Projecten voor de komende winter?
Re: Projecten voor de komende winter?
Bij mij afronden van bestaande projecten en uitvoeren van preventief onderhoud:
E39/2 530i Touring
- Vervangen VANOS O-ringen (preventief)
- Vervangen thermostaat+huis, beide radiatorslangen, koelwater-temp sensor en vuldop (preventief)
- Vervangen Kleppendeksel pakking
E28 M5
- Vervangen sierstrips
- Becker Mexico 830 restaureren
- Insp II (voorjaar 2014)
- Nieuwe banden + stijl 5 velgen (2014)
E34 M5
- Afronden van de opbouw na het overspuiten
- Turbine deksels
- Revisie / vervanging van stuurhuis.
E39/2 530i Touring
- Vervangen VANOS O-ringen (preventief)
- Vervangen thermostaat+huis, beide radiatorslangen, koelwater-temp sensor en vuldop (preventief)
- Vervangen Kleppendeksel pakking
E28 M5
- Vervangen sierstrips
- Becker Mexico 830 restaureren
- Insp II (voorjaar 2014)
- Nieuwe banden + stijl 5 velgen (2014)
E34 M5
- Afronden van de opbouw na het overspuiten
- Turbine deksels
- Revisie / vervanging van stuurhuis.
Carpe Diem, Raymond
- marcel krol
- E21 Fanatic
320I
Vervangen van de remslangen
Nog een keertje poetsen en in de winterslaap onder t hoesje
320/6
Blijft nog steeds wachten op zijn restauratie, hopelijk niet lang meer
316
Middenconsole terugplaatsen met een goede radio
Achterdemper lassen (een nieuwe is toch slecht te krijgen, maar ik blijf zoeken)
Nieuwe steun aan de uitlaat boven de achteras, want hij tikt nu tegen de achteras aan als ik over een drempel kom
Laswerk aan de achterzijde drempels, en wellicht nog wat ander plekjes in de kofferbak
732i
Opbouwen, de carrosserie is al bijna strak. Deuren kofferklep en motorkap super strak en in een aantal lagen grondverf
Vorige week moesten de spiegels en de bumpers nog strak gemaakt worden (voorbumper enkel in de grondlak)
Ben zeer benieuwd wanneer ik hem weer kan halen.......ben al vanaf april 2009 bezig dus word wel eens tijd
Voor de rest staan er nog wat lasklusjes aan een andere e21 in de planning, en nog wat kleine projectjes aan 2 e23's
Weer genoeg te doen dus, oh ja ik wil ook nog een nieuw kozijn maken voor in de woonkamer.
Groeten
Marcel
Vervangen van de remslangen
Nog een keertje poetsen en in de winterslaap onder t hoesje
320/6
Blijft nog steeds wachten op zijn restauratie, hopelijk niet lang meer
316
Middenconsole terugplaatsen met een goede radio
Achterdemper lassen (een nieuwe is toch slecht te krijgen, maar ik blijf zoeken)
Nieuwe steun aan de uitlaat boven de achteras, want hij tikt nu tegen de achteras aan als ik over een drempel kom
Laswerk aan de achterzijde drempels, en wellicht nog wat ander plekjes in de kofferbak
732i
Opbouwen, de carrosserie is al bijna strak. Deuren kofferklep en motorkap super strak en in een aantal lagen grondverf
Vorige week moesten de spiegels en de bumpers nog strak gemaakt worden (voorbumper enkel in de grondlak)
Ben zeer benieuwd wanneer ik hem weer kan halen.......ben al vanaf april 2009 bezig dus word wel eens tijd
Voor de rest staan er nog wat lasklusjes aan een andere e21 in de planning, en nog wat kleine projectjes aan 2 e23's
Weer genoeg te doen dus, oh ja ik wil ook nog een nieuw kozijn maken voor in de woonkamer.
Groeten
Marcel
320I siennabraun 1976
320/6 Saphirblau 1981
316 Fjord 1976 (sold)
732i saharabeige 1984 (under construction + nacht-blau met.)
320/6 Saphirblau 1981
316 Fjord 1976 (sold)
732i saharabeige 1984 (under construction + nacht-blau met.)
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Tja, verder met lassen aan de witte Baur (kofferbakrand rondom herstellen) en al het plaatwerk van de huidige witte sloper overzetten. Dit is in bijzonder mooie en roestvrije staat.
Ook de voorraamrand gaat waarschijnlijk over. Dan heb ik vandaag een lap Sonnenlandstof besteld om de hardtop en het stukje boven het voorraam te vervangen wat ook een hele verbetering zal worden.
Bumpers vervangen door een set andere en het sper eronder uit. Die maakt me teveel herrie en die gaat dus uit elkaar voor revisie.
Ook nog een stuurbekrachtiging plaatsen en een mooie set Alpina wielen zoeken (iemand?).
Alles in willekeurige volgorde.
De blauwe wil ik nog steeds een paneel laten spuiten, dat zeg ik ieder jaar dus......
Ook de voorraamrand gaat waarschijnlijk over. Dan heb ik vandaag een lap Sonnenlandstof besteld om de hardtop en het stukje boven het voorraam te vervangen wat ook een hele verbetering zal worden.
Bumpers vervangen door een set andere en het sper eronder uit. Die maakt me teveel herrie en die gaat dus uit elkaar voor revisie.
Ook nog een stuurbekrachtiging plaatsen en een mooie set Alpina wielen zoeken (iemand?).
Alles in willekeurige volgorde.
De blauwe wil ik nog steeds een paneel laten spuiten, dat zeg ik ieder jaar dus......
So many cars, so little time
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Heeft die witte slopen erg mooie kriksteunen Michel? Met name de schutbordplaat die aan de voorzijde van de kriksteunen zit?
Ik ben ook bezig met een project, maar dat laat ik pas zien als die af is, daarna staat de baur op de planning, maar dat kan dus nog wel een jaar duren.
groeten Loentje
groeten Loentje
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Zo, deze maar weer eens nieuw leven inblazen! Hoe zit het met de plannen voor de winter? Hoe zit het eigenlijk met Leon z'n project van september 2013?
Hier: we hopen in 2015 weer een Alpenrit te gaan doen dus er moest vooral eens gekeken worden wat daarvoor nodig is, wat gedachten:
- Vervangen achterasrubbers: voor de subframedragers liggen er al beugels bij Arnold, die kunnen na een verzinkbeurt worden voorzien van polyurethaan rubbers die al klaar liggen. Voor een straatauto vind ik PU redelijk zinloos maar met de huidige prijzen van originele BMW rubbers, recent opgelopen tot meer dan 200 euro per stuk, moet het maar. Nu is het namelijk tientjeswerk! Voor de draagarmen ga ik waarschijnlijk de gecentreerde rubbers van de E30 gebruiken.
- Ben erg blij met m'n meterset van Peter P. voor olietemperatuur, oliedruk en accuspanning, maar wil graag iets meer als oliedrukwaarschuwing. Het oliedruklampje zit namelijk redelijk weggewerkt in een hoek van de cockpit en valt achter de rand van het stuur, dat vind ik niet echt een logische plaats voor zoiets belangrijks. Zit nog een beetje te broeden wat ik ga doen. Parallel over dat waarschuwingslampje wil ik iets gaan zetten. Of een extra waarschuwingslamp (compacte led met een hoge lichtopbrengst) die ik een meer zichtbare plaats ga geven, of een zoemer. Dat laatste is mooier te verbergen, maar heeft als nadeel dat die natuurlijk al begint te mekkeren zodra je het contact aanzet.
- Ik heb geen achteruitrijlichten. Na het testen van alle passende types schakelaars kan ik alleen maar concluderen dat de pal in de bak verbogen of afgebroken is. Als ik de draadjes doorverbind doen de lichten het ook gewoon. Vind het onzin om daarvoor nu de bak te gaan wisselen, als ik een schakelaar op de draadjes zet kan ik ze in een handomdraai handmatig schakelbaar maken voor die enkele keer dat het wel handig is als mensen zien dat ik achteruit kom. Waarschuwingslampje erin/erbij en klaar.
- Twijfelpunt: de distributie is van juni 2009 dus staat komende juni op 6 jaar, dus eigenlijk mag die wel weer. Als ik dat ga doen, dan bouw ik ook gelijk om naar het nieuwe type waterpomp en visco. Voor 'peace of mind' wel aan te raden allemaal, en het moet er toch een keer van komen.
Hier: we hopen in 2015 weer een Alpenrit te gaan doen dus er moest vooral eens gekeken worden wat daarvoor nodig is, wat gedachten:
- Vervangen achterasrubbers: voor de subframedragers liggen er al beugels bij Arnold, die kunnen na een verzinkbeurt worden voorzien van polyurethaan rubbers die al klaar liggen. Voor een straatauto vind ik PU redelijk zinloos maar met de huidige prijzen van originele BMW rubbers, recent opgelopen tot meer dan 200 euro per stuk, moet het maar. Nu is het namelijk tientjeswerk! Voor de draagarmen ga ik waarschijnlijk de gecentreerde rubbers van de E30 gebruiken.
- Ben erg blij met m'n meterset van Peter P. voor olietemperatuur, oliedruk en accuspanning, maar wil graag iets meer als oliedrukwaarschuwing. Het oliedruklampje zit namelijk redelijk weggewerkt in een hoek van de cockpit en valt achter de rand van het stuur, dat vind ik niet echt een logische plaats voor zoiets belangrijks. Zit nog een beetje te broeden wat ik ga doen. Parallel over dat waarschuwingslampje wil ik iets gaan zetten. Of een extra waarschuwingslamp (compacte led met een hoge lichtopbrengst) die ik een meer zichtbare plaats ga geven, of een zoemer. Dat laatste is mooier te verbergen, maar heeft als nadeel dat die natuurlijk al begint te mekkeren zodra je het contact aanzet.
- Ik heb geen achteruitrijlichten. Na het testen van alle passende types schakelaars kan ik alleen maar concluderen dat de pal in de bak verbogen of afgebroken is. Als ik de draadjes doorverbind doen de lichten het ook gewoon. Vind het onzin om daarvoor nu de bak te gaan wisselen, als ik een schakelaar op de draadjes zet kan ik ze in een handomdraai handmatig schakelbaar maken voor die enkele keer dat het wel handig is als mensen zien dat ik achteruit kom. Waarschuwingslampje erin/erbij en klaar.
- Twijfelpunt: de distributie is van juni 2009 dus staat komende juni op 6 jaar, dus eigenlijk mag die wel weer. Als ik dat ga doen, dan bouw ik ook gelijk om naar het nieuwe type waterpomp en visco. Voor 'peace of mind' wel aan te raden allemaal, en het moet er toch een keer van komen.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Hier wordt het een rustige winter. Uiteraard vorig jaar flink uitgepakt met het onderstel compleet. Dit jaar alleen de 13 inch Alpina's netjes maken en eronder zetten.
Verder de kleppen stellen en een rondje bodem checken voor eventuele beschadigingen van de onder coating zodat we op tijd e.e.a. kunnen herstellen.
Verder de kleppen stellen en een rondje bodem checken voor eventuele beschadigingen van de onder coating zodat we op tijd e.e.a. kunnen herstellen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- gerrit323
- E21 VIP
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Ok
E30 2.7 distriwissel + benodigdheden
e21 diff revisie + motorsteunrubbers + e30 klauwen achter
Corrado keuren .. groot onderhoud geven en ombouwen tot een wat sportievere look
Of dit allemaal gaat lukken in de winter .. is maar de vraag.
E30 2.7 distriwissel + benodigdheden
e21 diff revisie + motorsteunrubbers + e30 klauwen achter
Corrado keuren .. groot onderhoud geven en ombouwen tot een wat sportievere look
Of dit allemaal gaat lukken in de winter .. is maar de vraag.
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
- Jeroen
- Site Admin
gerrit323 wrote:Corrado keuren .. groot onderhoud geven en ombouwen tot een wat sportievere look

Zo'n hok en dan op je deur erbij zetten dat je van de billensport bent... da's toch al duidelijk dan?!
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Fijn om te horen dat je er tevreden mee bent Jeroen.Jeroen wrote:Zo, deze maar weer eens nieuw leven inblazen! Hoe zit het met de plannen voor de winter? Hoe zit het eigenlijk met Leon z'n project van september 2013?
Wat de waarschuwing bij te lage oliedruk betreft weet je natuurlijk dat ik daaraan gedacht heb door het display te laten knipperen beneden 1 bar. Ik hoopte dat dit de aandacht voldoende zou trekken, vanuit een ooghoek, zodat het wel meteen zou opvallen zonder gemekker van een zoemer. Of dat ook werkelijk voldoende opvalt heb ik eigenlijk nog niet kunnen testen.
Een zoemer mee aansluiten met het originele oliedruklampje is zeer eenvoudig en efficient, maar ik vrees ook dat het ten onrechte zoemen bij contact aan en motor uit, snel zal gaan vervelen. Dan zou er een mini projectje moeten ontwikkeld worden om de zoemer ook informatie over het toerental te geven, en enkel laten zoemen als het oliedruklampje oplicht in combinatie met een toerental groter dan .... .
- Jeroen
- Site Admin
Tsja, ik durf niet te zeggen of het knipperende display de aandacht trekt overdag, toch redelijk ver uit het zicht onder de asbak. Vind het ingebouwde knipperen in elk geval wel doordacht en alle beetjes helpen.
Jouw gedachten icm zoemer had ik ook al, altijd aan samen met het oliedruklampje wordt al heel snel vervelend das dan moet je 'm schakelen met iets, idd bijv toerental. Maar ik heb nu een blauwe led met een mega lichtopbrengst (lijkt wel een laser haha), denk dat ik eens een klein gaatje ga boren in een cockpit om te proberen.
Jouw gedachten icm zoemer had ik ook al, altijd aan samen met het oliedruklampje wordt al heel snel vervelend das dan moet je 'm schakelen met iets, idd bijv toerental. Maar ik heb nu een blauwe led met een mega lichtopbrengst (lijkt wel een laser haha), denk dat ik eens een klein gaatje ga boren in een cockpit om te proberen.
Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Dit zal het worden .. valt mee toch

Geen dikke 17" velgen .. gewoon 15" met profiel 50 bandjes .. de bedoeling is, dat als je hem ziet je twijfelt of dit af fabriek is of niet .. velgen lijken hard op de originele bbs styling velgen die je op de corrado als fabrieksoptie kon bestellen.
Verder een verlaging uiteraard want een opening van 8 cm tussen band en kas is echt teveel .. daar kan wel wat af
De rest blijft standaard .. geen sportuitlaat, geen andere lichtunits en geen spoilers

Geen dikke 17" velgen .. gewoon 15" met profiel 50 bandjes .. de bedoeling is, dat als je hem ziet je twijfelt of dit af fabriek is of niet .. velgen lijken hard op de originele bbs styling velgen die je op de corrado als fabrieksoptie kon bestellen.
Verder een verlaging uiteraard want een opening van 8 cm tussen band en kas is echt teveel .. daar kan wel wat af
De rest blijft standaard .. geen sportuitlaat, geen andere lichtunits en geen spoilers

1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
1994 e36 m3
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R