Het is tijd om weer eens een foto-update te geven. Om te beginnen, heb ik de wielkast van het rechter voorwiel hersteld. Eerder had ik laten zien wat er voor ellende uit was gekomen. De volgende stap was alle roest en narigheid te verwijderen. Ik ben begonnen met een paar lagen Rustico gel en een paar dagen kuren.
Omdat ik er niet weer bij kan, heb ik de binnenkant van de koker in de epoxyprimer gezet.
Evenals het herstelde donordeel
En erin gelast
Ik heb het vermoeden dat niet alle epoxyprimer nog netjes vast zit….
De andere zijde in de motorruimte
Afgewerkt
En in de zinkspray
Toen die klus netjes was afgerond, ben ik verder gegaan met de bodem. De hele strip is inmiddels vastgelast.
De volgende stap is glad afwerken. Omdat dit een lange lengte betreft, moet je met het afwerken uitkijken dat je, net als met lassen, niet te veel warmte in het plaatwerk brengt.
Daarnaast moet je goed opletten dat je de dikte van het metaal niet teveel reduceert. Daarom doe ik het afwerken in etappes.
Hier zie je het eerder afgewerkte deel, met allemaal nieuwe lasbultjes erop. Daar heb ik allerhande gaatjes gedicht.
En glad afgewerkt en in de primer
Vervolgens is de onderzijde van de auto aan de beurt
De helft afgewerkt en de helft ruw voorbewerkt.
En helemaal afgewerkt
Vervolgens heb ik in het achterste deel de gaten geboord om de busjes voor de rem- en brandstofleidingbevestiging in te kunnen lassen. Ik had de maten eerder al opgenomen.
De busjes zijn inmiddels vastgelast, maar ik moet daar een nieuwe foto van maken.
Nu de vloer is afgewerkt, is het tijd om de stoelsteun te herstellen en terug te plaatsen. Nadere inspectie leert dat die stoelsteun te licht is uitgevoerd. Het ding loopt over van de metaalmoeheid, getuige de vele scheuren in het metaal.
Aan de ene zijde: 1 op de rand, 1 ongeveer 5 mm lager op de verjonging voor de klemmetjes, weer 5mm lager 1 dwars over het gat, ook aan de andere kant in de verjonging en tot slot, maar die zie je niet op deze foto, 1 in de hoek onder het kabellipje. Aan de andere zijde dezelfde hoeveelheid. Kortom, maar liefst 10 (!) scheuren in het metaal door vermoeiing.
De scheuren doorgelast en de bovenste rand hersteld.
En de steun helemaal geprepareerd en in de primer.
Tot slot heb ik de boel uitgemeten en afgetekend. Binnenkort maar eens vastlassen.
