Ik was gebleven bij de Astijl, linkerzijde. Die is inmiddels klaar:
dus nu kan ik verder met de vloer. Het schutborddeel had ik al hersteld, maar nog niet afgewerkt
maar de vloerpan, die op het schutbrod eindigt, is nog helemaal niet aangepakt. Daarvoor heb ik eerst een donorstuk nodig. Dit stuk komt uit een polarisdonor van WonderMike.
Nader onderzoek leert dat hieraan ook al eens eerder is gelast. Ik werk het liefste met ongerestaureerd blik, rot of niet. Maar met ongerestaureerd, dus origineel, blik zie je hoe het zou
moeten zijn. In dit stuk zit een hoekje Walloth & Nesch bodem verwerkt. Dat probeer ik bij de mijne nu juist te herstellen…
Uitelkaar gehaald, er blijkt nog best veel roest tussen te zitten, dat is de tweede tegenslag bij dit stukkie blik.
Stralen, schuren en bewerken levert een mooier beeld. Gelijk ook even het tonnetje voor de rem- en brandstofleidingbevestiging erop gezet.
Daarna het ontbrekende deel, dat over het transportbakje valt (die onechte kriksteun, je weet wel), eraan gezet
En in de zinkspray.
Daarna bezig gegaan met de zijkant. Dit stuk blik is het uiteinde van de vloerplaat. Die zit met een opstaande rand tegen de zijkant van de binnendorpel aan. Daar loopt de kabelboom
langs naar achter en daarom zitten aan deze zijde de kabellipjes. Dus het opstaande randje en het lipje aan het uiteinde moeten er aan. Hier zie je een overleden voorbeeld, met lipje, een stuk bodem met een donorlipje en het nieuwe donordeel.
Kabellipje en randje in bewerking:
Gelast en afgewerkt
En het donordeel is gereed
Daarna moest ik eerst het schutborddeel afwerken.
Vervolgens de verkeerd geperste donortroep van W&N eruit gesloopt. Kijk maar eens goed, er zitten twee “ribbels” (verdiepte ribben) in. Daar horen 3 en die zijn bij BMW wel wat verfijnder dan die W&N drempels. Dus de hele hoek eruit.
Dan het donorstuk eindelijk droog passen. Maar het moet wel goed, want het gaspedaal zit er ook op. Dus even een stukje opbouwen! De stuurkolom met pedalenbak erin. Voelde wel goed om eens wat anders dan blik erin te zetten….
En zo zit het gaspedaal goed!
Het past, het is afgemeten
En gelast (met uitzondering van de zijkant)
Deels afgewerkt
En in de zinkspray
Oh oh, wat een mooi randje met een mooi kabellipje….
Later meer….