BMW 316 (1977) van Thijs

Post Reply
Thijs001
Upcoming E21 fanatic

Post by Thijs001 »

Dank je Zavit, maar dat bedoelde ik eigenlijk niet.. Dit zijn gewoon oude rario's.. deze heb ik nu ook al.. maar ik wil een nieuwe radio die een beetje oud lijkt..

Zavit
E21 Fanatic

Post by Zavit »

Het schijnt dat er oude autoradio's zijn met aan de achterkant een DIN-aansluiting.
Ik heb zo'n oude radio (Bavaria) en die heeft dat dus ook.
Het blijkt ook zo te zijn dat je via die DIN-aansluiting een CD of MP3 speler kan aansluiten.

Ik moet mijn radio nog steeds eens inbouwen, maar ik ga het ook doen.
Lijkt mij de perfecte oplossing om toch je oude radio te houden en via moderne middelen muziek te luisteren.
Thijs001
Upcoming E21 fanatic

Post by Thijs001 »

Oke, dat is inderdaad een "oplossing", maar ik kan ook geen fm radio zenders ontvanagen.. Ofja met heel veel ruis erin..
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP

Post by Nick1984 »

Image

Ben hier pas ook mee bezig geweest, met deze kabel moet het lukken.
Nu nog op zoek naar een mooie oude radio.
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Thijs001
Upcoming E21 fanatic

Post by Thijs001 »

hmm.. dat ziet er eigelijk helemaal nog niet zo verkeerd uit.. dat kastje kan dan makkelijk in mijn dashbordkastje gemonteerd worden. (wat is die trouwens gigantisch groot dat dashbordkastje)

Ben vanavond even bezig geweest met de radio, even een andere radio erin gezet om te kijken of dat goed werkt. Dit werkte wel iets beter, maar nog niet zoals het hoorde.. De antennekabel is dus niet goed, we vermoeden dat het aan de stekker van de antennekabel ligt want met een beetje bewegen aan de stekker werd het geluid beter/slechter.

Van de week dus even op zoek naar zo'n antenne stekker.
Last edited by Thijs001 on Tue Jun 01, 2010 11:10 pm, edited 1 time in total.
Zavit
E21 Fanatic

Post by Zavit »

Hoi Nick.

Heb je die stekkert gewoon bij de automaterialenzaak of car-audio zaak gehaald ?
Ik heb genoeg radio's (maar te weinig auto's :( ), en ik wil het nu ook echt een keer inbouwen.

Groet,

Zavit.
Thijs001
Upcoming E21 fanatic

Post by Thijs001 »

@Zavit: hier hebben ze hem

hier ook nog een vraag: kan je dan nog switchen tussen radio en mp3? zo ja, hoe?
Zavit
E21 Fanatic

Post by Zavit »

He, goeie site, thanks !
:oops:

Denk wel dat je kan switchen ja. Als het al niet door een knopje is dan wel door het jack-plugje er uit te trekken ? Lijkt mij dat ie dan automatisch overgaat naar de radio.
Is wellicht een ietwat onbehouwen manier maar je weet maar nooit.

@ Thijs : Ik heb nog wel een complete antennekabel liggen met antenne houder. De uitschuifbare antenne is er helaas ooit uitgejat, maar daar ligt het probleem bij jou niet toch ?
Dus die kan je zo overzetten.

Stuur mij anders even je mailadres via pm, dan stuur ik je wat foto's.
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP

Post by Nick1984 »

de foto kwam idd van die site :wink:
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
RJ
E21 VIP
E21 VIP

Post by RJ »

Ik heb dat kastje een jaar geleden bij die site gekocht (je moet even kijken welke je moet hebben... mono, stereo, 5 polig, 7 polig) om mp3's / cd's af te spelen op m'n oude Bavaria radiootje.

Werkt op zich prima, alleen had mijn mp3 speler wat weinig uitgangsvermogen en dus moest je de radio vrij hard zetten. (komt door die gehoorbescherming-beveiliging, wat ze tegenwoordig allemaal moeten hebben).

Omschakelen gaat inderdaad automatisch als je de stekker uit het kastje haalt (leuk om er dan achter de komen dat de radio loeihard staat :wink:)
Maar ik heb ook wel eens een variant gezien met een schakelaartje, maar goed, dat maakt ook niet zoveel uit.

Ik heb ook al een keer zelf zo'n kabeltje in elkaar gesoldeerd. Dat werkte ook wel, maar ik had er veel brom/ruis inzitten, dus waarschijnlijk heb ik toen de isolatie verprutst. Toen toch maar het kastje gekocht bij oldtimerautoradio.nl.
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
Freddy
E21 starter

Post by Freddy »

Vandaag heb ik zo'n adapter van oldtimerautoradio.nl binnengekregen. Ik moet zeggen, het werkt geweldig. In eerste instantie wou ik gebruik maken van een cassetteadapter, maar dat werkt niet echt. Dit is lekker makkelijk.
Thijs001
Upcoming E21 fanatic

Post by Thijs001 »

Heb inmiddels een nieuwe pioneer radio gekocht, ziet er niet oldtimer uit maar hij heeft een vrij rustige uitstraling dus past prima in de auto...

Verder had ik nieuwe luidsprekers gekocht om er vervolgens achter te komen dat die nooit in de hoedenplank gingen passen.. Dit problee is inmiddels ook opgelost door een plank in de kofferbak, tegen de achterzitting te maken en daar de luidsprekers in te plaatsen.

Mag niet klagen, zeer goed geluid en toch het oldtimergevoel behouden.

(ja ik ben dj, dus nogal een muziekfreak en dan moet ik goed geluid hebben in mijn auto)
Zavit
E21 Fanatic

Post by Zavit »

Wat is je "werknaam", DJ "Classic"....? :D
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip

Post by Smartie »

Schijnt zelfs nog een toevoeging te zien die voor stereo zorgt.
Zal binnenkort ff een foto'tje maken. Als het enigzins originele producten zijn kan je ook eindeloos doorlussen.
Heb een tapedeck, kan ik op de fm-radio aansluiten en op de tape zit gewoon weer een stekker ingang. Zelfde bij de stereo toevoeging.
Thijs001
Upcoming E21 fanatic

Post by Thijs001 »

Slecht nieuws

2 weken terug een ongeluk gehad met de bmw.. Achterop de trekhaak van een volvo geknald. Dit was helaas het resultaat.

Image
Beetje slechte kwaliteit foto.

Na 30 manuren prutsen is dit uiteindelijk weer het resultaat geworden. De bmw ziet er weer goed uit, alleen moet hij nog gespoten worden. Dit hoop ik binnenkort te kunnen laten doen.

Image

Image
Post Reply