Page 9 of 17

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Sun Aug 21, 2016 9:26 pm
by Groentje_me
Leuk je ontmoet te hebben, was gezellig!

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Mon Sep 19, 2016 11:35 pm
by Friso
Flink proiect, daar gaan nog wel wat uurtjes in zitten.

Heb je deze auto in de omgeving van Dongen gekocht?

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Tue Sep 20, 2016 8:56 pm
by krijn98
In het project gaan inderdaad wat uurtje zitten, de auto komt overigens uit Staphorst.


Mvg, Krijn

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Sun Oct 16, 2016 5:16 pm
by uwbuurman
Lekker bezig!!

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Thu Nov 03, 2016 6:35 pm
by krijn98
een zeer kleine update,

wegens de start van een opleiding niet veel gedaan aan de auto
na zo'n negen maanden kon de auto in herfst vakantie eindelijk weer op alle vier de poten staan.
voordat moest natuurlijk wel het onderstel eronder, het was even klooien met de voorste veerpoten en de stabi-stag van voren,
maar uiteindelijk is dat alles gelukt wat resulteerde tot een rollende auto en een blije ik. Toen de auto eenmaal kon rollen, is deze op het erf gezet en is deze flink gewassen en ontvet. Het ontvetten was nodig ivm een laag owatrol, dus de auto zal niet meer (zo snel) roesten.

Image

Image

ook nog de gaten geboord ter behoefte van de chromen strip van de ausstellfensters, met dank aan Koos zijn topic :thumbsup
van de week nog ff snel een stel stangen in de kofferbak gezet welke in de vorige e21 van me zaten.
was dit overigens een optie, die stangen?

Image

Image
note: de binnen kant krijgt nog een behandeling met owatrol.
en dat was het weer voor deze keer.


Mvg, Krijn

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Thu Nov 03, 2016 10:14 pm
by bmw e12 e21
Mooi! Je bent goed op weg Krijn! :thumbsup

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Fri Nov 04, 2016 4:33 am
by Peter V.
Netjes bezig,

Die stangen/strips zeggen mij niets en staan volgens mij ook niet op de optielijst. Ik vraag me zelfs af wat het nut zou zijn hiervan.

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Fri Nov 04, 2016 5:59 am
by uwbuurman
Dat je zijpanelen heel blijven bij ruig bochtenwerk en losse rommel in de kofferbak.

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Fri Nov 04, 2016 10:23 am
by krijn98
ruig bochten werk hahaha, voordat gaat er iets anders gebouwd worden :wink:

Mvg, Krijn

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Sun Nov 06, 2016 8:59 pm
by krijn98
gisteren na het werk nog even iets leuks opgehaald, het betreft een 2l cilinder motorblok :boogie .
Ik heb er even naar moeten zoeken maar uit eindelijk toch nog eentje kunnen vinden, het blok zat in een 2002 ti.
Ook zit er nog een e12 cilinder kop, dus dat is leuk meegenomen. Nu zullen jullie je af vragen: Krijn je hebt toch al een blok klaar liggen...?
Ja dat klopt, maar in de toekomst wordt er een m20b5 killer van gemaakt, ja jullie horen het goed. De e21 gaat 325i's stof laten happen :mrgreen:
maar eerst gaan we lekker cruisen met het 1800 blok

hier nog foto's van het blokje:

Image

Image

Image

nu zit ik enkel nog te twijfelen of ik mijn originele blok (matching numbers) ga gebruiken of dat ik het 02 blok ga gebruik, wat zouden jullie doen?

Mvg, Krijn

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Sun Nov 06, 2016 9:06 pm
by bmw e12 e21
Ah, jij hebt hem gekocht.
Was idd een koopje op MP niet?
Ik zou eerst het 2.0 blokje reviseren een er inlepelen.
Werkt dat goed een e12 kop op een ti blok?
Mooi, ik volg je project! :thumbsup

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Sun Nov 06, 2016 9:30 pm
by krijn98
jaa de koop van de week ligt hier in de schuur dankzij m'n broer(hij vond de advertentie), de beste verkoper wist niet wat ie in handen had :mrgreen: hij schrok wel toen ik vertelde wat er mee ging gebeuren 8)
de kop past omdat er ook piano zuigers inzitten.
het project van het blok zelf zal pas over een jaar of 3/4 pas beginnen, dit omdat er veel geld in gaat zitten, iets wat redelijk zeldzaam is bij een scholier..
maar er komen wel wat leuke dingen in, denk aan:
dubbele 45mm webers
304 of 334 graden nokkenas (moet even kijken wat prettiger is)
versterkte tuimelaars ( zal meer dan 7500 toeren draaien, begrenser gaat eruit, en een standaard tuimelaar breekt na een x of wat de 7000 aan teraken :roll: )
forced pistons, denk een 92mm zuiger
en het belangrijkste van alles is dat de kop en de inlaten zeer goed geflowd worden, dat word overigens wel uitbesteed de rest wordt thuis weer gedaan

oh en misschien dat ik van een dubbele ketting naar een enkele ketting ga, maar dat moet ik nog even gaan bekijken.

en het blok erin lepelen gaat hem niet worden, ik weet dat mijn tijdelijke blok goed is opgebouwd en heb d'r wel vertrouwen in dat ie het doet :mrgreen: .

Mvg, Krijn

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Sun Nov 06, 2016 10:59 pm
by geerling
Die stangen links en rechts in de koffer zie je wel eens bij auto's met trekhaak, zal dus voor het verstevigen van de achterzijde zijn. Ik heb ooit een E28 gehad met trekhaak en die had ze ook, maar dat waren een soort metalen buizen van ongeveer 2cm. in doorsnee waar dus geen beweging in zit. Bij jou auto lijkt het meer op zelf gemaakte strips. Kan mij ook nog wel herinneren dat bij 02tjes met trekhaak het plaatwerk rond de achterspatborden echt vervormd!

Gr. Geerling.

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Mon Nov 07, 2016 8:56 am
by krijn98
Een vriend van me heeft ook een e28 met een trekhaak, en ook daar zitten dezelfde verstevegingen zoals de gene die ik heb. Het blijft toch vreemd, want zijn andere e28 (ook een trekhaak) heeft de stangen weer niet. Bij een e30 ben ik ze nog nooit tegen gekomen, misschien zit een e30 steviger in elkaar dan een e28.

Mvg, Krijn

Ps. het blok ligt al weer uit elkaar en in stellingen.

Re: bmw e21 type 1/2

Posted: Wed Nov 09, 2016 2:28 pm
by loentje
Stangen zijn inderdaad geleverd bij sommige trekhaken, ik denk dat het kromtrekken te maken heeft met de cas maar ook met de soort trekhaak. E30 trekhaak is alleen maar gemonteerd aan de achterkant en de versteviging zit in de chassisbalken achter. Dat is bij een e21 en e28 anders


groeten loentje