Page 85 of 420
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Jul 02, 2012 9:24 pm
by bmw328ie21
he jeroen ik ga zaterdag a.s naar EPS
Ik kan wel even voor je informeren wat dat gaat kosten.
Wat heb je precies nodig?
Ik hoor het wel van je.
Groetjes sven
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Jul 02, 2012 11:34 pm
by Jeroen
Raymond: geen idee vwb S54!
Sven: als je wilt, graag! Omdat het spruitstuk van de andere 3 cilinders niet flexibel is en ze op hetzelfde vaste stuk uitkomen verwacht ik dat het niet extreem flexibel hoeft te zijn trouwens, maar ik ben geen expert. Misschien weten ze zo uit hun hoofd wel welke diameter er nodig is. EDIT: vaste buis is uitwendig 52mm.
Wat heb ik verder gedaan: de 320iS uitgebaggerd van 't rondje Italie en Eifel. Meeste werk was krassen verwijderen. Een onverlaat die soms ook door wil gaan voor BMW liefhebber heeft gemeend de tekst 'vies' in mijn zanderige kofferdeksel te moeten aanbrengen. Na heel veel commandant ging 't eruit, nu maar hopen dat 't weg blijft

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Jul 02, 2012 11:49 pm
by Wilmo
En dan is grijs nog zo'n kleur dat krassen niet heel erg opvallen. Ik heb maar geaccepteerd dat mijn lak niet perfect is en zonder krassen, want ik had het vrij snel gehad met dat poetsen.
Maar dan was het een Nederlander die het geschreven had? Met schmutzig had je nog meer moeten poetsen...
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Jul 03, 2012 8:19 am
by uwbuurman
Jeroen wrote:Een onverlaat die soms ook door wil gaan voor BMW liefhebber heeft gemeend de tekst 'vies' in mijn zanderige kofferdeksel te moeten aanbrengen.
Tsss...
Jeroen wrote:Na heel veel
commandant ging 't eruit, nu maar hopen dat 't weg blijft

Watte? Das wel heel grof spul. En na de commandant napolijsten met een goed middel en goed in de wax zetten! Je lak ligt namelijk helemaal open met de commandant.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Jul 03, 2012 11:29 am
by Jeroen
Dat was de enige manier om 't eruit te krijgen. Auto staat braaf binnen en krijgt van de week nog een Meguiar's behandeling anders komt het bij gebrek aan bescherming zeker terug.
Oh en voor Sven: buis van het spruitstuk is aan weerszijden van het flexibele stuk uitwendig 52mm.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Jul 03, 2012 10:15 pm
by bmw328ie21
Oke jeroen
Ik weet genoeg.
Zal zaterdag het wel even informeren.
Mocht ik nog wat vragen hebben dan bel ik je op.
sven
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Jul 03, 2012 10:29 pm
by Jeroen
OK alvast bedankt man!
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Wed Jul 04, 2012 12:49 am
by woutervd
Vandaag heel de dag bezig geweest de authentieke pioneer geluidsinstallatie volledig aan te sluiten. Tot vandaag waren enkel de radio en voorste speakers (incl. Tweater) aangesloten. Inmiddels ook de achterste bass-speakers en booster/equilizer. Niet origineel, maar is wel uit die tijd en heeft al die tijd in deze auto gezeten. Ik heb zelfs de originele boekjes van de radio nog. Wel een hele puzzel itt de nieuwe radio's tegenwoordig. Dat ik drie keer klikken en klaar is kees. Dit was het halve dashboard openschroeven + ieder kabeltje afzonderlijk uitpluizen. Deze waren vanuit een kant wel gelabeld gelukkig.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Wed Jul 04, 2012 3:02 pm
by Arnold D
Vanochtend de 323i even gereden. Moet ik nog tanken? Nee, hoef maar 30 Km en het lampje brand nog niet. Nu heb ik wel een afwijking in de meter. Deze geeft teveel aan, maar duikt ook nog wel eens een stukkie naar beneden. Na 25 Km staat de meter wel lager dan normaal, maar nog steeds geen waarschuwingslampje.
Ik haal nog wat auto's in en maak op zijn hoogst 5500 Rpm. Ja hoor, hij begint te stotteren en te haperen. De uitlaat roffeld ook een beetje.
Nog 2 kilometer en dan ben ik thuis.
Mijn conclussie, tank leeg en het lampje stuk
Vanmiddag even 10 liter in een Jerrycan wezen halen en starten. Dat duurt natuurlijk even, stotteren en haperen, maar daar was die dan.
Beetje gas geven

weer hetzelfde.
Benzinepomp kort gesloten en die draait , die is goed, maar geen goed lopende motor.
Dan de ontsteking maar nalopen. Aanzuigbuis van het luchtfilter eraf en het vliegwiel op teken gezet. Verdeelkap eraf gehaald en op teken gecontroleerd. Ook goed.
Rotor erafgehaald om die te controleren. Dit is orgineel en net nieuw, dus verwacht ik het niet van en zo te zien is er niets mee aan de hand.
Aan gekomen bij het verdelerhuis, zit wat te rommelen met de vervroeger en kom dan bij de impulsgever.
Ja hoor, die draait los op de as.
In de as zit een groef en ook in de impulsgever zit ook een groef. De impulsgever wordt op zijn plaats gehouden door een metalen pen, die in de groef ligt.
Of de pulsgever zit los op zijn eigen bus of dat pennetje is verdwenen.
Vanavond de boel maar eens demonteren.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Wed Jul 04, 2012 4:26 pm
by Arnold D
Pulsgevers eraf gehaald en het pennetje is net in de inkeping van een borgveer gaan zitten. Daar moet dus even een ring boven.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Wed Jul 04, 2012 5:30 pm
by Jeroen
Wouter: klikt leuk en idd uit de juiste periode. Dat vraagt om fotoooooos
Arnold: gelukkig maar, dan lijkt het eenvoudig op te lossen!
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Wed Jul 04, 2012 6:03 pm
by Michiel E32
De Smaragdgrune E32 voorzien van een verse APK (28 juli 2013) en gelijk nieuwe draagarmen laten monteren.
Ook nog een leuke deal gemaakt, binnenkort eigenaar van een breedsetje 16 inch Alpina's

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Wed Jul 04, 2012 6:15 pm
by uwbuurman
das een vervelend gevoel Arnold, als de zwarte je laat schrikken, ik kan het weten.... mooi dat het simperl op te lossen lijkt!
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Fri Jul 06, 2012 11:24 am
by bremboap
Auto vol geladen en gaan vandaag op weg naar Italie. 2 weken even niets. Laterrrr.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Fri Jul 06, 2012 11:31 am
by Jeroen
He bah Italie!

Goede reis en veel plezier!