Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje
Posted: Mon Nov 03, 2025 9:05 pm
Hoi Koos,
Daar herken ik me wel meer dan een beetje in - voor mij is dat meetbaar aan de vele PDCA-iteraties in de uitvoering en dat laat zich weer zien in (1) de omvang van de opmerkingen die bij elke taak beschreven staan en (2) de doorlooptijd tussen het starten en sluiten van een tas, laat staan activiteit.
Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de auto best wel een zwaar leven heeft gehad. Zeker in de beginjaren werd de performance van de auto, ook al was het verre van legaal echt wel ten volle benut. Mijn ouweheer kan daar leuke anekdotes over zijn ervaringen met de plaatselijke hermandad vertellen, bij wie deze auto als de zilveren raket bekend stond en die ze ook niet te pakken konden krijgen. Ook kreeg de auto het bij de ASVH Europaritten van 1989, 1990 en 1993 het voor de kiezen.
Maar in de basis betreft het een goede en harde auto die het de moeite waard is om te behouden. En het betreft een van de weinige exemplaren uit de eerste serie die NL nog kent (en de enige turbo i.e uit 1988). Volgend voorjaar wil ik deze bij de grote meeting van ASVH klassiek weer in het centrum neerzetten. Ik ben benieuwd naar de reacties (vooral vanuit de oude garde).
Daar herken ik me wel meer dan een beetje in - voor mij is dat meetbaar aan de vele PDCA-iteraties in de uitvoering en dat laat zich weer zien in (1) de omvang van de opmerkingen die bij elke taak beschreven staan en (2) de doorlooptijd tussen het starten en sluiten van een tas, laat staan activiteit.
Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de auto best wel een zwaar leven heeft gehad. Zeker in de beginjaren werd de performance van de auto, ook al was het verre van legaal echt wel ten volle benut. Mijn ouweheer kan daar leuke anekdotes over zijn ervaringen met de plaatselijke hermandad vertellen, bij wie deze auto als de zilveren raket bekend stond en die ze ook niet te pakken konden krijgen. Ook kreeg de auto het bij de ASVH Europaritten van 1989, 1990 en 1993 het voor de kiezen.
Maar in de basis betreft het een goede en harde auto die het de moeite waard is om te behouden. En het betreft een van de weinige exemplaren uit de eerste serie die NL nog kent (en de enige turbo i.e uit 1988). Volgend voorjaar wil ik deze bij de grote meeting van ASVH klassiek weer in het centrum neerzetten. Ik ben benieuwd naar de reacties (vooral vanuit de oude garde).