oohps I did it again..

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Dit is hem, alleen de prijs niet 8)

http://link.marktplaats.nl/299977285


So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12119
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Hoi,

Schitterend hoe mooi simpel ze toendertijd de 5-serie leverden. Ziet er netjes uit Mike :lol:

Niet om gelijk te zeuren maar het kan de foto zijn. Heb je kleurverschil tussen voorste en achterste portier links????

En......Gaat de Renault er inderdaad uit?
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11875
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Mmm heerlijk mooi ding!
Met deze vraagprijs wel lichtjes stijf overpriced :? :wink:
Maar daar is vast wel over gesproken.

En de Renault - kan je die een beetje kwijt? Is iig niet de makkelijkste auto denk ik om te verkopen in deze markt..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Hij wilde wel de handelsprijs geven maar dan probeer ik hem zelf wel kwijt te raken. Afhankelijk van hoe snel dit gaat zal de TD nog even overwinteren om wat kleine dingetjes te fixen.

Lampje in dashboard blijft branden, tellerbakjes zijn berucht.
knipperlicht schakelaar gaat niet terug na de bocht.
Er rammelt iets onder de auto, rubbertje uitlaat of lager van aandrijfas.
Zit nog geen genotsknots onder.

Documentatie klopt vanaf 0km en de auto is redelijk netjes.
Paar bijgetipte plekjes en een paar butsjes maar absoluut geen roest.
Interieur is smetteloos.

Deuren zijn allemaal in superstaat. Met handbediening voor de ramen.
Schuifdakkie manueel, roestvrije afwateringen
Kofferbak kurkdroog.

Electrische spiegels :P That's it!

Ow ja de vraagprijs, was leuk handelen :D
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12119
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

In dat geval heb je inderdaad geen slechte deal gemaakt. :wink:


Ik heb het thuis ook weleens over een oldtimer i.p.v. de mondeo maar dan zijn ze niet zo meegaand. I.v.m. mogelijke nieuwe werkgever moet ik er dan tussen de 100 en 150 km per dag mee rijden en dan hebben ze het idee dat de moderne auto's nog steeds veel betrouwbaarder zijn.

Het mooie was dat afgelopen weekend de Mondeo niet startte ( elektrisch probleem) en ik met de Baur naar mijn werk kon (die startte perfect).
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Nils
E21 Fanatic
Posts: 354
Joined: Tue Dec 21, 2004 12:11 pm

Post by Nils »

Nee hé.... wat moet je nou met zo'n oliestoker :wink: .....?
Nils.
BMW E36 320iA coupé (1992)
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Het is een oliestokende knikkerbak die koud klinkt als een scania...... :o

Wel 6 cylinders hoor als dat wat goed maakt
So many cars, so little time
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29898
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Congrats met je tuinhuis Michel! Fraai ding hoor! En ik heb wat kms gemaakt met een 524td, niks mis mee. Geen power surge maar ze sleuren toch wel leuk en bij een goede afstelling met gemak tot aan ongeveer 200 km/u! Wel goed opletten op temperatuurprobleempjes want de cylinderkoppen van de M21 zijn nog zwakker dan van de M20. Verder... heerlijk, lachen!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Thanks allemaal.

@Jeroen, ik weet dat de koppen problematisch zijn/waren.
Rustig warm rijden is dan ook het motto.

Het is idd niet te vergelijken met de Laguna maar hij trekt er lekker aan.
Heerlijke techniek.

Zodra ik hem gehaald heb komen die bilder :wink:
So many cars, so little time
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29898
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Tijdje terug nog een kopwissel gedaan met zo'n petroliestel, moest ff zoeken naar de foto...

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Ik hoop dat dat nog niet nodig is......

Wel een leuke werkplaats foto met die CS op de achtergrond :o
So many cars, so little time
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11875
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Ik heb kort een e34 524td gehad met een twijfelachtige 422dkm op de teller. (ik weet vrij zeker dat die teller was terug gedraaid.. :roll: ). Roken als een gek, maar power zát. (achterkant helemaal zwart).
Nadeel vind ik wel dat je met deze gewoon de onzinnige roetmeting moet doen.
Ik zou zeker een distriwissel doen als je niet absoluut zeker bent van de staat/ ouderdom.

En inderdaad rustig warm rijden - gaat heel lang goed.
In mijn geheugen is trouwens opgeslagen dat die waarschuwing voor de koppen vooral voor de eerste bouwjaren gelden - temeer omdat het sensationeel snel was voor die tijd.
Er waren nogal wat Benz rijders die overstapten en vervolgens dit apparaat stuk reden. Later is de koeling verbeterd met minder schade gevolgen als gevolg.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29898
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Dit was een 86-er meen ik, met scheuren tussen alle kleppen na een keertje falende thermostaat :?

Verder heel belangrijk bij deze dingen idd distributie en vaak verse olie, evt een preventieve turborevisie overwegen, kosten vallen doorgaans mee.

Die CS was een plaatje, 55.000 km :shock:
Regards/groeten, Jeroen
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2971
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Post by loentje »

Ziet er goed uit, ik ga volgende week waarschijnlijk naar Frankrijk om een 528i te halen uit 86 voor een maat van mij.

Mocht je nog onderdelen zoeken, ik ga een e28 520i slopen!


groeten loentje
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Nou ik moet nog even kijken waarom maar de knipperlicht schakelaar ging niet automatisch terug.
Kan aan het stuur liggen......

Anders lust ik straks wel een schakelaar.
So many cars, so little time
Post Reply