Page 2 of 2

Re: Vandaag in het nieuws

Posted: Thu Jul 30, 2015 10:32 am
by Peter V.
Het geeft de turken een "excuus" om gelijk het langdurige PKK conflict een boost te geven. Inderdaad niet netjes mijn inziens.

Re: Vandaag in het nieuws

Posted: Tue Sep 29, 2015 9:02 am
by Jeroen
Tsja, wat moeten we nou met de kwestie VW? Iedereen op deze aardbol weet al decennia lang dat elke autofabrikant sjoemelt met tests om auto's gunstiger uit die tests te laten komen, of het nu om verbruik, uitstoot of veiligheid gaat, men zoekt de mazen op zoals ieder ander. In mijn ogen is niemand heiliger dan VW. Ondanks dat mijn affiniteit met VW zo goed als nul is, lijkt het mij volstrekte onzin als VW hieraan ten onder zou gaan. Eén moet de eerste zijn maar uiteindelijk is dit een algemeen geldend verhaal en kan het me eerlijk gezegd niet boeien. Niet ineens een fabrikant de schuld geven voor het feit dat de halve wereld al tientallen jaren z'n kop in het zand heeft gestoken.

Wat vinden jullie?

Re: Vandaag in het nieuws

Posted: Tue Sep 29, 2015 10:14 am
by 323baur
Ik vind het eigenlijk een brevet van onvermogen van onze overheden.
Iedereen weet dit, en toch drammen we door met milieuzones en euro 6 eisen.
De industrie levert wat de markt vraagt. Dit moest een keer gebeuren.
Tuurlijk: Bedrog kan geen stand houden, maar onzin bedenken kan ook alleen maar onzin opleveren

Re: Vandaag in het nieuws

Posted: Tue Sep 29, 2015 11:10 am
by raymondw
Ik heb gelezen dat de onderzoekers in Amerika de uitslagen van hun eigen test in twijfel trokken, totdat iemand op het briljante idee kwam om de test te verifieren a.d.h.v. een vergelijkende meting met een ander product, in dit geval een X5 3.0d die vervolgens wel slaagde. Maakt dat BMW brandschoon ?? Laat ik het zo zeggen; ik heb jaren door Hengelo (Ov) gefietst en dan zijn het juist die modernere VAG diesels die eensterk penetrante geur uitstoten die dermate vies was..... dat ik mij al afvroeg wat er met die dingen mis is. Op deze waarnemingen is mijn mening over diesel ook gebaseerd.

Ik kan me heel goed indenken dat in Amerika de uitstoor van NOx vele malen zwaarder weegt dan CO2, immers deze laatste is veel minder een gevaar voor de volksgezondheid anagezien we dit als mens zelf ook uitstoten. Daarbij geldt dat het voor mij nog steeds niet is bewezen dat CO2 uitstoot van het personenverkeer een substantiele bijdrage levert aan de opwarming van de aarde. Dat NOx een sterke uitwerking heeft op de volksgezondheid is inmiddels WEL bewezen, vnl in stedelijke gebieden, dus daar zou m.i de prioriteit moeten liggen.

Maar om heel eerlijk te zijn denk ik dat we tegen een aantal grenzen aanlopen. Elke keer dat ik in het echte hooggebergte ben, ver weg van welke pas of wat dan ook merk ik dat de lucht dermate schoon is.... je zou kunnen zeggen dat er dan wel ruimte is voor wat extra. Op Macro gebied klopt dat dan misschien, maar zeg dat maar eens tegen die inwoners van Adenau die dicht op de ring wonen. Wat voor ons vermaak is, is voor mij wel een enorme discrepantie t.o.v. mijn ervaringen in het hooggebergte en dat leidt meteen tot de vraag van hoever we hiermee door kunnen gaan..... wat ik eigenlijk bedoel is dat er grenzen zijn t.a.v. de belastbaarheid van onze omgeving en de vedringingseconomie waarin we met elkaar leven spreekt mij NIET aan. En op micro-niveau zie je dat op de Norschleife, op Macro niveau ook wereldwijd met de opkomende economien en de gevestigde (oude) economien. Dat leidt op globaal niveau tot politieke patstellingen zoals je die nu ziet. In Europa is CO2 allesbepalend, in Amerika is dat NOx en dat laatste vindt ik persoonlijk belangrijker.

Daarbij geld wel dat ik denk dat we de strategische afhankelijkgheid van het MO moeten verminderen. Maar of het beleid van EU om het personenvervoer beperkingen op te leggen ten faveure van het vrachtvervoer de juiste is waag ik ernstig te betwijfelen. Iedereen heeft het wel over schone vrachtwagens, maar met een verbruik van 1:3 a 1:4 zijn ze dat echt niet, laat staan in de VS waar de transportsector aan helemaal geen eisen hoeft te voldoen en daar maken de VS fabrikanten naarstig misbruik van. Dat is zoiets als de pot verwijt de ketel dat ie zwart zit. De medewerkers van VW zitten dus in bange dagen over de toekomst en daar leef ik wel in mee. Dat hun leiders geen visie hebben getoond is wat anders, maar moeten we daardoor een heel bbedrijf te gronde gaan richten ?

Re: Vandaag in het nieuws

Posted: Tue Sep 29, 2015 7:30 pm
by Nick1984
323baur wrote:Ik vind het eigenlijk een brevet van onvermogen van onze overheden.
Iedereen weet dit, en toch drammen we door met milieuzones en euro 6 eisen.
De industrie levert wat de markt vraagt. Dit moest een keer gebeuren.
Tuurlijk: Bedrog kan geen stand houden, maar onzin bedenken kan ook alleen maar onzin opleveren
Hierin geef ik je 100% gelijk, 11 jaar geleden, op de hogeschool automotive was al bekend dat de meeste ECU's konden herkennen wanneer er aan een test begonnen was.
Ik vind dat het lang duurt vooraleer de andere merken mee worden gesleurd. Maar dit gaat zeker nog komen!
Waar ik niet van verschiet is dat het onderzoek van de Amerkaanse markt komt.
De laatste jaren behalen de Duitse autoconstructeurs recordcijfers qua verkoop op de Amerikaanse markt, beetje te toevallig?
Ook zijn meerdere Merken nu reeds enige tijd bezig met AD BLUE, vooral om de NOx te bestrijden om aan Euro 6 te voldoen, waarom nu pas uitkomen met de EURO 5 fraude?