pattam2009 wrote:Arnold,
Ik zie in de stapel losse onderdelen ook een remklauw en koppeling cilinders liggen.
Hoe lever je deze onderdelen aan om te laten geel verzinken.
Bijvoorbeeld de remklauw, laat je daar dan de zuigers in zitten
En moet je alles schoon aanleveren of is dat een combinatie van het proces dat ze het eerst schoonspoelen
Gr,
Patrick.
Geen koppelingscilinders, maar wel remklauwen. De remklauwen heb ik inwendig gereinigd en ingevet. De rubberen ring laat ik zitten en doe de zuiger er tot het eind er weer in. De ontluchtingsnippel lichtjes vastdraaien en de bout voorzien van een bus, zodat het geheel dicht is.
De remkrachtverdeler voor de achterremmen heb ik ook laten doen, die heb ik dicht gemaakt met een oude remleiding, door de beide uiteinden in de schroefgaten te draaien.
De spullen moeten verfvrij aangeleverd worden, die zou je dus moeten stralen. Gestraalde onderdelen vindt ik naderhand minder mooi uitzien, dus doe ik dat zo weinig mogelijk. Of ze nu roestig zijn of vet, dat maakt niet uit. Ze komen in een vloeistof die alleen de roest verwijderd.
De dure leidingen naar de koppelingscilinder kun je ook laten doen, want rubber en kunststof wordt niet aangetast.
De bouten van deze leidingen zijn van een legering die zich niet goed laat verzinken.
Wat je er niet bij moet doen ijzerlegeringen, zink en alluminium.
Wat niet goed gaat zijn; alle bouten en moeren die doorvoer hebben van harde benzine- en hydrolische leidingen en ontluchtingnippels.
Deursluitingen ed zou ik ook niet doen, want die krijg je later niet meer open, ook niet als ze in het vet drijven. Trust me,i've been there. De sierplaten daarvan weer wel.
Kofferbak- en motorkap sluiting heb ik wel laten doen. De sluiting van de motorkap heeft even geweigerd, maar vet doet het hier wel.
Als je twijfelt over bepaalde onderdelen, vraag het maar.