn auto begon met 90.000 km problemen te geven, de E85 van mijn vader (bj 2006) al bij 44.000 km.
Wat ik overigens -nu na wat dieper graven- zie, is dat er toch wel een paar zaken zijn gewijzigd door de jaren (data zijn productiedata):
mei 2005 stuurkolom
april 2006 stuurkolom
maart 2007 ander stuurhuis
mei 2007 stuurkolom
Dus wellicht dat ZF tussentijds inderdaad aanpassingen heeft doorgevoerd om het -niet bestaande- probleem op te lossen
Peter V: BMW Z4 2.5i
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11854
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Peter V: BMW Z4 2.5i
Ik heb alle historie er bij. Daar staat niks over in.
De mijne is overigens van 11-06
De mijne is overigens van 11-06
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29754
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Peter V: BMW Z4 2.5i
Als er niets in de AIR staat zal 'ie nog niet vervangen zijn.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12102
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW Z4 2.5i
Ik weet in ieder geval dat het stukje dashboard bij mij er nog in zit en volgens mij is het jaartal op de E-motor van de stuurbekrachtiging nog 2004. Die van ons is juni 2004.
Ik ben aan het wachten op antwoord vanuit Duitsland. Anders vrijdag even bellen. Wellicht trek ik mijn stuur er een keertje af en neem de binnen en buitenmaat eens op. Je weet nooit.
Ik ben aan het wachten op antwoord vanuit Duitsland. Anders vrijdag even bellen. Wellicht trek ik mijn stuur er een keertje af en neem de binnen en buitenmaat eens op. Je weet nooit.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.