Audio, video, high end, zendertjes, you name it!

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
Stoffie
Upcoming E21 fanatic

Re: Audio, video, high end, zendertjes, you name it!

Post by Stoffie »

Machtige speakers zijn dat. Tijdje geleden bij een kennis ook naar geluisterd, ongelooflijk wat daar uit komt!

Zelf na 3 jaar al m'n ouwe audio meuk ook weer stilletjes aan uitgepakt nu de hobbykamer eindelijk af begint te geraken.

Net zoals jij, al avonden zitten luisteren en genieten, ook al is het niets nieuws in mijn geval.

Enjoy!

323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Maar eens dit draadje op poetsen.
Want er is weer zat gebeurd.
Eigenlijk heel veel opgeruimd en verkocht.
Zoals ook met auto’s geldt: alles uit - of met - een ding gaat niet werken.

Ik had een Lexicon Voorversterker die alles kon aansturen, dus in stereo en in meerkanaals.
Muziek luisterde ik in stereo en films in 7.1, maar dat laatste komt er nooit meer van.
Dus: terug naar de tekentafel en alles verkocht wat overbodig was.

Nu terug naar de simpele basis:
2 speakers
1 eindversterker
1 streamer met pre amp functie (lees volume regeling).
En dat is nu echt naar mijn zin.
De B&W 802d’s komen nu echt tot zijn recht.
De Classse was hoe mooi ook echt de zwakste schakel dus, hop weg er mee.
Aangestuurd door een 80 kilo zware Mark Levinson 333 die zo waanzinnig wonderschoon klinkt en als bron heb ik alle muntjes bij elkaar geschraapt voor een mega gave Hifi Rose 150b. Deze laatste is de streamer. Niks anders als een DAC (omzetting van digitaal naar analoog) en ontvanger voor een streamingdienst.
Gek genoeg geloofde ik het lang maar half: maar ook digitaal zijn er mega grote verschillen in kwaliteit. Eentjes en nullen omzetten kan dus muzikaal of verschrikkelijk plat. Voorlopig ben ik er blij mee.
Hifi rose is een vrij nieuw merk uit Korea, maar man man wat is dat mooi in elkaar gezet.
Geld is op. Dus luisteren maar! Dit moet het eerst maar even zijn.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Zo, lekker bezig! Komt allemaal heel bekend over, je begint één dingetje te upgraden en voor je 't weet beland je vervolgens een domino-effect aan nieuwe spullen omdat je met de betere spullen de tekortkomingen van andere spullen (de volgende zwakste schakel) weer gaat horen.

En ja, ik heb een paar avondjes DACs en streamers zitten luisteren bij Freakuence! en mij ook verbaasd over de mega verschillen. Van DACs was dat geen nieuws, maar ook in streamers zitten dikke verschillen. En als de verveling toeslaat kun je vervolgens weer gaan spelen met LAN filters en dito kabels...

Anyway, je hebt een mega stap gezet met je set en 't klinkt meesterlijk, nu lekker van genieten. Ik zal binnenkort ook weer eens een update doen, maar ik heb -vooralsnog- een stuk minder omgegooid dan jij haha.
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Dat is het grote punt hè..
Je koopt wat nieuws (beter en altijd duurder) en dan is het volgende aan de beurt.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Mooi werk, Ite! Het verhaal alleen al klinkt goed!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Stoffie
Upcoming E21 fanatic

Post by Stoffie »

Da's wel een heel mooie set tesamen! Zo'n Hifi Rose kwijl ik ook al lang op maar het budget is er niet. Ik heb me tevreden gesteld met een WiiM Ultra die 10x goedkoper is en voorlopig alle noden inlost qua streaming en multi-room samen met een Pro Plus in de woonkamer.
Post Reply