Peter V. wrote:Inderdaad de Co-schroef is mechanisch net als de stationair toerental schroef.
Wat dan dus de verandering kan geven is dus een slechtere/betere werking van de injecteurs en eventueel rubbere afdichtingen (O-ringen) die nu beter/slechter functioneren.
PS: ik heb vorig jaar zo'n Co-meter gekocht maar hier zit een aardige afwijking in dus daar kun je in eerste instantie ook niet vanuit gaan. Ik had de mijne op 1,7 afgesteld en bij de keuring bleek hij 4,8
te zijn.
Bedankt voor je reactie - zoals eerder gezegd - jij weet eigenlijk best veel.
Zo'n ouwe Sun tester lijkt me vreselijk handig om te hebben, zeker nu omdat je een paar dingen wilt weten = meten...
Wat ik nu weet:
Koudestart ventiel doet het prima, een mooie spray en geen nadruppels
Luchtschuif is betrekkelijk nieuw.
Oude WUR die op 'voorraad' lag ligt nu in een espressoblik remmenreiniger te baden. Had ik al gezegd dat het rubbertje van de WUR niet tegen remmenreiniger kan?
Ik ben het nu zat, morgen verder.
Dan eerst WUr monteren en opnieuw proberen. Als dat niet werkt weet ik even niet meer wat ik nog meer kan proberen...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.