Page 69 of 117
Re: E21 317
Posted: Sun Jan 20, 2019 10:26 pm
by Jeroen
Hahaha ja ik zag 't hoor!
Re: E21 317
Posted: Sun Jan 20, 2019 10:30 pm
by Wilmo
Ken jij de Ate Typ 200 trouwens? Het is een DOT4 met een kookpunt van 280 graden C en trekt geen vocht aan.
Re: E21 317
Posted: Mon Jan 21, 2019 6:50 am
by Jeroen
Nope maar klinkt goed. Ben benieuwd of dat dan nog nadelen heeft of juist een goed alternatief is voor DOT 5.1
Re: E21 317
Posted: Mon Jan 21, 2019 7:35 am
by BertjeConti
Ga je ook een remdruk regelaar plaatsen?
Re: E21 317
Posted: Mon Jan 21, 2019 7:59 am
by Wilmo
Dit hebben ze op hun site staan:
Regulier straatgebruik: Motul Dot 3&4 Dry boiling point 245 °C Wet boiling point 158 °C
Straat & Circuit gebruik: Motul & FerodoDot 5.1 Dry boiling point 270 °C Wet boiling point 185 °C
(let op, 5.1 dient 1x per jaar vervangen te worden ivm aantrekken van vocht !)
Op dit moment is de ATE TYP200 de best verkocht remolie voor sportief gebruik, dit is een Dot 4, met een kookpunt van 280 °C, en trekt geen vocht aan zoals de Dot 5.1, dus kunt u deze 2-3 jaar gebruiken alvorens te wisselen.
Circuit gebruik: Motul RBF 600 Dry boiling point 312 °C Wet boiling point 205 °C
Circuit gebruik: Motul RBF 660 Dry boiling point 325 °C Wet boiling point 205 °C
Als je dit als enige bron neemt is het perfect
En 5.1 en 4.0 zijn te mixen.
https://www.fineline-imports.nl/remmen/remolie/c18553/
@Bertje: Ja, absoluut! Er komt een Wilwood met zo'n schroefknop in, want een maximale drukventiel heeft weinig zin eigenlijk...
Re: E21 317
Posted: Mon Jan 21, 2019 10:32 am
by Jeroen
Hmmmmmm sounds good!
Re: E21 317
Posted: Mon Jan 21, 2019 10:03 pm
by Nick1984
Inderdaad best een drukregelaar plaatsen in plaats van een drukbegrenzer, verhouding voor achter moet gewoon goed zitten

Re: E21 317
Posted: Tue Jan 22, 2019 7:52 am
by BertjeConti
Handig te weten van de typ-200
Re: E21 317
Posted: Sat Feb 02, 2019 8:51 pm
by Wilmo
Vandaag ook rechts zover gebracht dat de schijven erop kunnen. De radiale slag van de schijf valt me alles mee en ga ik wel kunnen afstellen. Ook nieuwe handremkabels geplaatst en dat verklaarde ook wel waarom links niet meedeed.
Ik ga toch nog iets als dit nodig hebben:
Maar dan iets luxueuzer zeg maar. De trommels waren 8 dik en de nieuwe schijven 5, dus daar komen toch ook nog spacers tussen om het wiel naar de originele stand te brengen en de afstand met de klauw nog wat te vergroten.
Dus deze week echt maar eens naar de watersnijdert zodat volgende week de boel eronder kan!
Re: E21 317
Posted: Sat Feb 02, 2019 9:53 pm
by bmw e12 e21
Mooi maatwerk!
Re: E21 317
Posted: Sat Feb 02, 2019 10:07 pm
by Wilmo
Zelfs ik durf niet zulks broggelwerk af te leveren, dit is op een 02 waar ik het hele idee van geleend heb
https://tx02.blogspot.com/2012/05/rear-disc-brakes.html
Re: E21 317
Posted: Sat Feb 02, 2019 11:31 pm
by BertjeConti
Och het kan altijd nog erger, remleiding met waterleiding t-stukken aan elkaar solderen:

Re: E21 317
Posted: Sat Feb 02, 2019 11:34 pm
by Wilmo
Wow... En wat is dat voor ijzerdraadje daar rechtsonder?
Re: E21 317
Posted: Sat Feb 02, 2019 11:37 pm
by bmw e12 e21
Wilmo wrote: Sat Feb 02, 2019 11:34 pm
Wow... En wat is dat voor ijzerdraadje daar rechtsonder?
De borging van de schroeven waar veerpoot vastzit.(e12)
Re: E21 317
Posted: Sun Feb 03, 2019 8:48 am
by uwbuurman
BertjeConti wrote: Sat Feb 02, 2019 11:31 pm
Och het kan altijd nog erger, remleiding met waterleiding t-stukken aan elkaar solderen
Whahahahahahahaha, hoe verzint iemand dat nou?? Maar HOE DAN, ook gewoon hahahahaha. Je zal zo'n "goed onderhouden en zorgvuldig geüpgrade klassieker" kopen....