Page 2 of 6

Re: barry2830 323i

Posted: Tue Oct 15, 2013 5:19 pm
by barry2830
Helaas zijn de foto's een beetje slecht en heb ik niet veel tijd gehad om wat aan de bmw te doen.
Maar hier wat foto's.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Re: barry2830 323i

Posted: Fri Oct 18, 2013 11:39 pm
by Peter V.
Ben je niet bang dat je met die traanplaat een groot deel van de koelingcapaciteit kwijt raakt?

Re: barry2830 323i

Posted: Sat Oct 19, 2013 11:48 pm
by barry2830
Peter V. wrote:Ben je niet bang dat je met die traanplaat een groot deel van de koelingcapaciteit kwijt raakt?
Peter ik denk het niet, de plaat met fan zit ongeveer 5 cm van de radiateur af de zijkanten zijn dicht en de boven en onderkant ook.
Ik denk dat de lucht goed verdeelt door de radiateur word gedwongen.
Als het niet zo is boor ik er veel gaten in zodat er alsnog genoeg lucht doorheen kan.

Re: barry2830 323i

Posted: Thu Dec 19, 2013 8:51 pm
by barry2830
Ik ben weer een beetje aan het rommelen geweest :crazy .
Uitlaat was lek niet zo raar alles zat een beetje los vast, dus spruitstukken er maar afgehaald ook om een beetje netjes temaken.
Ik kwam er ook gelijk achter waarom hij lekte, ik denk dat er een pannekoekebakker aan het lassen is geweest.
Nu ziet het er wat beter uit :mrgreen:
Image
Image
Image
Image
Image

Re: barry2830 323i

Posted: Thu Dec 19, 2013 8:59 pm
by Jeroen
Mooi! De eerstvolgende oliebeurt ook ff een origineel oliefiltertje doen hoor, om de kosten hoef je 't niet te laten.

Re: barry2830 323i

Posted: Mon Jan 06, 2014 4:54 pm
by barry2830
De motor rookte erg en er was een vriesdop lek, na een hoop geworstel en een hoop gevloek de dop er uit.
Er zat zoveel troep achter dat ik de dop niet eens na achteren kon slaan.
De water kanalen waren zogoed als dicht geslipt.
Ik heb maar besloten om de motor er uit tehalen en dat ook gedaan.
Ik heb nog een m20b23 origieel uit de e21 maar met een gat in de pan en ik weet niet of de vorige eigenaar er mee is door gereden.
Ik heb nooit een motor gebouwt als wat ik weet heb ik mezelf geleerd met wat ervaring en van forums.
Ik heb nog even zitten kijken om een 327i tebouwen maar ik denk toch dat ik bij het begin moet beginnen.
Misschien toch maar 323i beginnen en als dat kunt kan ik altijd nog verder kijken.
Maar toch wil ik meer,is er uit een m20b23 meer pk,s tehalen? zoja hoeveel ongeveer? en zonder turbo,s.
Ik hoor het graag.

Re: barry2830 323i

Posted: Mon Jan 06, 2014 7:23 pm
by uwbuurman
Vraag inmiddels beantwoord door Jeroen in je andere draadje. Bij Roelof staan nog een paar b23 motoren voor weinig.

Re: barry2830 323i

Posted: Thu Jan 09, 2014 3:55 pm
by barry2830
van de week de motor eruit gehaald.
Was eigelijk zo gepiept.
Image

De motor ruimte was een vies geworden en een vete bende dus mooi de zooi schoon kunnen maken.
Image
Image
Image
Image

En nu opzoek naar motor :mrgreen:

Re: barry2830 323i

Posted: Sun Jan 19, 2014 4:19 pm
by Roelof
Nee ik heb ze een maand geleden net allemaal verkocht

Re: barry2830 323i

Posted: Mon Jan 20, 2014 7:04 pm
by barry2830
Ik heb via via een motor gevonden, m52b28.
Ik heb eerst de aircopomp er af gehaald en de beugel, en de motor met dasty schoon gespoten.

Image

Image

Image

Nou opzoek naar een goeie pan en even kijken of ik ook een multiriem kan vinden zonder de stuurbekrachtings pomp.

Re: barry2830 323i / m52b28

Posted: Mon Jan 20, 2014 7:41 pm
by Jeroen
Leuk! Gelijk even goede controleronde doen van de slangen van vacuum en olieafscheider onder de inlaat hoor, straks kun je daar niet echt lekker meer bij! Zou ook gelijk de klepdekselpakking doen, misschien ook wel revisie Vanos, en echt alles uitgebreid controleren. Nu heb je de ruimte! Waar heb je 't blok trouwens vandaan?

Re: barry2830 323i / m52b28

Posted: Mon Jan 20, 2014 8:49 pm
by barry2830
Jeroen wrote:Leuk! Gelijk even goede controleronde doen van de slangen van vacuum en olieafscheider onder de inlaat hoor, straks kun je daar niet echt lekker meer bij! Zou ook gelijk de klepdekselpakking doen, misschien ook wel revisie Vanos, en echt alles uitgebreid controleren. Nu heb je de ruimte! Waar heb je 't blok trouwens vandaan?
was ook de bedoeling ja, ga morgen me motor bok eens tevoorschijn toveren en alles na lopen.
Blok heb ik op gehaald in zeeland

Re: barry2830 323i / m52b28

Posted: Mon Jan 20, 2014 8:54 pm
by uwbuurman
Das een mooi blokkie! Wat voor carterpan moet er onder, heb nog wat liggen.

Re: barry2830 323i / m52b28

Posted: Mon Jan 20, 2014 10:38 pm
by barry2830
uwbuurman wrote:Das een mooi blokkie! Wat voor carterpan moet er onder, heb nog wat liggen.
Ik moet het nog goed uitzoeken maar ik heb begrepen van een m50 uit een 5 serie met de bulk aan de voorkant.
Als ik het mis heb hoor ik het graag of als er nog andere opzie zijn. :mrgreen:

Re: barry2830 323i / m52b28

Posted: Tue Jan 21, 2014 7:28 am
by uwbuurman
Ah, dan kan ik je niet helpen. Heb wel de M20 van de E34 5 serie liggen, ook met de bult aan de voorzijde.