Peter V: BMW E21 320/6 1981
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11867
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Amen! Geweldig mooi ding Peter.
Vergeet haar niet goed te verzekeren en te taxeren! Er staat echt iets onvervangbaars.
Vergeet haar niet goed te verzekeren en te taxeren! Er staat echt iets onvervangbaars.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Mooie wagen
Zoals Tatjana dat vroeger zei
Zoals Tatjana dat vroeger zei

- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29808
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Tsja die mag met d'r 47 nog best op mijn motorkap. Moet ze alleen niet gaan praten 

Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Moet ze alleen niet gaan praten

Silence! i kiel yoe

So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11867
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Krijg je dan geen lakschade??
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12114
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Als ze geen piercing heeft valt dat wel mee denk ik323baur wrote:Krijg je dan geen lakschade??

Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Peter, wat een mooie nette 320... Super en een leuke km-stand...
Toevallig vorige week een e28 van Manders gezien (kennis van me gekocht) die ook maar een 18000km had gereden...
Ook een hele nette..
Maar deze ziet er echt super netjes uit!
Neem aan dat de solex hier nog wel goed is
Hoop hem snel te mogen zien!!
Toevallig vorige week een e28 van Manders gezien (kennis van me gekocht) die ook maar een 18000km had gereden...
Ook een hele nette..
Maar deze ziet er echt super netjes uit!
Neem aan dat de solex hier nog wel goed is

Hoop hem snel te mogen zien!!
Gr. Randy
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12114
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn uiteraard. Vanwege de lage kilometerstand kan hier e.e.a. zijn uitgedroogd of vast gaan zitten. Het starten gaat fantastisch maar echt lekker stationair lopen bij koude motor nog niet. Ze even lekker opwarmen doe ik nog liever niet omdat ik eerst de distributieriem wil doen.r@n-d wrote:Neem aan dat de solex hier nog wel goed is![]()
Hoop hem snel te mogen zien!!
Maar dit komt allemaal goed want ingesleten kan de solex nog niet zijn.
Het doel is sharknose 2011. Alle onderdelen zijn besteld.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
323baur wrote: Er staat echt iets onvervangbaars.
Wat Ite zegt!
Echt mooi Peter, ben erg benieuwd om het in real life te zien
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12114
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Aangezien we de 316 klaar hebben, ze gaat morgen naar de APK, ben ik vanavond begonnen aan de 320/6.
Ik moest nog eerst uitzoeken wat voor een distributieriem ze had omdat deze rond het typewissel zit met bouwdatum.
Het blijkt dus een distributieriem te zijn met vierkante tanden. Het is wel voorzichtig sleutelen met een condensor voor de radiateur (je handen liggen zo open).
Om dit te kunnen zien eerst de radiateur en koelvloeistof gaan verwijderen. Het lijkt er bijna op dat de eerste koelvloeistof er nog in zit want hieraan zie je dat er weinig mee gereden is. Heel veel drab en compleet roestbruin uitgeslagen. Dit betekent gewoon dat alles gespoeld moet worden.
Nu zit ik eraan te denken om dan de drainplug van het blok te verwijderen maar waar zit deze bij de M20?
Onderste aansluiting van de radiateur


Morgenochtend even bij de dealer een bestelling doen.
Ik moest nog eerst uitzoeken wat voor een distributieriem ze had omdat deze rond het typewissel zit met bouwdatum.
Het blijkt dus een distributieriem te zijn met vierkante tanden. Het is wel voorzichtig sleutelen met een condensor voor de radiateur (je handen liggen zo open).
Om dit te kunnen zien eerst de radiateur en koelvloeistof gaan verwijderen. Het lijkt er bijna op dat de eerste koelvloeistof er nog in zit want hieraan zie je dat er weinig mee gereden is. Heel veel drab en compleet roestbruin uitgeslagen. Dit betekent gewoon dat alles gespoeld moet worden.
Nu zit ik eraan te denken om dan de drainplug van het blok te verwijderen maar waar zit deze bij de M20?
Onderste aansluiting van de radiateur


Morgenochtend even bij de dealer een bestelling doen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29808
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Zo te zien schreeuwt 'ie dan ook om een verse waterpomp en thermostaat, maar verder lekker bezig. Drainplug van het blok zit volgens mij aan de uitlaatkant thv cilinder 4 of 5 meen ik. Maar als VIP member kun je dat natuurlijk zo even nakijken in het dealer werkplaatshandboek 

Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12114
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Even niet aan gedacht om het werkplaatsboek te bekijkenJeroen wrote:Zo te zien schreeuwt 'ie dan ook om een verse waterpomp en thermostaat, maar verder lekker bezig. Drainplug van het blok zit volgens mij aan de uitlaatkant thv cilinder 4 of 5 meen ik. Maar als VIP member kun je dat natuurlijk zo even nakijken in het dealer werkplaatshandboek

Inderdaad thermostaat/ pomp en alle slangen worden vernieuwd. geen risico hiermee.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Ik wil je nu niet bang maken, maar die bruine drap in de radiator duid er toch op dat de koppakking of cilinderkop ooit kapot zijn geweest.
als ik jou was zou ik als je alles van het koelsysteem hebt vervangen toch eens even druk zetten op het koelciruit en zien of hij zijn druk blijft behouden.
Zowel bij koude als warme motor.
als ik jou was zou ik als je alles van het koelsysteem hebt vervangen toch eens even druk zetten op het koelciruit en zien of hij zijn druk blijft behouden.
Zowel bij koude als warme motor.
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Hoi Peter, het klussen houdt niet op
De bruine drap is een soort bezinksel van roestdeeltjes en spul uit de koelvloeistof. Ik weet niet of dat nou direct met een lekke kop te maken heeft hoor.
Maar goed, dat zit dus ook in je blok, ff de waterslang achter op de kop loshalen (die loopt naar je kachel) en op dat pijpje de tuinslag zetten.
Via de voorkant loopt hij dan leeg en dat kan je opvangen via de waterpomp. (of gewoon in de tuin laten lekken
)
Het laatste beetje lekker spoelen via de drainplug als je waterpomp eraf is, dan kan je er van 2 kanten bij.
Succes!

De bruine drap is een soort bezinksel van roestdeeltjes en spul uit de koelvloeistof. Ik weet niet of dat nou direct met een lekke kop te maken heeft hoor.
Maar goed, dat zit dus ook in je blok, ff de waterslang achter op de kop loshalen (die loopt naar je kachel) en op dat pijpje de tuinslag zetten.
Via de voorkant loopt hij dan leeg en dat kan je opvangen via de waterpomp. (of gewoon in de tuin laten lekken

Het laatste beetje lekker spoelen via de drainplug als je waterpomp eraf is, dan kan je er van 2 kanten bij.
Succes!
So many cars, so little time